  • 1. Data: 2008-06-03 21:25:19
    Temat: Zapisy w księdze wieczystej
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Czy w KW powinien być wpisany domek letniskowy postawiony na stałym
    fundamencie?

    W jaki sposób sprawdzić, czy taki domek postawiono legalnie? Czy w
    przypadku domku wybudowanego mniej więcej na przełomie lat 70/80
    istnieje ryzyko, że zostanie uznany za samowolę budowlaną i np. wydany
    zostanie nakaz rozbiórki?

    Sam dom ewidentnie nie jest przewidziany do stałego zamieszkania,
    chociażby z powodu braku ogrzewania, poza kominkiem ogrzewającym jedno
    pomieszczenie.

    M.

  • 2. Data: 2008-06-04 02:28:52
    Temat: Re: Zapisy w księdze wieczystej
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Czy w KW powinien być wpisany domek letniskowy postawiony na stałym
    > fundamencie?

    Niekoniecznie. Jak ktoś kupił działkę i potem postawił domek to może go nie
    być. Natomiast jak terz Ty kupisz to wszystko, to wpiszą i domek pod
    warunkiem, że to nie samowola.

> [...]
    > przypadku domku wybudowanego mniej więcej na przełomie lat 70/80 istnieje
    > ryzyko, że zostanie uznany za samowolę budowlaną i np. wydany zostanie

    Najprościej poproś o decyzję na podstawie której płacony jest podatek od
    nieruchomości. Taką decyzję co roku przesyła UMiG. Jak zobaczysz na niej, że
    oprócz ziemi jest jeszcze budynek, to wygląda na legal. Przy domku
    rekreacyjnym będziesz miał napisane inne budynki i metraż. Poproś o
    pozwolenie na użytkowanie budynku. Poproś o dziennik budowy.
    Ryzyko istnieje rozbiórki lub trzeba będzie zalegalizować.

    > Sam dom ewidentnie nie jest przewidziany do stałego zamieszkania,
    > chociażby z powodu braku ogrzewania, poza kominkiem ogrzewającym jedno
    > pomieszczenie.

    Do tego o co pytasz, to nie ma żadnego znaczenia
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2008-06-04 14:40:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maluch wrote:

> [...]
    > o pozwolenie na użytkowanie budynku. Poproś o dziennik budowy.
    > Ryzyko istnieje rozbiórki lub trzeba będzie zalegalizować.

    Decyzja prawdopodobnie zawiera pożądany budynek, jest też podobno
    zezwolenie na budowę. Czy to wystarczy do ujawnienia budynku w KW?

    Czy może jednak głowy dalej sobie tym nie zaprzątać?

    Chodzi tez o kredyt na zakup działki, czyli dodatkowe prześwietlenie
    papierów przez bank.

    M.

  • 4. Data: 2008-06-04 15:22:38
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Decyzja prawdopodobnie zawiera pożądany budynek, jest też podobno
    > zezwolenie na budowę. Czy to wystarczy do ujawnienia budynku w KW?

    Notariusz nawet na podstawie oświadczenia może dopisać domek. Zacząłem od
    decyzji, bo nie wiem jakie przepisy budowlane obąwiązywały ok. 40 lat temu.
    Skoro jest na decyzji, to powinien być zdany, czyli inaczej mówiąc mieć
    pozwolenie na użytkowanie.

    > Czy może jednak głowy dalej sobie tym nie zaprzątać?

    A to już tu nikt nie odważy Ci radzić co dalej.

    > Chodzi tez o kredyt na zakup działki, czyli dodatkowe prześwietlenie
    > papierów przez bank.

    Spytaj najpierw w banku co będą chcieli i czy jesteś w stanie dostarczyć
    wymagane dokumenty.
    --
    Maluch