  • 1. Data: 2015-10-29 13:14:58
    Temat: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19103953,dumping
    owa-cena-za-dostarczanie-sadowych-przesylek.html?dis
    ableRedirects=true

    Najdziwniejsza sprawa:
    Poczta Polska oferowała sądom obsługę korespondencji o wartości 580 mln zł bez VAT na
    dwa lata (w 2013 roku), a teraz zaoferowała obsługę na 3 lata za około 240 mln zł bez
    VAT
    "podobna sytuacja miała miejsce w niedawno toczącym się przetargu na obsługę
    korespondencji administracji skarbowej, w którym Poczta Polska zaoferowała cenę netto
    83,3 mln zł, podczas gdy dotychczas świadczyła tę samą usługę za ok. 267 mln zł,
    czyli trzykrotnie drożej."

  • 2. Data: 2015-10-29 13:16:07
    Temat: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 13:14, Kris pisze:
> [...]
    83,3 mln zł, podczas gdy dotychczas świadczyła tę samą usługę za ok. 267 mln zł,

    Co w tym dziwnego?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-10-29 13:35:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 13:16:13 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Co w tym dziwnego?
    Trochę mnie dziwi że w latach 2014-2015 oferowała cenę ok 280mln rocznie a teraz
    zjechała z cena do 80mln rocznie. Tak z kosztami zjechali?
    Albo cena dumpingowa.

  • 4. Data: 2015-10-29 13:39:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 13:35, Kris pisze:
    > Trochę mnie dziwi że w latach 2014-2015 oferowała cenę ok 280mln rocznie a teraz
    zjechała z cena do 80mln rocznie. Tak z kosztami zjechali?
    > Albo cena dumpingowa.

    Cena nie jest dumpingowa, to wcześniejsza cena była zawyżona. Bo poczta
    miała monopol na przesyłki sądowe. Najpierw de iure. A potem de facto -
    a jak nieoczekiwanie przetarg wygrała PGP (co się nikomu nie mieściło w
    głowie, bo przetarg był ustawiany pod Pocztę Polską), no to niestety nie
    dało się dłużej - trzeba teraz zdjąć gacie i zejść z ceny.
    I bardzo dobrze.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-10-29 16:10:59
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 13:39, Liwiusz pisze:
> [...]
    > głowie, bo przetarg był ustawiany pod Pocztę Polską), no to niestety nie
    > dało się dłużej - trzeba teraz zdjąć gacie i zejść z ceny.

    Jeśli nadal jedynym kryterium ma być cena, to dziękuję. Nie dalej jak
    kilka dni temu została mi InPostem zwrócona przesyłka skierowana do
    jednego z dużych banków z adnotacją "adresata nie zastano". Jak rozumiem
    cała obsada BZ WBK udała się na piwo zabierając ze sobą przy okazji
    budynek centrali.

    I taka gówniana instytucja zajmuje się doręczaniem pism sądowych. Po
    prostu bez komentarza.

    --
    Sonn

  • 6. Data: 2015-10-29 16:38:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >nie
    >dało się dłużej - trzeba teraz zdjąć gacie i zejść z ceny.

    No i pytanie, czy zakres obu przetargow taki sam - te same ilosci,
    wielkosci, czy co tam jeszcze.

    >I bardzo dobrze.

    Nie wiem czy dlatego, ale u mnie na osiedlu poczta przestala pracowac
    pol dnia dziennie, a i kolejki w miare male ... a jeszcze niedawno
    "musimy ciac koszty" ...

    J.

  • 7. Data: 2015-10-29 16:53:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 16:10, Sonn pisze:

    > Jeśli nadal jedynym kryterium ma być cena, to dziękuję.

    Nie nadal, bo nigdy cena nie była jedynym kryterium. Istotnym kryterium
    na przykład było posiadanie odpowiedniej ilości punktów odbioru.

> [...]
    > budynek centrali.
    >
    > I taka gówniana instytucja zajmuje się doręczaniem pism sądowych. Po

    Na podstawie jednostkowego przypadku wniosków nie wyciągaj. Sam znam
    przypadki "nieistniejących adresów" u Poczty Polskiej, gdzie adresy jak
    najbardziej istniały.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-10-29 18:36:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 16:10:07 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:
> [...]
    > jednego z dużych banków z adnotacją "adresata nie zastano". Jak rozumiem
    > cała obsada BZ WBK udała się na piwo zabierając ze sobą przy okazji
    Na pewno "adresata nie zastano"? Bo InPost raczej takich adnotacji nie robi tylko
    piszą "avizowano dnia..." Poprzez InPost nadawałeś na pewno?

  • 9. Data: 2015-10-29 20:00:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-10-15 o 16:53, Liwiusz pisze:

    > Nie nadal, bo nigdy cena nie była jedynym kryterium. Istotnym kryterium
    > na przykład było posiadanie odpowiedniej ilości punktów odbioru.

    Tylko nikomu nie przyszło do głowy, że to będą fryzjerzy, kioskarze i
    > Na podstawie jednostkowego przypadku wniosków nie wyciągaj. Sam znam
    > przypadki "nieistniejących adresów" u Poczty Polskiej, gdzie adresy jak
    > najbardziej istniały.

    Bo moim zdaniem błędem była próba przekształcenia Urzędu Pocztowego w
    firmę, a reszta stanowi skutek.

  • 10. Data: 2015-10-29 20:26:39
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 16:53, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Na podstawie jednostkowego przypadku wniosków nie wyciągaj. Sam znam
    > przypadki "nieistniejących adresów" u Poczty Polskiej, gdzie adresy jak

    W pracy widuję codziennie przynajmniej kilka takich "jednostkowych
    przypadków"

    --
    Sonn