  • 1. Data: 2008-06-03 20:10:10
    Temat: Dlaczego sklepy powinny udzielać rabatów?? !!!
    Od: Birka <n...@n...pl>

    Witam

    Pracuje w małej sieci sklepów z butami. Odwiecznym problemem są rabaty
    dla klientów. Zostały wprowadzone jakieś kupony które mają kliencie
    wypisywać aby można było jakoś kontrolować to.
    Pracownik musi zaznaczyć dlaczego udzielił rabatu, czy to była jakaś
    wada czy jeśli kupił 2 pary to przypada 5%.
    dziś usłyszałam od "menagerki" że dane mają być prawdziwe bo jeśli nie
    to odbiorą możliwość aby sklep mógł dawać rabaty. Wchodzi na to jakby
    robili łaskę pracownikom ze można dać rabat klientowi.I teraz mam
    wrażenie jakbym oszukiwała firmę na rabatach gdzie jest sprzedaż
    fiskalna i ja nie mam z tego nic tylko mniejsza premie od obrotu bo
    jednak tu 5% tam 15% i kasa sie z obrotu zmniejsza.
    Jak ja mam sprawdzać czy klient daje prawdziwe dane tj, telefon,email i
    nazwisko???

    I pytanie brzmi:

    Jakie korzyści ma firma która daje rabaty dla klientów ?? Co zyskuje
    firma ??

    bo ja nie mam już siły tłumaczyć ze jednak to jest potrzebne!!!

  • 2. Data: 2008-06-03 20:35:31
    Temat: Re: Dlaczego sklepy powinny udzielać rabatów?? !!!
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Birka" <n...@n...pl> napisał

    > I pytanie brzmi:
    > Jakie korzyści ma firma która daje rabaty dla klientów ??
    > Co zyskuje firma ??

    Jak już tak sobie gawędzimy o prawie, to może podałabyś
    sprawdzony przepis na placek z rabarbarem?

  • 3. Data: 2008-06-03 21:22:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Birka" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > dziś usłyszałam od "menagerki" że dane mają być prawdziwe bo jeśli nie to
    > odbiorą możliwość aby sklep mógł dawać rabaty.

    Genialne. A menagerka rzeczona była uprzejma wyjaśnić, jak zamierza to
    weryfikować? Ponieważ różnego rodzaju badania parketingowe mnie z lekka
    wkurzają, więc na głupie pytania czy maile często udzielma po prostu
    głupich odpowiedzi. W akcjach w REAL-u i MEDIA MARKT z pytaniem o kod
    pocztowy przy kasie z reguły podaję 00-950 - bo taki pamiętam dla TVP jest
    zdajesie.

    > Wchodzi na to jakby robili łaskę pracownikom ze można dać rabat
    > klientowi.

    Głupie faktycznie.

> [...]
    > wrażenie jakbym oszukiwała firmę na rabatach gdzie jest sprzedaż fiskalna
    > i ja nie mam z tego nic tylko mniejsza premie od obrotu bo jednak tu 5%

    No, nie tak do końca. Co prawda faktycznie od jednej pary masz mniejszą
    premie, ale za to z załozenia zwiększa się obrów. OPytanie o ile.

    > Jak ja mam sprawdzać czy klient daje prawdziwe dane tj, telefon,email i
    > nazwisko???

    Moze go zaprzysięgać :-) A poważnie, to nie masz możliwości.

    > I pytanie brzmi:
    >
    > Jakie korzyści ma firma która daje rabaty dla klientów ?? Co zyskuje
    > firma ??

    WIększy obrót przy niewiele mniejszym przychodzie, co powinno z założenia
    zwiększych zysk.

    > bo ja nie mam już siły tłumaczyć ze jednak to jest potrzebne!!!

    Przertestować co będzie, jak nie będzie rabatów.

  • 4. Data: 2008-06-03 22:22:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moze go zaprzysięgać :-) A poważnie, to nie masz możliwości.

    spisywać z dowodu i robić ksero.

  • 5. Data: 2008-06-04 07:25:44
    Temat: Re:
    Od: Majka <b...@a...pl>

    > Przertestować co będzie, jak nie będzie rabatów.

    Ludzie sie pytają o rabaty. Kazdy chce choc troszeczkę zaoszczędzic kasy
    no i satysfakcja tez jest wieksza. Polacy uwielbiają rabaty :)

  • 6. Data: 2008-06-04 07:42:24
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    witek pisze:

    > spisywać z dowodu i robić ksero.

    tak legitymowac w zgodzie z prawem? niezle

  • 7. Data: 2008-06-04 12:49:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Majka wrote:

    > Ludzie sie pytają o rabaty. Kazdy chce choc troszeczkę zaoszczędzic kasy
    > no i satysfakcja tez jest wieksza. Polacy uwielbiają rabaty :)

    podnieść cenę o 20%, wprowadzieć rabat stały dla każdego klienta 15% i
    wszyscy będą szczęśliwi

  • 8. Data: 2008-06-04 14:11:14
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > WIększy obrót przy niewiele mniejszym przychodzie, co powinno z założenia
    > zwiększych zysk.

    To nie jest takie oczywiste.
    Rabat z punktu widzenia firmy jest niezbyt korzystny.
    Załóżmy, że firma ma 20% marży.
    Jeśli damy klientowi 10% rabatu to nie oznacza, że będziemy musieli sprzedać
    o 10% więcej towaru by osiągnąć ten sam zysk. Będziemy musieli sprzedać dwa
    razy więcej.
    To tak w dużym uproszczeniu.

    Sprzedawca w sklepie pewnie nie rozumie tej zależności. Moim zdaniem firma
    powinna wprowadzić takie zasady premiowania sprzedawców by nie opłacało im
    się dawać rabatów :)

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 9. Data: 2008-06-04 15:04:37
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Paweł <b...@m...com> napisal:
    > Załóżmy, że firma ma 20% marży.

    Czyli cena koncowa to 120% ceny zakupu.

    > Jeśli damy klientowi 10% rabatu to nie oznacza, że będziemy musieli sprzedać
    > o 10% więcej towaru by osiągnąć ten sam zysk. Będziemy musieli sprzedać dwa
    > razy więcej.

    Cos ci sie pozajaczkowalo. Jezeli od 120% dasz 10% rabatu, to twoja
    marza wyniesie 8%. Czyli, aby uzyskac ten sam poziom nadwyzki przychodu
    nad kosztami zakupu bedziesz musial sprzedac 2,5 raza wiecej towaru, a nie dwa razy
    wiecej.

    > To tak w dużym uproszczeniu.

    Jak widac, zbyt duzym.

    > Sprzedawca w sklepie pewnie nie rozumie tej zależności. Moim zdaniem firma
    > powinna wprowadzić takie zasady premiowania sprzedawców by nie opłacało im
    > się dawać rabatów :)

    Pewnie sprzedawca uwaza, ze calosc zaplaty za towar to zysk :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-06-04 17:19:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał

    > Czyli cena koncowa to 120% ceny zakupu.

    Nie 120% a 125% ceny zakupu. Mylisz marżę i narzut.

    > aby uzyskac ten sam poziom nadwyzki przychodu
    > nad kosztami zakupu bedziesz musial sprzedac 2,5 raza wiecej towaru,
    > a nie dwa razy wiecej.

    Co to zmienia w *istocie* rzeczy?

    > Jak widac, zbyt duzym.

    Te, aptekarz, jak tam belka w twoim oku?