    From: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Psychiczne znęcanie się
    Date: Fri, 27 Jun 2008 23:28:58 +0200

    > Dochodzi do tego, że pod moj? nieobecno?ć otwiera moje listy, które przynosi
    > listonosz .Ostatnio dostałam telegram w rozerwanej kopercie...

    Otwieranie cudzej korespondencji jest naruszeniem dóbr osobistych (art.
    23 i 24 Kodeksu cywilnego), jak i przestępstwem. Zgodnie z art. 267
    Kodeksu karnego, kto bez uprawnienia uzyskuje informacje dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Sprawca
    takiego czynu popełnia przestępstwo przeciwko ochronie informacji.

    Ot i tyle cytatu ...

    Jesli więc znajdziesz otwartą korespondencje do siebie to do prokuratury
    z nim ...

    --
    Krzysiek, Kraków