  • 1. Data: 2003-06-03 07:29:28
    Temat: RĘKOJMIA - ciekawe i wazne...
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Mam pytanie dotyczące rękojmi... Rok temu, dokładnie 28 maja 2002 roku
    kupiłam buty. Pod koniec sierpnia 2002 roku pękła mi podeszwa w jednym z
    butów, ale poniewaz był to praktycznie koniec lata więc i tak już w tych
    butkach nie chodziłam, gdyż były to sandały. Szukałam paragonu i nie mogłam
    go znaleźć i myśląc , że pewnie go gdzieś zgubiłam dałam na spokój ( w
    butacvh można nadal chodzić gdyż nie przeciekają ale nieestetycznie to
    wygląda). Tak też sobie pomyślałam i odłożyłam całą sprawę do tego lata. W
    kwietniu przeprowadzałam się i robiąc bardzo generalne porządki znalazłam
    paragon od ww butów. Nie zwlekając ani chwili 7 maja 2003 roku zaniosłam
    buty do reklamacji i szanownej pani ekspedientce powiedziłam prawdę (widać
    jestem za prawdomówna jak na te czasy). Ona natomiast w zgłoszeniu
    reklamacyjnym napisała to co jej powiedziałam, a mianowiecie, że buty pękły
    mi w sierpniu ale że dopiero teraz znalazłam paragon. Oczywiście ona mnie
    poinformowała, że u nich rękojma obowiązuje na takich zasadach, że wadę
    należy zgłosić do miesiąca od jej powstania. w związku z tym delikatnie
    zasugerowałam jej, że niech napisze iż 1-4 maja było bardzo słoneczne i
    wówczas wyciągnęłam butki po zimowej przerwie i to się stało. Ona natomiast
    postanopwiła zostać przy wcześniej napisanym tekście. Jak się zapewne
    domyślacie rękojmia nie została mi uznana: uzasadnienie było bardzo
    niemiłe - wręcz napadające na mnie, że śmiałam zgłosić towar uszkodzony rok
    temu. I żebym nie była śmieszna że zgłaszam wadę na kilka dni przed upływem
    rękojmi.

    Hmmm... Troszkę mnie to zdziwiło, ponieważ nawet jeżeli jest prawdą , że
    wadę należy zgłosić do miesiąca od jej powstania, to co w przpadku gdy ktoś
    wybiera się w dłuższą podróż, np. 3 miesięczną i w drodze na lotnisko pęka
    mu obcas, czy wówczas też te warunki są zastosowane... ?
    A może oni niesłusznie odrzucili reklamację.??
    Proszę o poradę, czy jest możliwość jeszcze coś z tym zrobić, czy następnym
    razem mam troszkę ściemniać i potraktoweać to jako nauczkę??
    POzxdrawiam i dziękuję za odpowiedz
    Iza

  • 2. Data: 2003-06-03 07:47:16
    Temat: Re: RĘKOJMIA - ciekawe i wazne...
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbhi5n$8nm$1@nemesis.news.tpi.pl>, Rima wrote:
> [...]
    > poinformowała, że u nich rękojma obowiązuje na takich zasadach, że wadę
    > należy zgłosić do miesiąca od jej powstania. w związku z tym delikatnie

    Nie "u nich" tylko tak jest zgodnie z obowiazujacymi przepisami.

> [...]
    > wybiera się w dłuższą podróż, np. 3 miesięczną i w drodze na lotnisko pęka
    > mu obcas, czy wówczas też te warunki są zastosowane... ?

    No a jak? To w końcu twój problem gdzie się wybierasz i na jak długo, nie?

    > Proszę o poradę, czy jest możliwość jeszcze coś z tym zrobić, czy następnym
    > razem mam troszkę ściemniać i potraktoweać to jako nauczkę??

    Następnym razem zapytaj w momencie wystąpienia szkody a nie po roku :)
    Zresztą po drodze zmieniły się również przepisy, teraz masz nie miesiąc a
    dwa na zgłoszenie reklamacji i nie ma już z twojego p. widzenia czegoś
    takiego jak rękojmia: Jest swojsko-brzmiąca niezgodność towaru z umową :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-06-03 07:50:31
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Proszę o poradę, czy jest możliwość jeszcze coś z tym zrobić, czy następnym
    > razem mam troszkę ściemniać i potraktoweać to jako nauczkę??
    > POzxdrawiam i dziękuję za odpowiedz

    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;-)))

  • 4. Data: 2003-06-03 08:07:42
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;-)))

    moge to zacytowac w swoim sigu? ;))

    --
    pozdrawiam rafi
    toyotka [carina e] normaaaaaaaalnie wymiata ;)

  • 5. Data: 2003-06-03 08:36:43
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > moge to zacytowac w swoim sigu? ;))

    Jasne ze tak ;)