  • 21. Data: 2018-09-20 10:02:22
    Temat: Re: RODO po raz kolejny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 09:58, Kris pisze:

    > I ok
    > Jeszcze kilka kwesti pominełes:
    >
    > -"...pisząc w tym meilu że jestem Liwiusz i prosząc o przesłanie mi kopi dokumentów
    Liwiusza popełniam przestępstwo czy nie popełniam? "

    Pisałem, że się nie zastanawiam.

    > -czy taki podpis na zadrukowanej kartce papieru
    > https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://i.pinger.
    pl/pgr494/1906c320000fb65c4eda6a39/M%25C3%25B3j%2520
    podpis%2520nieczytelny.png&imgrefurl=http://clawdeen
    .wolf.pinger.pl/m/9165582&h=248&w=400&tbnid=ZcuJxHYz
    cfzqwM&tbnh=177&tbnw=285&vet=1&docid=WO4WEYcC-xAz7M
    > jest bezpieczniejszy dla archiwum od meila?

    My tu o ogólnej zasadzie dyskutujemy, a nie roztrząsamy, czy coś już
    jest podpisem, czy jeszcze nie. Ja jestem zwolennikiem podpisów
    czytelnych, a to co powyżej dałeś, to pewnie parafka.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2018-09-20 10:06:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 września 2018 09:58:11 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > I trzeba się cieszyć, że urząd nie wybiera dwóch ostatnich opcji, a mógłby.

    A z tego to ja się ciesze niezmiernie
    Ale dalej nie wiem co do tego ma RODO i dlaczego bezpieczniejsza dla archiwum jest
    kartka papieru z maziajem od emaila.

  • 23. Data: 2018-09-20 10:10:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 września 2018 10:02:46 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Pisałem, że się nie zastanawiam.
    Wg mnie wysyłając kartke z podrobionym podpisem poełniam podobne przestępstwo jak
    wysyłając meila z nieprawdziwymi danymi
    Cel w obu przypadkach jest ten sam- uzyskanie nienależnych mi dokumentów

    > My tu o ogólnej zasadzie dyskutujemy, a nie roztrząsamy, czy coś już
    > jest podpisem, czy jeszcze nie. Ja jestem zwolennikiem podpisów
    > czytelnych, a to co powyżej dałeś, to pewnie parafka.

    Zobaczymy czy coś co Ty nazywasz parafką archiwum zaakceptuje.
    No i co ma do tego RODO dalej nie wiem;)

    Ps
    Jest jakaś prawna definicja "podpisu"?

  • 24. Data: 2018-09-20 10:25:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 10:06, Kris pisze:

    > A z tego to ja się ciesze niezmiernie
    > Ale dalej nie wiem co do tego ma RODO

    Może RODO zakłada, że danych osobowych nie można dawać "na słowo"?
    Granice należytej staranności mogły się przesunąć.

    > i dlaczego bezpieczniejsza dla archiwum jest kartka papieru z maziajem od emaila.

    Nie "dla archiwum", tylko "w razie W" - tak jak policja zbiera odciski
    palców na miejscu zbrodni, a nie mówi, że właściwie po co, wystarczy
    tylko świadków przesłuchać.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2018-09-20 10:27:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 10:10, Kris pisze:

    > Wg mnie wysyłając kartke z podrobionym podpisem poełniam podobne przestępstwo jak
    wysyłając meila z nieprawdziwymi danymi

    Podobne, czyli nie to samo, czyli zapewne mniej penalizowane, jeśli w
    ogóle. Ponadto jest jeszcze kwestia dowodowa.

    > Cel w obu przypadkach jest ten sam- uzyskanie nienależnych mi dokumentów

    Owszem. I ten cel możesz uzyskać łatwiejszym lub trudniejszym sposobem.

    > Ps
    > Jest jakaś prawna definicja "podpisu"?

    Prawnej nie ma, jest literatura, komentarze i orzecznictwo. No i słownik
    języka polskiego - "własnoręczne napisanie swojego imienia i nazwiska"

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2018-09-20 10:28:00
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-09-20 o 06:57, Kris pisze:
    > Ale dlaczego zamówienia tych dokumentów meilowo nie akceptują a
    zamówienie wysłane listem zwykły z podpisaną nie wiadomo przez kogo
    kartka w środku uznają
    > To jest dla mnie niezrozumiałe

    Napisz do nich to, co napisałeś na grupę. A jak przyślą odpowiedź, to
    wklej. :-)

    --
    P.

  • 27. Data: 2018-09-20 11:25:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 września 2018 10:27:53 UTC+2 użytkownik PiotRek napisał:

    > Napisz do nich to, co napisałeś na grupę.
    Spróbuje. Tylko meilem im napisać czy listem z podpisem?;)

    >A jak przyślą odpowiedź, to wklej. :-)

    Odpiszą pewnie tak:
    "Wprowadzenie nowych zasad dotyczących przeprowadzania kwerend wynika z obowiązku
    ochrony danych osobowych nałożonego na Archiwum przepisami Rozporządzenia Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
    fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
    przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)."

  • 28. Data: 2018-09-20 12:01:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Prawnej nie ma, jest literatura, komentarze i orzecznictwo. No i
    >słownik języka polskiego - "własnoręczne napisanie swojego imienia i

    Piorem, dlugopisem, olowkiem ... czy klawiszami maszyny do pisania lub
    komputera tez ?

    A rysikiem na tablecie, lub jak kto zdolny - myszka w odpowiednim
    programie ?

    J.

  • 29. Data: 2018-09-20 12:04:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-20 o 12:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Piorem, dlugopisem, olowkiem ... czy klawiszami maszyny do pisania lub
    > komputera tez ?

    Nie, bo wówczas ślad zostawia czcionka, a nie ręka.

    > A rysikiem na tablecie, lub jak kto zdolny - myszka w odpowiednim
    > programie ?

    Dobre pytanie. Kurierzy przyjmują podpisy na tablecie. Jest to na pewno
    ułomna forma podpisu i nie wiem na ile badalna grafologicznie - nie
    uwidacznia na przykład siły nacisku. Już o samym fakcie możliwości
    "skopiowania" podpisu nie wspomnę.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2018-09-20 13:26:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie, bo wówczas ślad zostawia czcionka, a nie ręka.

    Palcem mażesz ?
    Slad zostawia stalówka, kulka dlugopisu, olowek a nie reka.

    Odcisk palca, to jest dobry podpis :-)

    >Dobre pytanie. Kurierzy przyjmują podpisy na tablecie. Jest to na
    >pewno ułomna forma podpisu i nie wiem na ile badalna grafologicznie -
    >nie uwidacznia na przykład siły nacisku.

    Co lepsze tablety chyba moga siłe rejestrowac, ale pytanie w sumie jak
    to w prawie wyglada :-)
    Dopuszczamy, czy dlugopisem na papierze tak, a elektronicznie nie :-)

    > Już o samym fakcie możliwości "skopiowania" podpisu nie wspomnę.

    Otoz to.

    J.