  • 1. Data: 2007-10-03 10:54:03
    Temat: Rozliczenie umowy o dzieło
    Od: s...@g...com

    Witam
    Mam pytanie odmośnie umowy o dzieło.
    Byłem zatrudniony na umowę o dzieło, której przedmiotem było
    wykonanie
    określonego urządzenia. Zapis brzmiał "montaż i uzupełnienie
    dokumentacji...." Z ustnych ustaleń wynikło iż materiały do montażu
    miał dostarczyć zamawiający (firma w której pracowałem). Wynikało to
    również ze zdrowego rozsądku - tylko firma dysponowała częściami do
    urządzenia (sterownik, zasilacz, oprogramowanie). Jednak do dnia
    rozliczenia umowy (30.09) nie zostały mi dostarczone kompletne
    materiały. W związku z czym pracodawca (zamawiajacy) nie chce
    wypłacić
    mi wynagrodzenia. Pytanie, czy mogę domagać się odszkodawania za
    niedostarczenie materiałów. Zapisu niestety nie było w umowie kto
    dostarca materiały, choć zdrowy rozsądek jasno mówi (jak również
    ustalenia ustne) że dostarczającym jest zamawiający. MOże ktoś
    spotkał
    się zpodobnym przypadkiem?

  • 2. Data: 2007-10-03 11:27:09
    Temat: Re: Rozliczenie umowy o dzieło
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@g...com wrote:
    > Witam
    > Mam pytanie odmośnie umowy o dzieło.
    > Byłem zatrudniony na umowę o dzieło, której przedmiotem było
    > wykonanie

    Nie, nie byłeś zatrudniony. Umowa o dzieło i zatrudnienie to dwie
    zupełnie różne rzeczy.

> [...]
    > rozliczenia umowy (30.09) nie zostały mi dostarczone kompletne
    > materiały. W związku z czym pracodawca (zamawiajacy) nie chce

    Polecam Kodeks Cywilny - jest tam cały rozdział o umowach o dzieło.

    Ogólnie - skoro zamawiający dzieło nawalił, to wypłata niby się należy,
    ale minus koszta, które zaoszczędziłeś nie wykonując dzieła.

    Innymi słowy - czy cokolwiek zrobiłeś? Poniosłeś jakieś koszta?

  • 3. Data: 2007-10-04 21:09:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ktact4-5lg.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie, nie byłeś zatrudniony. Umowa o dzieło i zatrudnienie to dwie
    > zupełnie różne rzeczy.

    Stary - naprawde nie probuj udowadniac, ze Slonce jest kwadratowe (albo
    Ziemia wklesla, jak sam mawiasz). Slowo ZATRUDNIENIE w polszczyznie - uwierz
    mi - NIE JEST SYNONIMEM pozostawania w stosunku pracy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-10-05 00:17:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > Stary - naprawde nie probuj udowadniac, ze Slonce jest kwadratowe (albo
    > Ziemia wklesla, jak sam mawiasz). Slowo ZATRUDNIENIE w polszczyznie - uwierz
    > mi - NIE JEST SYNONIMEM pozostawania w stosunku pracy.

    Młody - umowa o dzieło nie jest zatrudnieniem i tyle.

    A to, że masz kłopoty z połapaniem się w terminologii, to już twój
    prywatny problem.