  • Data: 2007-01-24 14:02:17
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Nixe" <nixe@fałpę.pl> napisał w wiadomości
    news:ep74uo$2ga9$1@news.mm.pl...

    > Teraz to ja zrotfluję.
    > Nie, nie wszystkie instytucje i firmy wysyłają wszystkie przesyłki ZPO
    > (tak, tak, pewnie są "nienormalne" :->).

    Bo i nie każda przesyłka tego wymaga. Np. prowadząc księgarnię
    internetową, czy też podobny interes, wystarczy, że wyślesz przesyłkę jako
    polecony bo w razie czego podstawę reklamacji na poczcie masz, a jeśli
    przesyłka nie nadejdzie, to klient się o nią upomni.

    > ZPO wysyła się po to, by mieć pewność (dla samego siebie), iż
    > adresat_otrzymał_przesyłkę, a nie po to, by mieć dupochron, że się
    > cokolwiek wysłało. Dupochronem w takiej sytuacji jest właśnie zwykły
    > polecony. Ale jeśli nie zgadzasz się z tą opinią, to odpowiedz mi na
    > pytanie, które

    A widzisz - jest dokładnie odwrotnie. Polecony jest dobry aby podnieść
    do 99,9% pewność, że klient
    przesyłkę otrzymał. Natomiast wszelkie wezwania do zapłaty, faktury
    przelewowe itp rzeczy wysyła się jako polecony ZPO właśnie po to, aby mieć
    dupochron. Bo sąd nie będzie interesowało, czy powód pismo wysłał, tylko
    fakt, czy adresat pismo otrzymał a co za tym idzie miał szansę się z nim
    zapoznać.

    > zadałam, a mianowicie, jaki sens mają listy polecone, skoro dowód nadania
    > można sobie w ucho wsadzić?

    Sens mają taki, że jest to przesyłka rejestrowana, którą w razie "W"
    możesz zareklamować.
    Natomiast nie poświadczają faktu, że adresat pismo otrzymał. W końcu
    przesyłkom rejestrowanym też zdaża się zaginąć...