  • 11. Data: 2015-10-29 20:29:29
    Temat: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 18:36, Kris pisze:
> [...]
    zjechała z cena do 80mln rocznie. Tak z kosztami zjechali?

    > Na pewno "adresata nie zastano"? Bo InPost raczej takich adnotacji nie robi tylko
    piszą "avizowano dnia..." Poprzez InPost nadawałeś na pewno?

    Podaję się przyczynę niedoręczenia oraz adnotacje o awizowaniu
    przesyłki. Obok "adresata nie zastano" jest oczywiście adontacja o
    dwukrotnym awizowaniu

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2015-10-29 22:55:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tylko nikomu nie przyszło do głowy, że to będą fryzjerzy, kioskarze i
    >>
    > Bo moim zdaniem błędem była próba przekształcenia Urzędu Pocztowego w
    > firmę, a reszta stanowi skutek.

    Czemu błędem? To jest tylko naleciałość starego systemu. Jako dziecko,
    jeszcze w latach '90, byłem w Szwecji i wówczas dziwiłem się, pracując w
    sklepie spożywczym, że tam ludzie przychodzą odbierać paczki. Teraz, po
    latach, już mnie nie dziwi, że paczki można odbierać w sklepie, bo czemu
    nie?

    No ale jeśli dla ciebie korespondencja sądowa to takie ą ę, to w ogóle
    nie powinno być przetargu, tylko niech doręczają woźni sądowi. Ale skoro
    przetarg jest, to nic dziwnego, że może wygrać ktoś inny niż PP.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-10-30 07:40:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > tylko niech doręczają woźni sądowi

    i tak właśnie powinno sie stać.
    Sądy powinny utworzyć własną pocztę sądową do tego typu przesyłek na
    terenie kraju.

  • 14. Data: 2015-10-30 07:58:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 07:40:23 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > i tak właśnie powinno sie stać.
    > Sądy powinny utworzyć własną pocztę sądową do tego typu przesyłek na
    > terenie kraju.

    A komornicy i prokuratury?

  • 15. Data: 2015-10-30 08:39:45
    Od: n...@t...net.pl

    > i tak właśnie powinno sie stać.
    > Sądy powinny utworzyć własną pocztę sądową do tego typu przesyłek na
    > terenie kraju.

    Raczej państwo powinno być dobrze zorganizowane.

    Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu ośrodkowi
    władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
    korespondencji organów państwa z obywatelami. We wioskach zaś
    i dla ludzi niedołężnych zobowiązanie ośrodka władzy do dostarczenia
    pisma na papierze poprzez rodzinę zobowiązaną do opieki nad niedołężnym
    obywatelem lub poprzez urzędnika, który powinien mieć swojego etatowego gońca.

    No ale jak się myśli o pomnikach, zmianach nazw ulic a nie o państwie
    to nowa władza zaczyna od robienia problemów a nie ich rozwiązywania.

    Andrzej.

  • 16. Data: 2015-10-30 09:15:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 08:39:47 UTC+1 użytkownik n...@t...net.pl
    napisał:
    > Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu ośrodkowi
    > władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
    > korespondencji organów państwa z obywatelami.
    I już widzę jak moja babcia, moi rodzice czy nawet moja siostra koresponduje emailowo
    z sądami.

    Tak na szybko licząc to z 3/4 członków mojej rodziny nie korzysta z poczty
    elektronicznej

  • 17. Data: 2015-10-30 09:30:40
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 30 października 2015 09:15:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    emailowo z sądami.

    > Tak na szybko licząc to z 3/4 członków mojej rodziny nie korzysta z poczty

    Dlatego można ich nazwać ludźmi niedołężnymi.
    Twoje 3/4 rodziny powinny mieć możliwość nauczyć się odbierać
    emaile, zaś babcia powinna mieć rodzinnego opiekuna i to on
    miałby obowiązek korespondowania i nie tylko.

    Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadające XXI wiekowi.

    Emaile można byłoby odbierać nie tylko w telefonie, w domu ale również
    w szkole, przedszkolu, urzędzie, amdnistracji, hotelu itp. przynajmniej
    raz na tydzień za potwierdzeniem. To byłby obowiązek każdego obywatela.
    Myślę, że są możliwe rozwiązania powiadomień o przysłanych emailach
    na określone urządzenie.

    Cały czas mówię o koncie dla korespondencji państwowej
    w sensie adresu emailowego zarejestrowanego w ośrodku władzy (mieście).
    Czyli może to być onet, gmail, skrzynka dostawcy internetowego itp.

    Andrzej.

  • 18. Data: 2015-10-30 09:53:09
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2015 o 09:30 <n...@t...net.pl> pisze:

    (...)
    > Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadające XXI wiekowi.
    (...)

    Andrzej, ale Ty jesteś niedołężny jeszcze bardziej, niż Twoja babcia!
    Skoro XXI wiek jak postulujesz, to pisma powinny być dostarczane _dronami_
    - email to dla dinozaurów siedzących na NNTP. Też upośledzeni!

    Ech...

    --
    Trefniś

  • 19. Data: 2015-10-30 11:32:11
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 30 października 2015 09:53:12 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
> [...]
    > Skoro XXI wiek jak postulujesz, to pisma powinny być dostarczane _dronami_
    > - email to dla dinozaurów siedzących na NNTP. Też upośledzeni!

    Mówisz o transporcie osób w XXI wieku, a ja tylko o korespondencji
    elektronicznej zastępującej papierową i co najważniejsze realizowalną
    od zaraz, uzasadnioną organizacyjnie i ekonomicznie.

    Andrzej.

  • 20. Data: 2015-10-30 12:08:55
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2015 o 11:32 <n...@t...net.pl> pisze:

    > Mówisz o transporcie osób w XXI wieku, a ja tylko o korespondencji
    > elektronicznej zastępującej papierową i co najważniejsze realizowalną
    > od zaraz, uzasadnioną organizacyjnie i ekonomicznie.

    Osób???
    :O
    Przecież cały wątek jest o dostarczaniu _korespondencji_ nie doczytałeś?
    Poza tym drony z definicji są bezzałogowe i pozbawione możliwości
    zabierania pasażerów (spojrzyj nawet najprostszych źródeł jak wiki).

    Przy takiej logice myślenia nie dziwi, że wyciągasz jakieś dinozaury w
    formie e-mail...
    W XXI wieku to zniedołężnienie (Andrzej sam wybrał taką retorykę).

    --
    Trefniś