eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce › Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
  • Data: 2021-09-19 17:31:17
    Temat: Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.09.2021 o 17:09, nadir pisze:

    > Oczywiście zacytujesz?

    Zasadniczo niechętnie, bo jak ci nie będzie pasować, to znów zapytasz
    ilu islamskich ekstremistów chcę mieć w domu, ale masz:

    "Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są:
    Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia."

    Chciałem tu zostawić, żebyś mógł się wykazać, że bredzę i ustawa jest
    wyżej w kolejności niż umowa międzynarodowa, ale po zastanowieniu
    dochodzę do wniosku, że dyskusja z tobą mi przyjemności nie sprawia więc
    pominę ten punkt i od razy zacytuje dalszy istotny artykuł.

    "Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy
    konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione
    jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z
    ustawami."

    Tak wiem - konstytucja to tylko taka książeczka... Można bezkarnie łamać
    jak się jest odpowiednio bezczelnym. Z drugiej strony sprawdziłem w
    sądzie i art 91 ust 3 działa (co prawda w 2 instancji, ale pierwsza jak
    wiadomo się nie liczy). Lecenie w chuja przez ustawodawcę kosztowało
    podatników kilka (albo kilkanaście) baniek, a ja osobiście finansowo
    jestem zadowolony. Do pełni szczęścia brakuje tylko odpowiedzialności
    karnej lecących w chuja no ale to poza moim zasięgiem:(

    --
    Shrek