  • 1. Data: 2008-06-04 00:30:20
    Temat: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Od: Michal_K <m...@n...org>

    Jako iż na pl.misc.samochody rozgorzała nieco hermetyczna, ale jakże
    ciekawa dyskusja, która ma szansę raz na zawsze rozwiać pewne
    wątpliwości, prosiłbym o wypowiedzenie się tutejszych specjalistów na
    temat następującej treści w PoRD:

    Rozdział3. Oddział 1. Punkt 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać
    możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są
    wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.

    Co oznacza ten tekst? Jak podejrzewam- niektórzy z tutaj obecnych będą
    umieli go zinterpretować poprawnie nie tylko na podstawie samej treści
    ale też przesłania całej ustawy.

    Czy wolno jechać lewym pasem na wielopasowej jezdni?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2008-06-04 00:38:36
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <g24o43$3p2$5@nemesis.news.neostrada.pl>
    Michal_K <m...@n...org> m.in. napisał(a)::

> [...]
    > ale też przesłania całej ustawy.
    >
    > Czy wolno jechać lewym pasem na wielopasowej jezdni?

    Skoro nie zacytowałeś, to ja napisze ponownie interpretację tego przepisu,
    jaka otrzymałem od wieloletniego pracownika drogówki:

    Otóż wg. niego przepis mówi o różnych sytuacjach. Zdanie pierwsze mówi o
    drogach dwukierunkowych jednodniowych, dwujezdniowych i jednokierunkowych
    bez wytyczonych pasów ruchu. Zdani drugie mówi już o drogach dwujezdniowych
    (lub jednojedniowych jednokierunkowych) z wieloma wytyczonymi pasami
    ruchu .I nigdzie tam nie ma mowy o obowiązku jazdy prawym pasem na tych
    drugich. Co na marginesie wg. mnie jest nawet logiczne, bo drogi
    wielopasmowe buduje sie po to aby zwiększyć przepustowość, a nie po to by
    lewy pas był zawsze wolny.

    Czy według szanownych grupowiczy, z których wielu z pewnością jest
    specjalistami w dziedzienie prawa, możliwa jest inna interetacja owego
    przepisu?

    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
    http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana