  • Data: 2007-01-24 14:49:15
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl> szukaj wiadomości tego autora

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:45b7667e$1@news.home.net.pl>
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

    > Bo i nie każda przesyłka tego wymaga.

    Nie chodzi o wymagalność. List ZPO to jedynie opcja, żeby mieć gwarancję dla
    samego siebie, że list dotarł tam, gdzie miał dotrzeć. Natomiast w żadnym
    przypadku spornym nie jest wymagane przedstawienie przed nadawcę dowodu
    nadania ZPO, a wystarczy jedynie dowód nadania listu poleconego. Taki dowód
    świadczy o tym, że list został nadany. To, że nie dotarł i dlaczego nie
    dotarł nie obchodzi nadawcę i nie można obciążać go za to odpowiedzialnością
    (co - mam wrażenie - sugerowałeś). Jest to jedynie problemem adresata bądź
    samej poczty.

    > A widzisz - jest dokładnie odwrotnie. Polecony jest dobry aby
    > podnieść do 99,9% pewność, że klient
    > przesyłkę otrzymał.

    To jest gwarancja jedynie dla wysyłającego.
    Tak, jak napisałam wyżej - w sytuacjach spornych wystarczy dowód nadania
    listu poleconego.
    Jasne, że ZPO jest bardziej wiarygodne, ale nie znaczy to, że jest wymagane.

    > Natomiast wszelkie wezwania do zapłaty, faktury
    > przelewowe itp rzeczy wysyła się jako polecony ZPO właśnie po to, aby
    > mieć dupochron.

    Ależ nieprawda. Nie ma takiego wymogu.
    To się robi tylko dla własnego, dobrego samopoczucia.
    [gdybym miała wszystkie faktury, noty odsetkowe, ponaglenia itp. wysyłać
    ZPO, to rychło bym zbankrutowała ;-]

    > Bo sąd nie będzie interesowało, czy powód pismo
    > wysłał

    I tu się niestety mylisz.
    Sąd w pełni zadowoli się dowodem nadania listu poleconego (sprawdzone
    kilkakrotnie w praktyce przy sprawach o ściąganie należności).

    > Sens mają taki, że jest to przesyłka rejestrowana, którą w razie
    > "W" możesz zareklamować.
    > Natomiast nie poświadczają faktu, że adresat pismo otrzymał.

    Że otrzymał nie. Ale że zostało nadane jak najbardziej.

    --
    Nixe