    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Regulamin inpostu
    Date: Sun, 23 May 2021 03:09:55 GMT

    On 2021-05-18, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    >>> https://inpost.pl/sites/default/files/docs/regulamin
    y/zasady-przygotowania-i-pakowania-przesylek-inpost-
    obowiazujacy-od-01042021-4340.pdf

    > No tak, tylko że ja nadam taką paczkę to inpost o tym nie wie i robię to
    > na swoje ryzyko, jak się wyda, to mogą mnie pociągnąć za odpowiedzialność.

    A podpisuje się coś, że regulamin, i czy oceniając rozsądnie da się
    zapoznać w momencie nadawania?

    > A tutaj masz wszystko publicznie ujawnione i ogłoszone, proszę bardzo,
    > baniak 5 litrów farby, dostawa do paczkomatu.

    To jest też ciekawe:
    "Pojemniki służące to przewozu gazów, paliwa i pokrewne
    Dopuszczalny jest przewóz wyłącznie fabrycznie nowych produktów"

    I kamieni też nie wolno.

    A tu mamy:
    "Opłata za przedmioty i towary niebezpieczne

    99,00 PLN netto Za pierwszą Przesyłkę 999,00 PLN netto Za każdą kolejną
    Przesyłkę"

    To wszystko jest napisane w stylu "lepiej nie", a nie jakoś bardziej
    kategrycznie. Tu już trochę konkretniej:

    https://inpost.pl/sites/default/files/docs/regulamin
    y/regulamin-swiadczenia-uslug-pocztowych-i-przewozow
    ych-przez-inpost-sp-z-oo-obowiazujacy-od-02102019.pd

    6.4
    Niedopuszczalne jest umieszczanie w Przesyłce przedmiotów zakazanych
    przez obowiązujące przepisy prawa, w tym przezPrawo pocztowe, Prawo
    przewozowe oraz właściwe przepisy Światowego Związku Pocztowego, a
    także:
    (1)...
    (12)martwych lub żywych zwierząt i roślin;
    sianko wielkanocne odpada, a jak rozwarzyć i przetworzone...

    (14)

    przy czym powyższe wyliczenie nie ma charakteru wyczerpującego.
    Niedopuszczalne jest ponadto umieszczanie w Przesyłce jakichkolwiek
    innych rzeczy niewymienionych powyżej, które w uznaniu Operatora nie
    mogą zostać przemieszczone bezpiecznie lub zgodnie z prawem, o ile
    Operator poinformuje o tym Nadawcę (Zleceniodawcę) przed przyjęciem
    Przesyłki.

    Dalej jest też ciekawie.

    --
    Marcin