  • 1. Data: 2018-09-19 14:44:29
    Temat: ile można zjeść bezkarnie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Napychali się dzień w dzień, by utyć, obżerając się pizzą i hamburgerami i
    popijając je słodkimi koktajlami. Rekordzista w krótkim czasie przybrał na
    wadze 33 kilo. Wszystko po to, by uniknąć zasadniczej służby wojskowej.

    W Korei Południowej, która formalnie znajduje się nadal w stanie wojny z
    Północną (traktatu pokojowego nie ma od 1953 r., gdy podpisano zawieszenie
    broni), czynna służba trwa prawie dwa lata i podlega jej każdy pełnoletni
    mężczyzna w wieku do 28 lat.

    Tuczyło się 12 studentów akademii muzycznej w Seulu. Komisja wojskowa
    potraktowała ich jako dezerterów, a władze zapowiedziały, że ,,ukarzą ich
    przykładnie dla postrachu" - pisze ,,The Korea Herald". Spisek został
    wytropiony w komunikatorze Kakao Talk (koreańskim odpowiedniku WhatsAppa),
    za którego pośrednictwem porozumiewali się studenci.

    ,,Komisja wojskowa, która przeprowadziła dokładne dochodzenie, zrobi, co w
    jej mocy, by wykorzenić to zbrodnicze uchylanie się od służby i przykładnie
    ukarać sprawców, tak by ugruntować słuszną i zgodną z prawem kulturę
    wojskową" - napisało ministerstwo obrony w oświadczeniu.

    By przybrać na wadze, studenci siadali do stołu pięć razy dziennie. Pomysły
    na dodatkowe kilogramy znajdowali w internecie. Niektórzy spożywali duże
    dawki wysoko proteinowego proszku, inni w dniu stawienia się na komisji
    opili się gęstym napojem proteinowym z aloesu. Miał on sprawić, że będą
    wyglądać na cięższych, niż faktycznie są.
    O studentach, których nazwiska nie zostały ujawnione, wiadomo, że właśnie
    kończą wydział wokalny akademii. Obawiali się, że 21-miesięczna czynna
    służba utrudni im start na trudnym południowokoreańskim rynku. Liczyli też
    na to, że z powodu otyłości zostaną skierowani do cywilnej służby
    zastępczej - w szpitalu czy dla lokalnej wspólnoty - co pozostawi im więcej
    czasu, by ćwiczyć głos.

    Tymczasem jednak czeka ich trybunał wojskowy, a jeśli zostaną skazani,
    ponowne wezwanie przed komisję wojskową i dwuletnia służba. Może się
    okazać, że to istotnie koniec ich kariery. Tymczasem, jak się okazało,
    dwóch z dwunastki ma już za sobą służbę zastępczą, z czego wynika, że
    odsłużą wojsko dwukrotnie. Czterech innych pracuje na rzecz lokalnej
    wspólnoty."

    http://wyborcza.pl/7,75399,23939338,w-korei-poludnio
    wej-studenci-tuczyli-sie-by-uniknac-sluzby.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 2. Data: 2018-09-19 15:04:49
    Temat: Re: ile można zjeść bezkarnie [Gdy ojczyzna wzywa w kamasze (Koreańska/Izraelska/...)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > wadze 33 kilo. Wszystko po to, by uniknąć zasadniczej służby wojskowej.
    [...]
    > http://wyborcza.pl/7,75399,23939338,w-korei-poludnio
    wej-studenci-tuczyli-sie-by-uniknac-sluzby.html

    Mi się "spodobało" doniesienie GW sugerujący że w Izraelu wytatuowanie
    sobie swastyki zwolniło z 3 letniej służby wojskowej [AFAIR nie ostatnio].
    Nie tylko Polak potrafi(ł)! ;-)

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-09-20 21:36:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-09-19 o 15:04, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Mi się "spodobało" doniesienie GW sugerujący że w Izraelu wytatuowanie
    > sobie swastyki zwolniło z 3 letniej służby wojskowej [AFAIR nie ostatnio].

    A można zmienić przepisy i wziąć do armii, jako balast łodzi podwodnych.