  • 171. Data: 2023-05-21 08:25:01
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Choć jest jeszcze jedna możliwość: nałożyć ustawowy obowiązek na
    > operatorów platform sprzedaży z ustawioną nisko poprzeczką - czyli oni
    > mieliby obowiązek raportować. Pytanie, jak taką poprzeczkę ustawić, żeby
    > też nie uwalić uczciwych sprzedawców.

    Allegro robi to z własnej nie przymuszonej woli i robert nazywa to
    oszołomstwem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 172. Data: 2023-05-21 08:30:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po prostu trzeba to zrozumieć, że ma takie prawo.

    Tak wiemy - nie wymaga żeby podany przez kulsona powód był prawdziwy.
    Ale allegro już nie podskakujecie i jak oni zgłaszają to ładnie
    pracujecie. Bo wiecie że jak allegro odpiszecie że nie ma podstaw, to
    wam odpiszą ich prawnicy i finalnie będa dwa postępowania - jedno
    przeciw oszustowi drugie dyscyplinarne przeciw policjantowi co w chuja
    ciał że nie ma podstaw.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 173. Data: 2023-05-21 08:32:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może ich wkurza, że piszesz o nich mała literą? Spróbuj więcej szacunku.
    > To przeważnie działa.

    Żartujesz sobie? Mam pisać Policjanci, Kulsony, Nauczyciele, Politycy,
    Urzędnicy, Stolarze, Śmieciarze?

    Coś ci się z tym kultem policji porabało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 174. Data: 2023-05-21 08:33:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    on;6368954.html

    > Wydaje się, że coś jednak PWN znaczeniowo umknęło.

    No trochę pocukrowali;) Tym bardziej nie wiem czemu robert taki oburzony
    jak nazywają go kulsonem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 175. Data: 2023-05-21 09:53:06
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > operatorów platform sprzedaży z ustawioną nisko poprzeczką - czyli oni
    > mieliby obowiązek raportować. Pytanie, jak taką poprzeczkę ustawić, żeby

    Z własnego doświadczenia widzę, że te platformy po prostu nie działają
    dobrze. Nie dlatego, że ich idea nie jest sensowna, tylko wykonanie
    jest do dupy. I jeśli będzie to system typu baza danych, której celem jest
    wyłapanie korelacji i wymiana informacji, to to nie będzie działać tak
    samo jak nie działa
    w podobnych już uruchomionych. Z policyjnych baz danych nie działa
    sensownie nawet ta podstawowa umożliwiająca przypisanie pojazdu do
    obywatela. To bardziej takie "misie" -
    gdzie ktoś zgarnął kasę za uruchomienie i to tyle. Zwłaszcza, że na moje
    pytania do twórców tych kalekich systemów otrzymałem odpowiedzi typu:
    wszystko jest zgodne ze specyfikacją zamawiającego - proszę z uwagami do
    właściwego ministra.

  • 176. Data: 2023-05-21 12:33:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie, trzeba stworzyć system, który będzie pozwalał na łączenie różnych
    > spraw.

    I jest. Nie chcę pisać o szczegółach, bo bym ułatwił oszustom życie. Ale
    jest taki. Jednak ma pewne mankamenty :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 177. Data: 2023-05-21 12:38:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > operatorów platform sprzedaży z ustawioną nisko poprzeczką - czyli oni
    > mieliby obowiązek raportować. Pytanie, jak taką poprzeczkę ustawić, żeby

    Z tym obowiązkiem, to zaraz by był krzyk. Natomiast oni to robią we
    własnym interesie. Im więcej oszustów wyeliminują, tym więcej im
    zostanie pieniędzy w kieszeni.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 178. Data: 2023-05-21 13:07:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tu raczej mówimy o takich bardziej incydentalnych oszustach. Przy
    > takich, nikt nie będzie cudował i zmieniał słupy jak rękawiczki. Pewnie
    > poda nr własnego konta.

    No właśnie to w praktyce tak nie działa. Choćby z tego względu, że
    pokrzywdzeni zaczną pisać po forach. Wpiszą ten numer rachunku i nikt na
    niego nic nie wpłaci.

    > I na coś takiego powinna reagować platforma. Faktycznie, może leszym
    > pomysłem byłoby ich przymusić do tego ustawowo.

    Ustawy nie trzeba. Platformy reagują.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 179. Data: 2023-05-21 13:10:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 08:30, Shrek pisze:

    > Tak wiemy - nie wymaga żeby podany przez kulsona powód był prawdziwy.

    Gdybyś miał choć odrobinę wiedzy merytorycznej, to byś wiedział, ze
    postanowienie o odmowie wszczęcia nie wymaga żadnego uzasadnienia.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 180. Data: 2023-05-21 13:17:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Sprzedawca też obywatel a i Ty możesz być tym sprzedawcom. Co da
    > wysłanie kwitów jak przyjdzie np. puste pudło? Kwity od poczty niczego
    > drastycznie nieuprawdopodabniają, to jaki sens w ogóle sprawdzać?
    Co więcej prawdziwy oszust nie jest idiotą, by brać na siebie kasę i nie
    zabezpieczyć się przed takim prostym pytaniem. Powie, że wysłał
    przesyłką nierejestrowaną w ostateczności.
    --
    (~) Robert Tomasik