  • 1. Data: 2013-06-13 21:41:08
    Temat: Przeszukanie domu i komputerów
    Od: Liber <l...@h...com>

    Witam,
    prowadzę małe forum internetowe. Na forum tym jeden użytkownik ogłosił
    się ze sprzedażą telefonów iPhone. Okazało się, że to oszust. Dostałem
    wezwanie na policję w związku z tą sprawą i okazało się, że prokuratura
    mnie ściga za sprzedaż tych telefonów oraz chce przeszukać mi mieszkanie
    i komputery w Polsce i w Niemczech (Hetnzer). Mają to zrobić w
    poniedziałek bo biegły dopiero wtedy będzie. Mam nie opuszczać miejsca
    zameldowania. Kiedyś miałem podobną sprawę ale policja tylko chciała
    danych innego człowieka, który za pomocą forum wyłudził kasę. Mam
    regulamin forum, mam IP i e-mail gościa ale ich to nie interesuje. Jak z
    tego wybrnąć?

    Liber

  • 2. Data: 2013-06-13 21:51:41
    Temat: Re: Przeszukanie domu i komputerów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liber wrote:
> [...]
    > danych innego człowieka, który za pomocą forum wyłudził kasę. Mam
    > regulamin forum, mam IP i e-mail gościa ale ich to nie interesuje. Jak z

    Na pewno zrobić kopię dysku, bo nastepny raz to go możesz zobaczyc za 5
    lat. Kopii komputera zrobic sie nie da, ale najwyzej kupisz sobie nowy.

    Jak mają nakaz to sobie co najwyzej mozesz postac i popatrzec.
    Polska policja mieszkania w niemczech ci nie przeszuka bo niby jak.

    Cos mi tu nie gra w twojej opowiesci.
    Jakies dokumenty mozesz gdzies wrzucic do poczytania, bo nie wierze, ze
    ktorys prokurator czy policjant napisał coś o przeszukaniu w niemczech.

  • 3. Data: 2013-06-13 21:58:17
    Od: Liber <l...@h...com>

    W dniu 13.06.2013 21:51, witek pisze:
    > Jakies dokumenty mozesz gdzies wrzucic do poczytania

    Prócz wezwania nie mam nic, byli u mnie wczoraj ale myślałem że to
    jehowi i ich nie wpuściłem. Wrzucili do skrzynki wezwanie. Dziś się u
    nich stawiłem i dostałem do wglądu dokumenty z prokuratury Wrocław, że
    na moim forum koleś oferował sprzęt iPhone. Zebrał kasę i się zmył.
    Czego zatem oni chcą szukać u mnie w domu i na serwerze dzierżawionym w
    Niemczech? Co z wyłączeniem mojej odpowiedzialności za te dane zgodnie z
    UoŚUDE? Czym im się coś nie pokiełbasiło?

  • 4. Data: 2013-06-13 22:08:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liber" <l...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > oni chcą szukać u mnie w domu i na serwerze dzierżawionym w Niemczech? Co
    > z wyłączeniem mojej odpowiedzialności za te dane zgodnie z UoŚUDE? Czym

    Tak w ciemno, to dostałeś żądanie wydania danych. Informatyk po to, by
    kopię dysku robić, a nei zabierać Ci komputera. Co przeważnie zresztą sensu
    większego w takiej sparwie nie ma, bo dane są gdzieś "w chmurze". Sądzę, ze
    w postanowieniu jest również wpisane żądanie podania tych danych z Niemiec,
    a nie przeszukanie tam. Na zdrowy rozsądek, to mogli tych danych od Ciebie
    po prostu zażądać i tyle, a w razie odmowy wjeżdżać z biegłym.

  • 5. Data: 2013-06-13 22:14:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.06.2013 21:51, witek pisze:
    > Polska policja mieszkania w niemczech ci nie przeszuka bo niby jak.

    Nie mieszkanie, serwer (pewnie dedyk) u Hetznera. Biegły chce zapewne
    wjazdu na korzeń.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2013-06-13 22:16:58
    Od: Liber <l...@h...com>

    W dniu 13.06.2013 22:08, Robert Tomasik pisze:
    > Tak w ciemno, to dostałeś żądanie wydania danych.

    Też tak myślałem, ale w postanowieniu prokuratury było m.in.:

    Przeszukać mieszkanie pod kątem ujawnienia 130 telefonów iPhone.

  • 7. Data: 2013-06-13 22:42:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liber <l...@h...com> wrote:

    > Też tak myślałem, ale w postanowieniu prokuratury było m.in.:
    >
    > Przeszukać mieszkanie pod kątem ujawnienia 130 telefonów iPhone.

    Proszę... Napisz, że sobie jaja robisz...

  • 8. Data: 2013-06-13 22:56:41
    Od: Liber <l...@h...com>

    W dniu 13.06.2013 22:42, Maciej Bebenek pisze:
    > Proszę... Napisz, że sobie jaja robisz...

    Akurat mi nie jest do śmiechu. Siedzę w nocy i reinstaluje systemy
    operacyjne w dwóch komputerach, robię kopie zapasowe danych firmowych
    niezwiązanych ze sprawą ale potrzebnych mi do pracy, wywalam płytki z
    jakimiś filmami, kopiami projektów itp. a żona sprząta mieszkanie. Jutro
    rano jedzie z dziećmi do swoich rodziców żeby one się nie stresowały
    podczas przeszukania. Ja wypłaciłem z konta pieniądze i zawiozłem do
    rodziców, żeby mieć w razie czego.

    Policja u mnie w mieście sama była zdziwiona tym postanowieniem ale
    wykonać to muszą. Ogólnie nie czaili o co chodzi z bazą danych,
    serwerem, domeną, IP, skryptem i innymi technicznymi słowami.

    Nie wiem czy na tym etapie szukać jakiegoś adwokata, żeby mi czasem nie
    kazali odpowiadać za kogoś wałek. Koleś zarejestrował się, jest jego IP,
    mail, podał nawet numer telefonu. Co ciekawe pisał też ogłoszenie na
    tablica.pl i olx (ciekawe czy i oni będą mieli przeszukania).

  • 9. Data: 2013-06-13 23:00:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Proszę... Napisz, że sobie jaja robisz...

    A dlaczego? Sprawdzą, że nie ma 130 iPhonów i już. Skoro i tak tam będą...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2013-06-13 23:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > danych innego człowieka, który za pomocą forum wyłudził kasę. Mam
    > regulamin forum, mam IP i e-mail gościa ale ich to nie interesuje. Jak z

    A ten zakaz opuszczania miejsca zamieszkania to w jakiej formie dostałes?
    Tak jak w amerykańskich filmach? "prosze nie opuszczać miasta..." :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."