  • 1. Data: 2005-07-26 20:10:33
    Temat: Rękojmia budowlana
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    Ostatnio zgłosiłem deweloperowi szereg usterek w moim segmencie. Zgłoszenie
    było w ramach 3 letniej rękojmi budowlanej, a po upływie rocznej gwarancji.
    Deweloper nie uznał reklamacji, gdyż jego zdaniem "rękojmia dotyczy
    wyłącznie wad konstrukcyjnych lub skutków nierównomiernego osiadania
    budynku". Moje zgłoszenie obejmowało m.in. rdzewienie obróbek blacharskich,
    pęknięcia fug, blokowanie się drzwi pod wpływem temperatury, złe ułożenie
    rynien, obluzowanie kostki i cegieł.
    Czy ktoś może wie jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej i czy
    rzeczywiście to już mój problem?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-07-26 22:44:42
    Temat: Re: Rękojmia budowlana
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dc65bn$mtd$1@news.onet.pl>, rsa127 wrote:
> [...]
    > rynien, obluzowanie kostki i cegieł.
    > Czy ktoś może wie jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej i czy

    Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
    upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc
    od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    Nic tu (i dalej/bliżej) nie widzę o wadach konstrukcyjnych.
    Poproś "dewelopera" aby podał Ci podstawę prawną skoro twierdzi co
    twierdzi, a jeśli mu się nie uda to wezwij go pisemnie do usunięcia
    usterek w terminie takim a takim.

    --
    Marcin