  • 1. Data: 2021-10-09 12:39:31
    Temat: Rozwiązanie spółki jawnej
    Od: Roman Charas <r...@g...com>

    Co dzieje się ze zobowiązaniami dwuosobowej spółki jawnej po jej rozwiązaniu z powodu
    śmierci jednego ze wspólników? Czy przechodzą na pozostałego wspólnika, czy także na
    spadkobierców zmarłego? Chodzi mi o kilka rodzajów zobowiązań:

    1. podatkowe
    2. inne finansowe
    3. zobowiązania z tytułu gwarancji i rękojmi
    4. długoterminowe umowy (w tym niektóre zawarte w ramach przetargów publicznych)
    zobowiązujące do dostawy przez pewien czas określonych towarów w określonych cenach.

  • 2. Data: 2021-10-09 15:56:42
    Temat: Re: Rozwiązanie spółki jawnej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2021 o 12:39, Roman Charas pisze:
> [...]
    zobowiązujące do dostawy przez pewien czas określonych towarów w określonych cenach.

    Co o tym mówi umowa spółki? Generalnie, to odpowiedzi szukaj w umowie
    oarz art. 58 i następnych Kodeksu Spółek Handlowych. Szczególnej uwadze
    polecam art. 65 ksh.

    --
    Robert Tomasik