  • 1. Data: 2008-06-04 05:25:15
    Temat: Rozpoczecie dzialalnosci gospodarczej - kilka pytan
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie szanownych grupowiczow.

    Rozwazam zalozenie wlasnej dzialanosci gospodarczej i co w zwiazku ztym
    idzie w parze mam kilka nurtujacych pytan:

    1. Jakie warunki musze spelnic aby uzyskac dotacje z Urzedu Pracy
    - czy musze byc bezrobotny?
    - czy istnieje mozliwosc otrzymania dotacji na tak zwanym
    samozatrudnieniu?
    - czy jesli adres zameldowania jest inny niz adres aktualnego pobytu
    wymagane bedzie tymczasowe zameldowanie
    - czy jesli nie potrzeba zmieniac meldunku to papiery w zwiazku z DG i
    dotacjami mam skladac w miejscu zamieszkania?
    - jakie jeszcze konieczne warunki musze spelniac...

    2. Jesli juz otrzymam dotacje to rozumiem ze firma musi wskazywac zyski
    przez pierwszy rok dzialalnosci a co potem?
    - czy mozna ja od tak poprostu bez zadnych konsekwencji zamknac ?

    3. Jesli otrzymam dodtacje to moge np po miesiacu z dwoch takich firm
    zalozyc Spolke Jawna ?
    - czy i jakie moga byc tego ewentualne konsekwencje ?

    Zalozenie jest takie

    - zwolnienie sie z aktualnej pracy za porozumieniem stron
    - uzyskanie statusu bezrobotny
    - uzyskanie dotacji i rozpoczecie DG
    - wynajem lokalu, zakup sprzetu itp.
    - powrotne umowa na wykonywanie uslug z w/w pracodawca tylko juz nie przez
    osobe fizyczna a DG
    - polaczenie firmy w Spolke Jawna z inna firma
    - i oczywiscie dalsze dzialania

    Czy moze to tak wygladac?

    Jesli to nie odpowiednia grupa bo nie wiem czy to bardziej nadaje sie na
    prace.dyskusje czy tutaj to z gory
    przepraszam :)

  • 2. Data: 2008-06-04 08:34:42
    Od: c...@p...onet.pl

    Twoje plany mają niewielka szansę realizacji ponieważ w formularzach z
    PUPu jest rybryka "sposób rozwiązania ostatniej umowy o prace", co w
    połączeniu z krótkim okresem pozostawani a"bezrobotnym" znacząco
    zmniejszy Twoje szanse - no chyba, że znasz tam "pania Zosię"....

    moja rekomendacja: wstrzymac sie do jesieni br i poczekać na dotacje
    unijną z programu Kapitał Ludzki, tam będzie możliwość dostania
    40.000zł bez wkładu własnego a i wymogi odnośnie prowadzenia
    działalności będą mniej restrykcyjne, może od razu aplikowac dwóch
    wspólników spółki jawnej (każdy o 40.000zł)

    jak to wygląda:
    - przeważnie cykl 2 tygodniowy nikomu nie potrzebnych szkoleń (raczej
    w cyklu popołudniowym po kilka godzin
    dziennie)
    - konkurs biznesplanów
    - wyłonienie osób które dostana kasę - wtedy rejestrujesz działalność

    opisałem to na przykładzie działania 2,5 promocja przedsiębiorczośći
    finansowanego przez EFS - teraz będzie podobnie.
    Zajmuje się zarówno PUPem jak i dotacjami ue, Tobie polecam to drugie.
    Obecnie kasa z PUPu to 13.500zł

  • 3. Data: 2008-06-04 09:18:43
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    ...ja się dołączę... czy student dzienny, prowadzący już swoją
    pierwszą działalność (od ponad roku) ma jeszcze szansę na dotację?...
    przy zakładaniu nie starałem się o dotację bo jestem studentem
    dziennych i nie byłem zarejestrowany jako bezrobotny a to był niby
    warunek do otrzymania dotacji...
    Pzdr.

  • 4. Data: 2008-06-04 23:03:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, l...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    > 2. Jesli juz otrzymam dotacje to rozumiem ze firma musi wskazywac zyski
    > przez pierwszy rok dzialalnosci

    Chyba nie. Byłoby to dziwne. Biorąc pod uwagę np. amortyzację, IMO wręcz
    nie byłyby niczym dziwne straty.

    > a co potem?
    > - czy mozna ja od tak poprostu bez zadnych konsekwencji zamknac ?

    AFAIR nie. Dotacja jest *celowa*, skoro *celu* nie osiągnięto... nie
    pamiętam okresu, ale AFAIR ileś-tam czasu DG ma działać.
    Spróbuj przejrzeć archiwa .podatki

    [...]
> [...]
    > - uzyskanie dotacji i rozpoczecie DG
    > - wynajem lokalu, zakup sprzetu itp.
    > - powrotne umowa na wykonywanie uslug z w/w pracodawca

    wKF: powoduje to różne ograniczenia podatkowe.
    Nie wolno np. wybrać ryczałtu ani "liniowego", weź to pod uwagę!

    > tylko juz nie przez osobe fizyczna a DG

    Że jak???
    A ta DG to nie będzie osoba fizyczna? :D
    (hint: *osoba fizyczna* prowadząca DG. Jak najbardziej. A majątek
    firmy jest jak najbardziej prywatny - tej osoby, uprzedzając
    kolejne rysujące się kiksy :))

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-06-05 11:32:29
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chyba nie. Byłoby to dziwne. Biorąc pod uwagę np. amortyzację, IMO wręcz
    > nie byłyby niczym dziwne straty.

    Byłoby dziwne, ale biznesplanik musi wykazywać tylko zyski.

    > AFAIR nie. Dotacja jest *celowa*, skoro *celu* nie osiągnięto... nie
    > pamiętam okresu, ale AFAIR ileś-tam czasu DG ma działać.
    > Spróbuj przejrzeć archiwa .podatki

    Wnioskując o dotację podpisuje się od razu umowę, że DG się nie zamknie
    przez co najmniej 1 rok. Dalszych sczegółów nie pamiętam.

    Najlepiej to po prosty zadzwonic do PUPu i się dopytać. Ciekawe czemu
    najprostsze rozwiązania nie cieszą się popularnością :-)

    --

    Pozdrowienia