  • Data: 2013-08-21 14:01:02
    Temat: Re: Rostowski na wylocie.
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Aug 2013 13:09:47 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I kto potem napisze o krzeslach po 10 tys ? ;-)

    >W XXIw bedzie za drogo :-)

    to znaczy, że tory nie są potrzebne.

    >Ale jeszcze sa inne drogi krajowe, wojewodzkie i gminne.

    i akcyza w paliwie i VAT od niego. Powiedzmy sobie szczerze: to nie na
    drogi ten dług poszedł, tylko na socjalizm.

    >Ty je zostawisz jednym. A inni beda bez pieniedzy, bez zasilku ...
    >Ci pierwsi ich zatrudnia czy nie ?

    zatrudnią. Bezpośrednio albo pośrednio - kupując towary i usługi od
    tych, którzy zatrudnią.
    Urzędnicy kosztują, ale - IMHO w większości - nie oferują nic, co
    skłonni bylibyśmy kupić.

    >Patrz na wspolczesne panstwa - zaciaga sie kolejny kredyt na splate
    >poprzedniego. Wojny to on po prostu chcial.

    Patrzę. I widzę np. wojnę w Afganistanie i Iraku. Fakt, nie światową.

    >Gdyby to bylo takie proste ... to bysmy same bogate panstwa mieli.
    >Musialy byc inne powody.
    >Duzy kapital zgromadzony w przemysle i niezniszczony przez wojne ?

    i zwycięzcy dobrodusznie go Niemcom pozostawili w pocie czoła
    odbudowując własny zniszczony przez agresora? Rosjanie nie przenosili
    całych fabryk do siebie?
    Dlaczego dolar traci wobec innych walut, a frank szwajcarski zyskuje?
    Czy przyczyną nie jest właśnie zadłużanie się i QE z jednej strony, a
    brak deficytu z drugiej? Dlaczego oprocentowanie obligacji niemieckich
    jest niższe niż greckich, skoro przecież i to i to jest w euro.

    >Ale w co je zainwestujesz ?

    tu się Andrzej Lawa pewnie zdziwi: w środki produkcji i ziemię rolną
    :)

    bankow-straca-47-5-procent-swoich-depozytow-2900943.
    html

    >A czy to nie dlatego ze banki nie lokowaly w bezpiecznych
    >obligacjach ?

    ależ lokowały. W bezpieczne obligacje państwa greckiego :)

    >Ale to nie tak. Panstwo zarabia ~300mld, a rata wynosi 42mld.
    >Wiec mozna sobie jeszcze pozyczyc na skorzany fotel, czy nie mozna ?
    >:-)
    >Owszem, panstwo ma jeszcze innych wydatkow na 290 mld ..

    państwo zarabia 300, ale wydaje 352. I tak rok w rok od
    kilkudziesięciu lat. Czy sąsiadowi żyjącemu tak od 20 lat pożyczyłbyś
    na skórzany fotel albo podżyrowałbyś wniosek o kredyt?

    >No ale co zrobisz - obetniesz wszystkie wydatki o 10% ?

    Nie. Niektóre o 100%, a niektóre w ogóle (albo wręcz je zwiększę).

    >Obcinane od lat i ... choc widac ze za malo, skoro na zbytkowne fotele
    >starcza:-)

    które wydatki są obcinane od lat?
    --
    pozdrawiam,