eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzesyłka kurierska zostawiona u portiera › Re: Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
    Date: Mon, 30 Mar 2015 17:35:39 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 36
    Message-ID: <mfbqg9$dpv$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    References: <mfblee$b01$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <1o8nh237hcnmc$.1lh30znxb36jv.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 195.150.224.167
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv13.cyf-kr.edu.pl 1427729737 14143 195.150.224.167 (30 Mar 2015 15:35:37
    GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2015 15:35:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <1o8nh237hcnmc$.1lh30znxb36jv.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:746693
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-30 o 17:06, Kapibara pisze:
    > Dnia Mon, 30 Mar 2015 16:09:20 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
    >
    >
    >> Problem jest w tym, że z punktu widzenia firmy Siódemka przesyłka jest
    >> "Odebrana przez adresata", natomiast ja twierdzę, że zostawiając ją u
    >> portiera kurier pozbawił mnie możliwości sprawdzenia przesyłki w jego
    >> obecności i podjęcia ostatecznej decyzji, czy ją przyjmuję, czy nie.
    >>
    >> Ja teraz nie mam zamiaru odbierać tej przesyłki od portiera, bo jeśli
    >> się okaże, że jest uszkodzona, to jak ja ją zwrócę? A jak w przesyłce
    >> znajdę tylko cegłę, to kogo mam winić - portiera, kuriera czy sprzedawcę?
    >>
    >> Problem w tym, jak ja mam teraz załatwić tą sprawę. Nie mogę po prostu
    >> zwrócić się do sprzedawcy o zwrot pieniędzy z tytułu niewykonania umowy,
    >> bo sprzedawca otrzyma od Siódemki odpowiedź, że towar doszedł. Czy mam
    >> bezpośrednio interweniować w Siódemce? Ale jakie stanowisko zająć w
    >> stosunku do firmy Siódemka? Że nie wiem że towar jest u portiera, czy że
    >> wiem, ale odmawiam jego odbioru?
    >
    > Masz 7 dni od chwili odbioru przesyłki na złożenie roszczeń z tytułu ubytku
    > lub uszkodzenia przesyłki. (źródło: Regulamin Świadczenia Usług Siódemka)
    > Umieszczenie telefonu na liście przewozowym nie gwarantuje, że kurier
    > będzie się kontaktował przed dostawą. Po prostu nie ma takiego obowiązku.
    > Nie wszystkie firmy kurierskie to mają, ale np w DHL można wykupić usługę
    > poinformowania odbiorcy przed doręczeniem.
    >

    OK, dzięki za odpowiedź. Ja się tylko zastanawiam, jakim prawem kurier
    zostawia przesyłkę u osoby trzeciej? Bo w adresie jest numer budynku
    łamane przez numer pokoju. Więc portiernia na pewno nie jest właściwym
    punktem docelowym.

    Co więcej, w Regulaminie Siódemki pisze, że odbiorca potwierdza odbiór
    podpisem. Ale ja się nie podpisywałem! Czy to znaczy, że mogę przyjąć,
    że Siódemka oszukuje twierdząc że przesyłka jest "Odebrana przez adresata"?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1