  • 1. Data: 2004-07-23 09:53:59
    Temat: Rewizja domowa za ABONAMENT TV?
    Od: "Binio" <w...@g...pl>

    To co dzisiaj przeczytałem wprawiło mnie w lekkie osłupienie
    http://info.onet.pl/954145,11,item.html
    Otóż według tej informacji będą przeprowadzane kontrole płatności za
    abonament radiowo-telewizyjny a posiadanie odbiorników radiowych czy TV.
    Kontrole obejmą także mieszkania. Mam pytanie, na jakiej podstawie prawnej?
    I co taki kontroler może, a co nie może? Przecież nie ma on takich uprawnień
    jak policja i nie może nam wejść do mieszkania od tak. Jak to reguluje
    prawo?

    Gazeta Lubuska napisała:
    Czy możemy kontrolera nie wpuścić do mieszkania? Możemy, ale informacja o
    naszym zachowaniu trafi do bazy danych i jest potwierdzeniem, że uchylamy
    się od opłacania abonamentu. W przypadku, gdy kontrolerzy stwierdzą, że mamy
    niezarejestrowane radio lub telewizor wydadzą decyzję, w której nakazują
    rejestrację tych odbiorników oraz nakładają karę finansową.
    Karę należy zapłacić w ciągu 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji.
    Później ściągana jest w tzw. trybie egzekucji administracyjnej, czyli przez
    urzędy skarbowe. Kara to trzydziestokrotność miesięcznej opłaty
    abonamentowej obowiązującej w dniu kontroli. Od decyzji pocztowców
    obowiązuje prawo odwołania się do drugiej instancji, którą jest... minister
    infrastruktury.

    I w tym tekscie widzę masę niejasności. Tzn. że jeśli nie wpuścimy albo
    jeśli nas nie będzie np. w domu, to jest domniemanie że mamy tv czy radio???
    Paranoja :/
    Jak to wszystko reguluje prawo, jaka to ustawa? I najważniejsze pytanie co
    może, a czego nie może kontroler (i jakie nam przysługują prawa)?

  • 2. Data: 2004-07-23 10:27:11
    Temat: Re: Rewizja domowa za ABONAMENT TV?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@g...pl> napisal(a):

    A to ja się podłączę - co z firmami? Do domu biurwy z poczty nie
    wpuszczę choćby nie wiem co, po prostu nie wyborażam sobie, żeby ktoś łaził
    mi po domu i grzebał po szafach szukając odbiorników RTV, to po prostu kłóci
    się z moim poczuciem elementarnej wolności osobistej.

    Ale czy do siedziby firmy też można na tej zasadzie nie wpuścić, czy też
    może są jakieś szczególne uregulowania?

    P.S. A tak w ogóle to wydaje mi się, że to taka plota jak kiedyś z tymi
    rewizjami w poszukiwaniu pirackiego oprogramowania, kiedy to 50% postów
    na usenecie tego dotyczyło. ;) Przecież nie udowodnią mi od kiedy mam
    odbiornik, co na wstępie rozwala sensowność wszelkich kontroli.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-07-23 10:59:32
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:

> [...]
    > łaził mi po domu i grzebał po szafach szukając odbiorników RTV, to po
    > prostu kłóci się z moim poczuciem elementarnej wolności osobistej.

    Calkiem slusznie. Ktos ma namiary na stosowny publikator? Bo az mi
    sie nie chce wierzyc w domnimanie posiadania i oplate karna z automatu w
    przypadku nie wpuszczenia kontrolera. To jest tak niekonstytucyjne ze az w
    oczy kole.

    > Przecież nie udowodnią mi od kiedy mam odbiornik, co na wstępie rozwala
    > sensowność wszelkich kontroli.

    Ale pzeciez to nie ma znaczenia. W przypadku stwierdzenia uzywania
    odbiornika bez wnoszenia abonamentu oplata karna wynosi 30-ktornosc
    odpowiedniego abonamentu bez wzgledu na czas uzywania AFAIK.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 4. Data: 2004-07-23 11:10:30
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 11:53:59 +0200, Binio naskrobał(a):

> [...]
    > Jak to wszystko reguluje prawo, jaka to ustawa? I najważniejsze pytanie co
    > może, a czego nie może kontroler (i jakie nam przysługują prawa)?

    Wszystko sie zgadza - najpierw kontrolerzy muszą stwierdzić że mamy
    niezarejestrowny TV lub/i radio a dopiero potem wydają decyzję. Osobiście
    bez możliwości wejścia do mieszkania życze im powodzenia :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-07-23 11:31:58
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@w...uw.edu.pl> napisal(a):

    > Ale pzeciez to nie ma znaczenia. W przypadku stwierdzenia uzywania
    > odbiornika bez wnoszenia abonamentu oplata karna wynosi 30-ktornosc
    > odpowiedniego abonamentu bez wzgledu na czas uzywania AFAIK.

    MUSI istnieć jakiś czas na zarejestrowanie odbiornika, inaczej
    wystarczyłoby ustawić kontrolera za kasami w jakimś MediaMarkcie i ten
    by trzepał karę za karą. ;-) Zawsze można powiedzieć, że dopiero
    kupiłem i jeszcze mam czas na zarejestrowanie.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 6. Data: 2004-07-23 11:38:50
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Smieszy mnie to święte oburzenie obrońców demokracji aby utrwalać łamanie
    prawa.
    pozdrawiam dwaka

  • 7. Data: 2004-07-23 11:42:56
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Samotnik wrote:
> [...]
    > by trzepał karę za karą. ;-) Zawsze można powiedzieć, że dopiero
    > kupiłem i jeszcze mam czas na zarejestrowanie.

    Zawsze można najpier zarejestrować, a potem kupować.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2004-07-23 11:47:10
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <c...@p...org> napisal(a):

    > Zawsze można najpier zarejestrować, a potem kupować.

    Jak można zarejestrować posiadanie odbiornika, którego się nie posiada?
    Obwód logiki Ci się w mózgu przepalił, czy co...?
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2004-07-23 11:54:29
    Od: "HardwireD" <m...@s...pl>

    > Zawsze można najpier zarejestrować, a potem kupować.

    a jesli mam w domu TV a nie ogladam to co ? nie moge miec telewizora nie
    placac za niego ?
    a za odbiornik radiowy w samochodzie mam placic? czy do samochodu tez beda
    mi zagladac?

  • 10. Data: 2004-07-23 11:58:45
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Samotnik wrote:
    > Jak można zarejestrować posiadanie odbiornika, którego się nie posiada?
    > Obwód logiki Ci się w mózgu przepalił, czy co...?

    A jak szanowny superinteligentny kolega robi zakupy w sklepie, to
    najpierw płaci, a potem odbiera towar, czy może najpierw wyszarpuje
    ekspedientce zakupy, bo przecież nie zapłaci za coś, czego nie pomacał i
    nie schował do siatki?

    A jak szanowny kolega idzie na basen, to płaci co chwilę do skarbonki po
    grosiku? Bo przecięż kolega nie zapłaci za basen na którym się jeszcze
    nie wypływał.

    Aha, oczywiście jak mnie przekonasz, że rejestrujesz konkretny
    odbiornik, o konkretnym numerze seryjnym (mówimy cały czas o
    użytkownikach prywatnych) - to przeznam Ci rację. Ale tak nie jest, więc
    bredzisz.

    Czarek Gorzeński