    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja płyty głównej
    Date: Tue, 27 Jan 2004 09:43:23 +0800

    In article <bv32r3$lst$1@inews.gazeta.pl>, Yonnie wrote:
    > Zepsuła mi się płyta główna, którą zakupiłam 3 miesiące temu.
    > Sklep obiecał mi nową w ramach reklamacji, jednak przysłał
    > mi egzempalarz mocno "zużyty" z widocznymi śladami dosyć
    > niechlujnej ekploatacji.

    Reklamowałaś z tyt. gwarancji czy niezgodności z umową? Jeśli to pierwsze,
    to wszystkie twoje prawa są w karcie gwarancyjnej.

    > Wg. prawa Jeżeli sprzęt zepsuł się do 6 miesięcy od daty zakupu,
    > wtedy przyjmuje się, że towar był wadliwy w momencie kupna.

    Tak, ale tylko wtedy jeśli reklamowałaś jako niezgodność z umową.

    > Tzn. tak jakby wada już w nim była. Wtedy serwis może od razu wymienić
    > sprzęt na nowy. Jest to zapisane w ustawie: Art. 4. 1.

    Móc to może, ale nie musi. Pomijam fakt, że serwis to niekoniecznie
    sprzedawca, a niezgodność z umową dotyczy sprzedawcy.

    > Jednak sklep twierdzi, że producent odesłał tego złoma i nic się nie da już
    > zrobić.

    Jeśli reklamowałaś z tyt. gwarancji to być może tak właśnie jest. Pewnie
    są pewne granice, ale trudno stwierdzić czy je tu przekroczono. Że płyta
    jest brudna to nie znaczy że jest w gorszym stanie niż twoja przed awarią.
    Tak czy inaczej - Przeczytaj gwarancję i powiedz co tam stoi.

    --
    Marcin