  • 11. Data: 2010-03-20 20:37:42
    Temat: Re: Pytanie o eksmisję
    Od: Stefan <s...@w...pl>

    > Czy to oznacza, że można takiemu najemcy wypowiedzieć umowę i dać termin
    > np. 3 dni, na wyniesienie się z lokalu?
    >
    > Co potem, jeśli nadal się nie wyniesie?

    Na kogo jest umowa z zakładem energetycznym? Jeśli na ciebie to możesz
    wyłączyć prąd lub zawiesić/zerwać umowę o dostawę energii.
    No i niech handluje bez prądu...

    stefan

  • 12. Data: 2010-03-20 20:41:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 20 Mar 2010 21:14:24 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Patrzysz na przepisy ogólne. Doczytaj sobie jeszcze przepisy szczegółowe dot.
    > wynajmu lokal, art. 680+, a szczególnie Art. 687 i Art. 688.

    Masz rację, ale jak wobec tego rozumieć art. 687? Tak, że trzeba wyznaczyć
    miesięczny termin na zapłatę zaległego czynszu, i jeśli zapłacą to nie
    będzie można rozwiązać umowy bez 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia? To
    jakaś paranoja.

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2010-03-20 20:42:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 21:37:42 +0100, Stefan napisał(a):

    > Na kogo jest umowa z zakładem energetycznym? Jeśli na ciebie to możesz
    > wyłączyć prąd lub zawiesić/zerwać umowę o dostawę energii.
    > No i niech handluje bez prądu...

    Dobry trop, dzięki. Tylko, że wg kodeksu cywilnego oni mogą sobie chcieć
    założyć prąd sami a właściciel będzie musiał im to umożliwić :)

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2010-03-20 21:38:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-20, scream <n...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Masz rację, ale jak wobec tego rozumieć art. 687? Tak, że trzeba wyznaczyć
    > miesięczny termin na zapłatę zaległego czynszu, i jeśli zapłacą to nie
    > będzie można rozwiązać umowy bez 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia?

    Tak. I to "na koniec miesiąca kalendarzowego".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-03-20 21:41:46
    Od: Stefan <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 21:42:36 +0100, scream napisał(a):

    > Dobry trop, dzięki. Tylko, że wg kodeksu cywilnego oni mogą sobie chcieć
    > założyć prąd sami a właściciel będzie musiał im to umożliwić :)

    Przecież nie mają już umowy najmu. Zakłąd nie podłączy ich bez tego.
    Zresztą ile może działąć sklep bez prądu?

  • 16. Data: 2010-03-20 21:42:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Jak szybko policja upora sie z takim bez wyroku sadu?

    w ogole, zrobi notatki i powie, zebyscie sobie to w sądzie wyjasnili.

  • 17. Data: 2010-03-21 09:38:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Stefan napisal:
    > Przecież nie mają już umowy najmu. Zakłąd nie podłączy ich bez tego.
    > Zresztą ile może działąć sklep bez prądu?

    Zaraz! To tu chodzi o lokal mieszkalny czy uzytkowy?
    Bo w przypadku lokali uzytkowych nie dziala ustawa
    o ochronie lokatorow!

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2010-03-21 09:49:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisal:
    > Nie widzisz różnicy pomiędzy włamaniem i bezprawnym zajęciem lokalu, a
    > zostaniem lokatorem wskutek zawarcia umowy?

    W kwestii wywalenia z lokalu roznicy nie robi.

    > Pomijając parę innych detali formalnych - jaki idiota zostawia na kilka
    > miesięcy mieszkanie bez żadnego nadzoru?

    Ktos kto samotnie mieszka w duzym miescie bez rodziny i wyjezdza
    na kilkumiesieczny kontrakt lub wycieczke?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2010-03-21 23:29:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > W kwestii wywalenia z lokalu roznicy nie robi.

    Czyżby?

    > Ktos kto samotnie mieszka w duzym miescie bez rodziny i wyjezdza
    > na kilkumiesieczny kontrakt lub wycieczke?

    Generalnie kogoś powinien upoważnić do pilnowania lokalu, chociażby na
    wypadek awarii.

  • 20. Data: 2010-03-22 08:45:34
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 19:49:27 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Jesli pod twoja nieobecnosc - dajmy na to, wyjechales na dluzsze,
    > dwumiesieczne wakacje - rozwierce / zmienie zamki w twoim mieszkaniu i
    > tam sie wprowadze - bez wyroku sadu i komornika nie da sie mnie wyrzucic?

    Ano sie nie da.
    Najlepszy przyklad - sprawa poruszana w zeszlym roku w TVN, w Uwadze zdaje
    sie.
    Kobieta wyjechala na dluzej do USA bodajze, w miedzyczasie do "pustostanu"
    wprowadzila sie calkowicie bezprawnie, najzwyczajniej w swiecie wlamujac sie
    i zajmujac - inna kobieta z dzieckiem/dziecmi (juz nie pamietam)
    Po pewnym czasie wlascicielka z USA wrocila, i okazalo sie ze nie ma dokad.
    I ze w swietle prawa, tej bezczelnej wlamywaczki tak na zbity pysk wywalic
    sie nie da.

    --
    Mark