  • 11. Data: 2005-02-18 11:19:49
    Temat: Re: Radio "bezabonamentowe"
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 17 Feb 2005 11:32:42 +0100,
    Adam L. <n...@d...pl> screamed:
    > Moje pytanie: czy takie radia bez fizycznej mozliwosci
    > (natychmiastowego) odbioru programow Polskiego Radia S.A. mozna
    > reklamowac i uzywac jako nie wymagajace oplaty abonamentowej?

    Zacznij produkowac urzadzenie, ktorego glownym przeznaczeniem bedzie cos
    innego, a radio tylko dodatkiem.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 12:19:15 user up 10526 days, 0:14, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    He is diagonally parked in a parallel universe.

  • 12. Data: 2005-02-18 12:17:36
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Andrzej Lawa* wrote in <news:cv3d7r$k6f$2@opal.futuro.pl> :

    > Kłamiesz.

    a za tuner w kompie np. płacisz?

    "wszyscy Kretyńczycy są kłamcami!!!"

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 13. Data: 2005-02-18 12:54:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    _ValteR_ wrote:

    > a za tuner w kompie np. płacisz?
    >
    > "wszyscy Kretyńczycy są kłamcami!!!"

    Przeczytaj sobie wreszcie, Kretyńczyku, ustawę.

    Tuner w komputerze podpada. A czy ja takowy mam, czy nie, to już moja
    prywatna sprawa.

  • 14. Data: 2005-02-18 13:19:52
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Andrzej Lawa* wrote in <news:cv4ohj$440$1@opal.futuro.pl> :

    > Przeczytaj sobie wreszcie, Kretyńczyku, ustawę.

    w ostateczności - normalnie prawo mam w dupie dopu(ó)ki nie musze z
    niego korzystać.

    > Tuner w komputerze podpada. A czy ja takowy mam, czy nie, to już moja
    > prywatna sprawa.

    "Podpada"? Czyli w zależności od tego którą stronę się reprezentuje
    jeden prawnik powie "płacić", a drugi "nie płacić".

  • 15. Data: 2005-02-18 13:39:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    _ValteR_ wrote:

    > w ostateczności - normalnie prawo mam w dupie dopu(ó)ki nie musze z
    > niego korzystać.

    To po co się odzywasz?

    > "Podpada"? Czyli w zależności od tego którą stronę się reprezentuje

    Podpada pod ustawę.

    > jeden prawnik powie "płacić", a drugi "nie płacić".

    Słowem-kluczem w ustawie jest słowo "natychmiastowy". Urządzenie ma być
    w stanie umożliwiającym _natychmiastowy_ odbiór programów.

    Jeśli jest - 'abonament' (czyli haracz za luksus posiadania odbiornika)
    należy płacić.

  • 16. Data: 2005-02-18 15:05:49
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > CB-Radio - odbiera fale radiowe więc możemy nazwać że jest
    > "odbiornikiem" - skoro je odbiera ma "możliwość odbioru".
    > I tu mamy paradoks - ponieważ od CB-Radia nie płaci sie abonamentu ;)

    Kto to powiedzial ?? CB jest radionadajnikiem albo radiostacja.
    Radioodbiornik to urzadzenie nie mogace nadawac ( radio- odbiornik ).
    I placi sie abonament duzo wyzszy niz na RTV jakby kto pytal tyle, ze do
    URTiP-u.

    >Bo CB-Radio nie służy do odbierania programów, czyli uporządkowanych
    >audycji radiowych (bo na to nikt w paśmie CB nie dostanie koncesji).
    >Czyli de facto nie jest w rozumieniu ustawy odbiornikiem radiowym.

    Bzdura ... patrz wyzej. Fakt, ze cos nazywa się programem czy kanalem jest
    pojeciem wzglednym i to bardzo. CB ma czestotliwosci przypisane do kanalow
    czy programow nie ma w moim przekonaniu znaczenia.A koncesji nie dostaniesz
    bo pasmo 27 Mhz jest pasmem niestrzezonym.

    Pozdrawiam Maver

  • 17. Data: 2005-02-18 20:28:45
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > _ValteR_ wrote:

    > Słowem-kluczem w ustawie jest słowo "natychmiastowy". Urządzenie ma być
    > w stanie umożliwiającym _natychmiastowy_ odbiór programów.

    A to " natychmiastowy " to jak sie liczy. W sekundch, minutach, godzinach. Czy
    może w chwilach i momentach, a moze od razu. Natychmiast jest pojeciem związanym
    z czasem a nie z techniką. Czyli wystarczy mieć odbiornik pozwalający na
    odbieranie stacji po pewnym określonym czasie od momentu właczenia. Czas ten
    musi byc dłuższy od magicznej natychmiastowości i jest spokój. A że gra w
    momencie kontroli to nie istotne, bo zawsze można pokazać że nie umozliwia
    odbioru natychmiastowo. Tylko trzeba znać ile to czasu musi upłynać od właczenia
    do zagrania. Tomek

  • 18. Data: 2005-02-19 12:29:37
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Feb 2005 14:39:50 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Słowem-kluczem w ustawie jest słowo "natychmiastowy". Urządzenie ma
    > być w stanie umożliwiającym _natychmiastowy_ odbiór programów.
    czy jak puszcze tuner z kompa przez "petle czasu"
    czyli program ruszy z powiedzmy 10 min opoznieniem a potem juz bedzie
    lecial plynnie (ale nadal 10 min pozniej) to czy to juz nie jest
    natychmiastowy odbior? ;-)
    pozdrawiam
    --
    Jakub (JFK) Kasica