  • 11. Data: 2013-06-14 09:36:39
    Temat: Re: Przeszukanie domu i komputerów
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Liber wrote:
    > Akurat mi nie jest do śmiechu.
    Nieużywane miejsce na dysku przeczyść Eraser-em.
    eraser.heidi.ie

  • 12. Data: 2013-06-14 09:41:31
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-06-13 22:56, Liber pisze:

    > Akurat mi nie jest do śmiechu. Siedzę w nocy i reinstaluje systemy
    > operacyjne w dwóch komputerach, robię kopie zapasowe
    [...]
    Jakież-to kurna typowe w tej p...j UE!
    Ktoś-coś wymyślił, wyszedł z usługą, za którą ludzie chcą płacić (albo
    nawet i nie, może tylko reklamodawcy, a nie ludzie) i teraz ma problem.
    Pewno mu się odechce i zatrudni się gdzieś na etacie (czyt: um.o p.),
    najlepiej w jakimś urzędzie i będzie tylko doił, zamiast tworzyć.

    No i komu to służy?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 13. Data: 2013-06-14 09:44:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie mieszkanie, serwer (pewnie dedyk) u Hetznera. Biegły chce zapewne
    > wjazdu na korzeń.

    Pewnie znowu wyjdzie jak wtedy, kiedy jakiś sąd chciał przeszukać
    siedzibę Internetu czy ukarać za "piractwo" na szkodę Free Software
    Foundation...

  • 14. Data: 2013-06-14 09:45:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2013 09:41:31 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:

    > No i komu to służy?
    Znasz tylko wersję jednej strony i już takie wnioski.
    Skoro koles kryształowo czysty to nie "pomylił" by policjantów z jehowymi i nie
    musiał teraz czyścic dysków i mieszkania;)

  • 15. Data: 2013-06-14 09:47:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2013 22:56, Liber pisze:

    > Akurat mi nie jest do śmiechu. Siedzę w nocy i reinstaluje systemy
    > operacyjne w dwóch komputerach, robię kopie zapasowe danych firmowych
    > niezwiązanych ze sprawą ale potrzebnych mi do pracy, wywalam płytki z

    W sumie jak masz w miarę sensowny dostęp do internetu to może warto
    pomyśleć o wirtualnych maszynach do pracy? Wtedy nawet włamanie
    (fizyczne, do domu) Ci nie straszne...

  • 16. Data: 2013-06-14 09:53:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-14, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > W sumie jak masz w miarę sensowny dostęp do internetu to może warto
    > pomyśleć o wirtualnych maszynach do pracy? Wtedy nawet włamanie
    > (fizyczne, do domu) Ci nie straszne...

    Tylko jak ta wirutalna się weźmie i zniknie, to masz problem. :)
    Inną sprawą jest zaufanie do w sumie obcej firmy - w zakresie danych
    które powierzasz, przetwarzasz - a niekoniecznie chcesz udostępniać
    innym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2013-06-14 09:56:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2013 09:53, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > Inną sprawą jest zaufanie do w sumie obcej firmy - w zakresie danych
    > które powierzasz, przetwarzasz - a niekoniecznie chcesz udostępniać

    Dane możesz przecież szyfrować - to nie problem.

    No i w takiej sytuacji możesz mieć "mirroring" - kopię swojej
    infrastruktury u innego dostawcy ;)

  • 18. Data: 2013-06-14 10:04:14
    Od: zgred <z...@e...com>

    > On 2013-06-14, Andrzej Lawa<a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tylko jak ta wirutalna się weźmie i zniknie, to masz problem. :)

    Się robi backup, w drugiej chmurze.

    > Inną sprawą jest zaufanie do w sumie obcej firmy - w zakresie danych
    > które powierzasz, przetwarzasz - a niekoniecznie chcesz udostępniać
    > innym.

    Się szyfruje. Jest taki typ danych "blob" i tam się pakuje wrażliwe dane
    po zaszyfrowaniu u siebie. Tak mi się wydaje, ja się tam nie znam, ja
    tylko skromnie sobie czasem rzeźbię.

    ... nie wiem co wtedy robią te CIA, UOPy i ABW, jak się im odmawia
    wydania hasła. Ale dobrzy ludzie i na to wymyślili sposoby... Jest
    drugie hasło do faked data.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 19. Data: 2013-06-14 10:48:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2013, zgred wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    [...]
    > Się szyfruje. Jest taki typ danych "blob" i tam się pakuje wrażliwe dane po
    > zaszyfrowaniu u siebie.

    I jak je niby bez odszyfrowania ma przetwarzać maszyna wirtualna
    2000km dalej?

    > Tak mi się wydaje, ja się tam nie znam

    Mhm :)

    > ... nie wiem co wtedy robią te CIA, UOPy i ABW, jak się im odmawia wydania
    > hasła. Ale dobrzy ludzie i na to wymyślili sposoby... Jest drugie hasło do
    > faked data.

    To działa dopóki przetwarzasz U SIEBIE.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2013-06-14 10:57:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > I jak je niby bez odszyfrowania ma przetwarzać maszyna wirtualna
    > 2000km dalej?

    Normalnie, tak jak i fizyczna - rozszyfrowywanie "w locie" do pamięci.

    Pewnie, teoretycznie host może zgrywać co każdy cykl wirtualnego
    procesora obraz pamięci wirtualnej maszyny, żeby potem zbadać jej
    zawartość, ale nie uważasz, że to ździebko kłopotliwe, hmm? I samo
    zbadanie zrzutu RAM też nie jest łatwe.