    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przychodzi KOMORNIK do poreczyciela
    Date: Sun, 12 Oct 2003 14:28:50 +0200

    On Mon, 13 Oct 2003, Baca4 wrote:

> [...]
    >+ ok. 7500zl) a Szanownemu Panu kredytobiorcy zostanie ustalony nowy termin
    >+ splat rat (samych odsetek) pomniejszonych o kredyt glowny. Tak sie tez
    >+ stalo. Mielismy kontrolowac kredytobiorce, ktory odzyskal plynnosc
    >+ finansowa, aby splacal terminowo raty. Splacal, ale zakonczyl splacac z
    >+ niewiadomych przyczyn gdy do splaty pozostalo jeszcze 1500zl. Dzis dzwonil
    >+ do mnie jeden z poreczycieli z informacja ze komornik wsiadl mu na konto !!!
    >+ Wsiadl za stary kredyt, ktory nie zostal splacony! Jak to uslyszalem to
    >+ zdebialem ! Powiedzial mi ze kwota urosla do... 8500zl !!!

    Wbrew opinii Roberta (że niemożliwe) sugeruję sprawdzenie czy
    w umowie renegocjacyjnej nie było małym druczkiem zapisu,
    że "w razie niedotrzymania JAKIEGOKOLWIEK warunku Bank
    wypowiada umowę i przystępuje do ściągania CAŁEJ należności
    wraz z odsetkami".
    Tak się obawiam że może być :(

    >+ Rece opadaja, ale zyc trzeba.
    >+ Poreczyciele odpowiadaja solidarnie za kredyt. Mam prace i zarobki ktore
    >+ pewnie niebawem zajmie komornik, jestem tego swiadom (no coz, jak sie
    [...]
    >+ komputer dzieki ktoremu wykonuje czesc pracy a bez niego moge stracic
    >+ plynnosc finansowa i w efekcie stracic prace co doprowadzi do niemozliwosci
    >+ windykacji naleznosci, pomijajac spustoszenie po takiej "wizycie".

    OIMW gdzieś w prawie JEST zapis, że środków służących do
    *osobistego* utrzymania się nie zajmuje (rozumiem że na
    tym komputerze 'pracujesz osobiście'), OIP to były przypadki
    obronienia nawet samochodu ("niezbędny") przed sądem
    (i egzekucją). Nie wiem jak ma się to do banku który tytuł
    egzekucyjny ma niemal "z własnej woli"...
    Zastrzegam że:
    - nie jestem prawnikiem
    - nie mam czasu aby przekopać moje archiwa i przepisy.

    Polecam googla i nadzieję że ktoś inny wskaże namiar !

    [...]
    >+ Zastanowcie sie 100 razy zanim komus pozyrujecie!!
    >+ My splacamy prawie 3x tyle co sam kredyt :(

    Tia... powinny być (*w szkołach*, na kursie czegokolwiek
    z prawem jazdy włącznie) - "pokazowe" przykłady jakie
    mogą być skutki prawne i fizyczne różnych działań bądź
    ich zaniechania... i nie komentować mi że obrazki (np.
    z wypadku drogowego) naruszają czyjąś wrażliwość :(

    pozdrowienia, Gotfryd