  • 1. Data: 2021-05-17 20:43:11
    Temat: Regulamin inpostu
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Pierwszy raz coś nadawałem, no to przeczytałem instrukcję. A tam pełno
    zakazów:

    https://inpost.pl/sites/default/files/docs/regulamin
    y/zasady-przygotowania-i-pakowania-przesylek-inpost-
    obowiazujacy-od-01042021-4340.pdf

    Czego tam nie ma...

    Płyny powyżej 750 ml, aerozole, oleje, akumulatory, płyny do
    spryskiwaczy, farby, środki żrące, artykuły szklane i ceramiczne, wyroby
    jubilerskie, gaśnice...

    Wszystkie ww. produkty są w ofercie sprzedawców na allegro i bez
    najmniejszej krępacji dostarczane są inpostem.

    O co to idzie?

    MJ

  • 2. Data: 2021-05-17 21:21:48
    Temat: Re: Regulamin inpostu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 20:43:11 +0200, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    >
    > Wszystkie ww. produkty są w ofercie sprzedawców na allegro i bez
    > najmniejszej krępacji dostarczane są inpostem.

    a) dupochron, jakby szklo sie potluklo, czy plyn zalal inne paczki?

    b) jakies nadrzedne przepisy? Bo jakas wariacja byla, gdy chcialem
    przyslowiowe pol litra wyslac.

    https://www.kuriernet.pl/blog/2020/03/27/wysylasz-pa
    czke-za-granice-uwazaj-na-te-produkty/

    ale tak bez podstawy prawnej ?

    https://www.eurosender.com/blog/pl/zasady-przewozeni
    a-alkoholu-w-europie/

    J.

  • 3. Data: 2021-05-18 08:10:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17.05.2021 o 20:43, Michal Jankowski napisał:
> [...]
    >
    > Wszystkie ww. produkty są w ofercie sprzedawców na allegro i bez
    > najmniejszej krępacji dostarczane są inpostem.

    Ciężko powiedzieć na jakiej zasadzie. Ale np DHL nie transportuje też
    wielu rzeczy za granicę (tu mam informacje z pierwszej ręki, od osoby
    pracującej), ale niektóre firmy mają odpowiednie certyfikaty i mogą je
    nadawać, pomimo, że ogólnie nie są przyjmowane do transportu. Druga
    sprawa to fakt, że pewnie lokalne paczki rzadziej się skanuje ze względu
    na zawartość, te międzynarodowe częściej. Ale ogólnie pytanie
    skierowałbym raczej do samego InPosta

    --
    http://zrzeda.pl

  • 4. Data: 2021-05-18 11:10:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.05.2021 o 21:21, J.F pisze:
    y/zasady-przygotowania-i-pakowania-przesylek-inpost-
    obowiazujacy-od-01042021-4340.pdf

    > a) dupochron, jakby szklo sie potluklo, czy plyn zalal inne paczki?

    No tak, tylko że ja nadam taką paczkę to inpost o tym nie wie i robię to
    na swoje ryzyko, jak się wyda, to mogą mnie pociągnąć za odpowiedzialność.

    A tutaj masz wszystko publicznie ujawnione i ogłoszone, proszę bardzo,
    baniak 5 litrów farby, dostawa do paczkomatu.

    MJ

  • 5. Data: 2021-05-18 11:11:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ale ogólnie pytanie
    > skierowałbym raczej do samego InPosta

    Żeby przestali dostarczać? :)

    MJ

  • 6. Data: 2021-05-18 11:17:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 11:10:25 +0200, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    >
    > A tutaj masz wszystko publicznie ujawnione i ogłoszone, proszę bardzo,
    > baniak 5 litrów farby, dostawa do paczkomatu.

    Ale dupochron ma pare funkcji:
    -szklo sie rozbilo ... nie uznajemy reklamacji, szkla nie wolno bylo
    wysylac,
    -ubezpieczenie ... szkla nie wolno bylo wysylac,
    -ale czasem ... moze przyjsc roszczenie od ubezpieczyciela, pana
    paczka uszkodzila inne, o wartosci 1000 zl :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-05-18 11:21:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.05.2021 o 11:17, J.F pisze:
> [...]
    > nie wolno bylo wysylac, -ale czasem ... moze przyjsc roszczenie od
    > ubezpieczyciela, pana paczka uszkodzila inne, o wartosci 1000 zl :-)

    No ale właśnie o to chodzi, że ten dupochron to najlepiej działa, jeśli
    przewoźnik NIE WIE, że przyjął do dostawy zakazany towar. A tutaj to
    jakoś inaczej jest...

    MJ

  • 8. Data: 2021-05-18 11:33:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 11:21:58 +0200, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    > No ale właśnie o to chodzi, że ten dupochron to najlepiej działa, jeśli
    > przewoźnik NIE WIE, że przyjął do dostawy zakazany towar. A tutaj to

    Alez udaje, ze nie wie. Nawet nie udaje, bo w paczki nie zaglada.

    Ewentualnie - to jest regulamin dla Ciebie, sklepy z allegro maja
    troche inny.

    J.

  • 9. Data: 2021-05-23 05:09:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-18, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > na swoje ryzyko, jak się wyda, to mogą mnie pociągnąć za odpowiedzialność.

    A podpisuje się coś, że regulamin, i czy oceniając rozsądnie da się
    zapoznać w momencie nadawania?

    > A tutaj masz wszystko publicznie ujawnione i ogłoszone, proszę bardzo,
    > baniak 5 litrów farby, dostawa do paczkomatu.

    To jest też ciekawe:
    "Pojemniki służące to przewozu gazów, paliwa i pokrewne
    Dopuszczalny jest przewóz wyłącznie fabrycznie nowych produktów"

    I kamieni też nie wolno.

    A tu mamy:
    "Opłata za przedmioty i towary niebezpieczne

    99,00 PLN netto Za pierwszą Przesyłkę 999,00 PLN netto Za każdą kolejną
    Przesyłkę"

    To wszystko jest napisane w stylu "lepiej nie", a nie jakoś bardziej
    kategrycznie. Tu już trochę konkretniej:

    https://inpost.pl/sites/default/files/docs/regulamin
    y/regulamin-swiadczenia-uslug-pocztowych-i-przewozow
    ych-przez-inpost-sp-z-oo-obowiazujacy-od-02102019.pd

    6.4
    Niedopuszczalne jest umieszczanie w Przesyłce przedmiotów zakazanych
    przez obowiązujące przepisy prawa, w tym przezPrawo pocztowe, Prawo
    przewozowe oraz właściwe przepisy Światowego Związku Pocztowego, a
    także:
    (1)...
    (12)martwych lub żywych zwierząt i roślin;
    sianko wielkanocne odpada, a jak rozwarzyć i przetworzone...

    (14)

    przy czym powyższe wyliczenie nie ma charakteru wyczerpującego.
    Niedopuszczalne jest ponadto umieszczanie w Przesyłce jakichkolwiek
    innych rzeczy niewymienionych powyżej, które w uznaniu Operatora nie
    mogą zostać przemieszczone bezpiecznie lub zgodnie z prawem, o ile
    Operator poinformuje o tym Nadawcę (Zleceniodawcę) przed przyjęciem
    Przesyłki.

    Dalej jest też ciekawie.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-05-23 12:54:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    y/zasady-przygotowania-i-pakowania-przesylek-inpost-
    obowiazujacy-od-01042021-4340.pdf

    > A podpisuje się coś, że regulamin, i czy oceniając rozsądnie da się
    > zapoznać w momencie nadawania?

    No klika się, że się zapoznałeś, jak wszędzie... Ja się zapoznałem.

    MJ