  • 1. Data: 2003-08-03 22:15:12
    Temat: Przyczepka samochodowa
    Od: "Mariusz" <mariusz@USUŃ.TOgrota.net>

    Witam.

    Szykuje się do zakupu przyczepki towarowej do samochodu osobowego. W
    związku z tym, że potrzebuje o długości około 3 m trudno jest znaleźć
    odpowiedni model w wersji jednoosiowej. Pytanie: czy posiadając
    kategorię B (bez kategorii E) mogę "ciągnąć" przyczepę lekką 2 osiową ?
    Czy w tym przypadku bez względu na max. nośność przyczepy musze
    posiadać kat. E tylko dlatego, że to są już 2 osie ?

    Pozdrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2003-08-04 19:01:34
    Temat: Re: Przyczepka samochodowa
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Mariusz" <mariusz@USUŃ.TOgrota.net> napisał:

    >kategorię B (bez kategorii E) mogę "ciągnąć" przyczepę lekką 2 osiową ?
    Ilość osi nie ma znaczenia. Lekka to lekka (DMC do 750 kg)

    >Czy w tym przypadku bez względu na max. nośność przyczepy musze
    >posiadać kat. E tylko dlatego, że to są już 2 osie ?
    Kat. E wymagana jeśli zestaw pojazd+przyczepa ma łączną DMC powyżej
    3,5 t. (za wyjątkiem przyczepy lekkiej)
    Resztę poczytaj tu: http://strony.wp.pl/wp/artgola/przyczepa.htm
    oraz art. 88 ust. 2 pkt 3,10 i ust. 3 pkt 3 PoRD

    >Pozdrawiam Mariusz

    Artur Golański
    ----------------
    http://strony.wp.pl/wp/artgola/kodeks

  • 3. Data: 2003-08-05 11:00:38
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy w tym przypadku bez względu na max. nośność przyczepy musze
    > posiadać kat. E tylko dlatego, że to są już 2 osie ?

    Mozesz miec 2 osie, pod warunkiem ze odleglosc miedzy nimi (osiami) nie
    przekracza 1 m.
    Sasza

  • 4. Data: 2003-08-05 19:45:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Sasza" <s...@p...onet.pl> napisał:

    >Mozesz miec 2 osie, pod warunkiem ze odleglosc miedzy nimi (osiami) nie
    >przekracza 1 m.
    A z czego takie ograniczenie wynika ? Podaj zapis prawny.

    Artur Golański