  • 1. Data: 2003-08-03 19:40:09
    Temat: Kupno / sprzedaż
    Od: Bartłomiej Zarzycki <b...@i...kropek.pl>

    Czy sprzedawca zawsze musi wydawać dowód zakupu przedmiotu ?

    --
    Pozdrówka

  • 2. Data: 2003-08-03 19:53:02
    Temat: Re: Kupno / sprzedaż
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie nie. Powinien, gdy tego zażądasz. No przecież jak idziesz do
    kiosku po zapałki i nie ma tam kasy fiskalnej, to nikt Ci za każdym razem
    nie wciska faktury. No ale jeśli klient zażąda, to niestety sprzedawca nie
    ma innego wyjścia, ponieważ niewydanie faktury w takim wypadku jest
    przestępstwem.

  • 3. Data: 2003-08-03 21:16:13
    Od: "marcus075" <c...@x...wp.pl>

    > Czy sprzedawca zawsze musi wydawać dowód zakupu przedmiotu ?

    w sprzedaży delaticznej tak- przynajmniej tak ma być:) (dowodem zakupu ma
    być paragon/faktura) aha: dotyczy to takżę sprzedaży hurtowej, ale chodzi mi
    np: o jedzenie- bo na samochód to raczej umowa i faktura (kupić samochód na
    paragon... hehehe).

    --
    Pozrdawiam, marcus075
    www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie

  • 4. Data: 2003-08-03 22:40:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | w sprzedaży detalicznej tak- przynajmniej tak ma być:) (dowodem zakupu ma
    | być paragon/faktura)

    A jak sklep nie ma jeszcze kasy fiskalnej (bo nie wszystkie muszą mieć), a
    mnie faktura do niczego nie jest potrzebna (bo to pudełko zapałek) to dalej
    twierdzić, że ma mi na siłę wciskać ten dowód sprzedaży? Podaj podstawę
    prawną tego obowiązku.

    | aha: dotyczy to także sprzedaży hurtowej, ale chodzi mi
    | np.: o jedzenie- bo na samochód to raczej umowa i faktura (kupić samochód
    na
    | paragon... hehehe).

    A od jakiej ilości towaru jest sprzedaż hurtowa? Jak pojadę do sklepu i
    zakupię sobie prywatnie dwie palety cukru, to sklep musi mi pomimo mojego
    protestu tę fakturę wręczyć? Paragon fiskalny rozumiem, ale jak nie mają
    kasy fiskalnej? Osobiście jestem zdania, że hurtownia to po prostu duży
    sklep o trochę innym przeznaczeniu i tyle. Zasady sprzedaży z punktu
    widzenia podatkowego niewiele się różnią od sklepu.

  • 5. Data: 2003-08-04 02:10:04
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@i...kropek.pl>, Bartłomiej Zarzycki wrote:
    > Czy sprzedawca zawsze musi wydawać dowód zakupu przedmiotu ?

    Zawsze musi:
    1) jeśli tego sobie zażyczysz,
    2) jeśli towar kosztuje więcej niż 2tyś zł.

    --
    Marcin