  • 11. Data: 2004-07-23 12:00:01
    Temat: Re: Rewizja domowa za ABONAMENT TV?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    HardwireD wrote:
    > a jesli mam w domu TV a nie ogladam to co ? nie moge miec telewizora nie
    > placac za niego ?

    A jaki to ma związek z moim postingiem?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 12. Data: 2004-07-23 12:13:56
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <c...@p...org> napisal(a):

    > A jak szanowny superinteligentny kolega robi zakupy w sklepie, to
    > najpierw płaci, a potem odbiera towar, czy może najpierw wyszarpuje
    > ekspedientce zakupy, bo przecież nie zapłaci za coś, czego nie pomacał i
    > nie schował do siatki?

    To drugie, tzn. nie kupuję czegoś, czego nie obejrzę. Może Ty lubisz
    koty w worku?

    > A jak szanowny kolega idzie na basen, to płaci co chwilę do skarbonki po
    > grosiku? Bo przecięż kolega nie zapłaci za basen na którym się jeszcze
    > nie wypływał.

    Dlaczego Ty stawiasz znak równości między zapłatą z góry za usługę, a
    _poświadczeniem nieprawdy_ w postaci zarejestrowania odbiornika, którego
    się nie posiada? Logika spod znaku 'Dziadek siedzi na ławce, ale przecież
    babcia teeeż ma kapcie!'... Chyba te obwody rzeczywiście masz spalone.

    Państwo nie wymaga zgłaszania chęci zakupu odbiornika, to raz.
    Nie można zgłosić faktu posiadania odbiornika, którego się nie posiada,
    to dwa. Trzy - jeśli ustawa nie precyzuje terminu zgłoszenia, to trzeba
    domniemywać, że należy to uczynić niezwłocznie. I nie sądzę, żeby
    jakikolwiek sąd uznał, że zbędną zwłoką będzie odwiezienie telewizora do
    domu, żeby mi go z auta z parkingu pod urzędem nie za*bali.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2004-07-23 12:29:04
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@s...eu.org> napisal(a):
> [...]
    > jakikolwiek sąd uznał, że zbędną zwłoką będzie odwiezienie telewizora do
    > domu, żeby mi go z auta z parkingu pod urzędem nie za*bali.

    A tak w ogóle to idea abonamentu RTV w obecnej formie nie trzyma się
    kupy, bo są tutaj możliwe dwa podejścia:

    1) na 'misję' publicznych środków przekazu składa się całe
    społeczeństwo. Czyli opodatkowujemy wszystkich równo, najlepiej
    odciągając kasę z innych podatków, bo po co mnożyć biurokrację.

    2) na tę 'misję' składają się osoby rzeczywiście słuchające/oglądające
    publiczne media. I wtedy tylko takich opodatkowujemy.

    Podatek od posiadania, bo tym jest w rzeczywistości abonament RTV, nijak
    w takiej formie nie pasuje. Jest reliktem z czasów, kiedy posiadanie
    było równoznaczne z oglądaniem i słuchaniem publicznych mediów, bo
    innych nie było, a TBSAT była zakazana.

    No i, last but not least, gdzie ta 'misja'?! Produkcja kiepawych
    polskich filmików typu 'chłopaki nie płaczą'? Telenowele o rodzinie
    Lubiczów? Durne seriale od naszych sojuszników zza oceanu? Teleturniej
    'Familiada'? Powtarzane po kilkanaście razy seriale o porucznikach
    Borewiczach? Czy też może bajońskie (i w dodatku UTAJNIONE!!!) płace
    czołowych dziennikarzy-gwiazd TVP, którzy za przeczytanie z promptera
    wieczornych wiadomości dostają więcej niż przeciętny emeryt na cały
    miesiąc?! Z misji to ja widzę PR2 i Radio Bis, no i może raz na miesiąc
    w TVP1 pojawi się dobry film w niedzielę po 22:00. Na to starczyłoby po
    złotówce na rok od każdego.

    No dobra, wiem, śp. 'Koło fortuny' - to była dopiero misja!
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2004-07-23 12:33:31
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Samotnik pisze:

    > A tak w ogóle to idea abonamentu RTV w obecnej formie nie trzyma się
    > kupy, bo są tutaj możliwe dwa podejścia:

    A odkad to prawo podatkowe w RP "trzyma sie kupy" ?

    Dlaczego to poatek "od mania telewizora" ma byc wykatkiem ?

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-07-23 12:55:28
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A to ja się podłączę - co z firmami? Do domu biurwy z poczty nie
    > wpuszczę choćby nie wiem co, po prostu nie wyborażam sobie, żeby ktoś
    łaził
    > mi po domu i grzebał po szafach szukając odbiorników RTV, to po prostu
    kłóci
    > się z moim poczuciem elementarnej wolności osobistej.

    nie wiem jak to jest w tym konkretnym przypadku ale
    obserwując rzeczywistość można dojść do wniosku,
    że generalny trend jest taki iż to "elementarne poczucie"
    będzie musiało ulec zmianie :-(
    Każde ograniczenie tzw. wolności osobistej (i innych) mozna
    zawsze uzasadnić szczytnymi celami co wiele osób w swej
    naiwności przyjmuje niestety z głębokim zrozumieniem.
    Nie chcę nawet myśleć dokąd kiedyś to może zajść...

    Pix

  • 16. Data: 2004-07-23 13:40:33
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    > Smieszy mnie to święte oburzenie obrońców demokracji aby utrwalać łamanie
    > prawa.

    No niee!! Jeżeli TO nazywasz prawem to ja Ci życzę wszystkiego najlepszego!
    Pozdrawiam - Andrzej

  • 17. Data: 2004-07-23 14:10:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004 10:27:11 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> wrote:

    >Ale czy do siedziby firmy też można na tej zasadzie nie wpuścić, czy też
    >może są jakieś szczególne uregulowania?
    Nie wiem czy mozesz nie wpuscic (sami wejda jak masz drzwi otwarte i
    zauwaza odbiornik:) ) . W Szczecinie obecnie do firm wysylaja pisma z
    info aby zarejestrowac odbiorniki tv i radiowe(rowniez samochodowe).

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 18. Data: 2004-07-23 14:31:20
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 13:38:50 +0200, dwaka naskrobał(a):

    > Smieszy mnie to święte oburzenie obrońców demokracji aby utrwalać łamanie
    > prawa.

    Chciałem tylko zauważyć że zamiast sądów możemy stosować wykrywacz kłamstw
    i Wołodie - specjaliste ds. łamania żeber - na pewno wyjdzie taniej.
    W żadnym demokratycznym prawie nie idzie się do celu po trupach.
    Być może po prostu podatek od luksusu zakim jest abonament w TV nadającej
    reklamy jest niepoważny.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 19. Data: 2004-07-23 23:27:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004 12:29:04 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> wrote:

    >Produkcja kiepawych
    >polskich filmików typu 'chłopaki nie płaczą'?
    Masz cos przeciwko?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 20. Data: 2004-07-24 07:17:00
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    > No niee!! Jeżeli TO nazywasz prawem to ja Ci życzę wszystkiego
    najlepszego!
    > Pozdrawiam - Andrzej

    Jestem ciekaw ilu z dyskutantów płaci abonament RTV ?
    Statystyki podają, że czyni to ponad 40 % ludzi z tendencją malejącą.Mówiąc
    o łamaniu prawa miałem to na myśli.Za życzenia dziękuję.
    pozdrawiam dwaKa