    From: Kapibara <x...@y...zzz>
    Subject: Re: Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 30 Mar 2015 17:06:32 +0200

    Dnia Mon, 30 Mar 2015 16:09:20 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Problem jest w tym, że z punktu widzenia firmy Siódemka przesyłka jest
    > "Odebrana przez adresata", natomiast ja twierdzę, że zostawiając ją u
    > portiera kurier pozbawił mnie możliwości sprawdzenia przesyłki w jego
    > obecności i podjęcia ostatecznej decyzji, czy ją przyjmuję, czy nie.
    >
    > Ja teraz nie mam zamiaru odbierać tej przesyłki od portiera, bo jeśli
    > się okaże, że jest uszkodzona, to jak ja ją zwrócę? A jak w przesyłce
    > znajdę tylko cegłę, to kogo mam winić - portiera, kuriera czy sprzedawcę?
    >
    > Problem w tym, jak ja mam teraz załatwić tą sprawę. Nie mogę po prostu
> [...]

    Masz 7 dni od chwili odbioru przesyłki na złożenie roszczeń z tytułu ubytku
    lub uszkodzenia przesyłki. (źródło: Regulamin Świadczenia Usług Siódemka)
    Umieszczenie telefonu na liście przewozowym nie gwarantuje, że kurier
    będzie się kontaktował przed dostawą. Po prostu nie ma takiego obowiązku.
    Nie wszystkie firmy kurierskie to mają, ale np w DHL można wykupić usługę
    poinformowania odbiorcy przed doręczeniem.