  • Data: 2013-08-21 14:07:51
    Temat: Re: Rostowski na wylocie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 12:41:18 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):
    > On Wed, 21 Aug 2013 11:30:31 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    >
    > a dlaczego nie można ciąć bez podnoszenia podatków?
    > Owszem, 17% (chyba taka jest średnia efektywna stawka) to może wydawać
    > się niedużo.

    Tak nawiasem mowiac to mnie dziwi dysproporcja miedzy VAT a PIT.

    VAT, podatek rzeklbym konsumpcyjny, placi ostatni nabywca, a wczesniej
    musi zarobic pieniadze ... i zaplacic od zarobku PIT.

    Stawki podobne ... wiec czemu PIT jest 43 mld, a VAT 126 ?

    Te banki tak duzo VAT placa za zakupy wlasne?
    (nie sa platnikami, wiec nie odliczaja.

    > bardzo dobrze, IMHO.

    Pomysl nieglupi, ale bezrobocie wzrosnie.
    To jest co prawda najgorsza forma zasilku.

    > a teraz się nie tnie?

    tnie, tnie, i dlatego trudno obciac o kolejne 10% :-)

    > "budżety UE" to także podatki (w tym nasza składka)

    Inwestycje sa przydatne i daja prace, wiec nie nalezy ich ciac :-)

    > to mit, IMHO. W jaki sposób będa kumulować (czy nie w bankach, które
    > puszczą je w obieg?) i co z tymi pieniędzmi będzie się działo jutro,
    > za 10 lat czy gdy ich posiadacz osiągnie np. wiek emerytalny (czy ich
    > nie wyda)?
    > Prawie połowa już zgromadzonych oszczędności trafiła do banków.

    A nie znacznie wiecej ? Banknoty w obiegu to jakas drobna czesc
    pieniadza, wiec w czym oszczedzaja ?

    J.