  • 481. Data: 2019-04-18 01:14:53
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Twierdzisz, że ktoś formalnie zgłaszał wcześniej rowerzystę i tak szybko
    > policja zareagowała?

    Cholera wie, ale Robert coś ntt sugerował akurat przy meldunku (tzn. o
    meldunku, nie o rowerze).

    --
    Marcin

  • 482. Data: 2019-04-18 01:28:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-17, Kviat <Kviat> wrote:

    > Fajny cel.

    No fajny jest i niestety jak najbardziej rzeczywisty.

    > Ja mieszam? Znowu?
    > Chyba znowu mnie z kimś pomyliłeś.

    E-e.

    > Powtórzę: to nie ja dorabiam jakąś ideologię, że są jakieś "powody" czy
    > inne "cele", które uzasadniałyby wybicie wroga do nogi.
    > Cały czas twierdzę coś wręcz przeciwnego.

    Mówimy o tym dlaczego ktoś zrobił coś, praktycznych powodach, a Ty
    wyskakujesz z wartościami. Wartości zaś, jak wiadomo, są kwestią
    indywidualnej oceny, światopoglądu, zasad, norm społecznych... Ty masz
    swoje, ja mam swoje, wyzynający mają swoje. To, że stwierdzam, że
    wyżynają bo to czy tamto, nie oznacza, że sam bym wyżynał, tak jak na
    pytanie jaki kolor lubi ziobro mogę odpowiedzieć, że żółty, ale sam
    lubię niebieski.

    --
    Marcin

  • 483. Data: 2019-04-18 02:30:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-17, Kviat <Kviat> wrote:

    > Mowa nie jest o braku możliwości "obsługi" ze względu na ilość nie do
    > obsłużenia.

    To jest zawsze kwestia pewnej równowagi

    > Mowa jest o tym, że Robert twierdzi, że jak jest przepis, to trzeba go
    > egzekwować i nie ma zmiłuj, bo to nie rola policjanta, by decydować czy
    > przepis jest słuszny.

    A co innego ma powiedzieć? :)

    > Problem w tym, że policja używa tej wymówki tylko wtedy, gdy im to pasuje.
    > Podam przykłady.

    Piotr, ja wiem, że tak jest i że jest to norma. Problem jest taki, że
    nie bardzo jest co z tym zrobić. Bo na wspaniałe schody zawsze można
    powiedzieć, że istnieje zwiększone ryzyko, że ktoś zbezcześci (i będzie
    to akurat prawda), a na dzieci na czołgu, że to pomnik sowieckiego
    najeźcy, albo, że patrol przechodził tam 300x razy i nic nie zauważył. A
    na sebixów z karynami, że zachowywali się spokojnie i pili sok z
    pomidora.

    Pewnie jak zrobisz zdjęcie i złożysz formalne zawiadomienie (dzieci,
    czołg) to się będa musieli tym zająć i może nie wykryją sprawców. Tak
    zawsze niestety było, problem w tym, że teraz trobią to często z obrazą
    zdrowego rozsądku.

    A jakby chciec to ukrócić to wejdą w tryb mikro-zarządzania i zaczną się
    dop* do każdgo "zbezczeszczonego" pomnika (no bo już nie do sebixów :) a
    potem swierdzą co napisałem wcześniej: że to fizycznie nie możliwe aby
    upilnować. A jakby chcieć to zliberalizować (dużo lepsza opcja) to też
    coś znajdą. Ten zakaz picia to chyba wyłącznie po to aby można było
    łatwo kogoś ukarać - nawet nie w celach mandatów i statystyki, a
    zachowania spokoju w miejscu publicznym.

    --
    Marcin

  • 484. Data: 2019-04-18 04:48:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale czy to wina policji, ze zakaz jest ?
    > Maja przechodzic i nie reagowac ?

    Problem w tym, że reagują tendencyjnie i te tendecje mają nad wyraz
    często więcej wspólnego z polityką i statystyką, niż z tzw. dobrem
    społecznym.

    Aż mnie kusi aby napisac jak to jest u mnie, bo tu policja robi
    nagminnie to o czym tu dyskutujemy z tą istotną różnicą, że robi to z
    sensem. Nie zajmują się czynnie pierdami póki się nie przegnie.

    --
    Marcin

  • 485. Data: 2019-04-18 05:01:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W ten sposób zawsze znajdziemy powód nad powodem.

    Nie mylisz powodu z usprawiedliwianiem?

> [...]
    > przeredagować kodeksy, bo tam jest mnóstwo "kto (..) w celu (...)". Na
    > przykład w kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. A przecież jest
    > oczywistym, że nie robi tego dla osiągnięcia korzyści jako takiej, a na
    > przykład przyświeca mu szczytny cel zapewnienia jak najlepszej sytuacji
    > materialniej dziecku, co zapewni lepszy start i w zasadzie jest
    > chwalebne i społecznie porządane. No i skoro nie w celu osiągnięcia
    > korzyści majątkowej, to nie można go ukarać - przepis wyraźnie mówi o
    > korzyści:P Także bądźmy poważni - jak do kogoś strzelasz, sto z natuty

    Niezupełnie, bo przepisy są dokładnie po to aby ograniczać czy
    normalizować takie zachowania. Mają bronić pewnego konsensusu
    społecznego. Jakby ich nie było to wyżynano by w pień. Masz wątpliwości,
    że nie i tyle wiary w szlachetną ludzką naturę i ducha tzw. humanizmu?
    :) Ale my mówimy o powodach takich działań a nie o naszej do nich relacji.

    > Zwykle nawalasz z kałasza czy innego m16 w kierunku wroga, w nadziei że
    > któregoś trafisz. Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby ktoś celował w
    > rakietnicę (cokolwiek to jest - bo mi kojarzy się z takim pistoletem na
    > flary - obstawiam, że chodziło co o RPG lub TOW).

    Nie jestem specjalistą, ale nie sądzę aby jedynym celem było trafić
    któregoś a modus operandi nawalać na ślepo z kałasza. Nie kombinuj,
    tylko przyznaj, że jakbyś miał do wyboru unieszkodliwić jedną kulą
    narzędzie będące podstawowym realnym zagrożeniem, a większym wysiłkiem
    żołnieża to wybrałbyś to piewsze.

    > To tak jakby powiedzieć, że I i II wojna światowa są mało reprezentatywne.

    A ile było wojen?

    > Rozmawiamy o tym, czy zabija się na wojnie dla zabijania - odpowiedź
    > brzmi tak - masz przykład choćby w Katyniu.

    Nie, nie mam. Wyrżneli oficerów i inteligencję bo fajniej się zabija
    oficerów i inteligencje czy też dlatego, że wiedzieli, że takie osoby
    stanowią istotę wolnościową/tradycji narodu i mogą czynnie i skutecznie
    dać w przyszłości w erdol?

    > Albo żołnierzami;)

    Przeciętny żołniez jeśli nie działa w jakimś amoku nie zabija dla
    zabijania.

    > Przecież właśnie po wojskoeych rozmawiamy - to oni głównie do siebie
    > strzelają na wojnie.

    Nie, rozmawiamy do czego służy pistolet :)

    --
    Marcin

  • 486. Data: 2019-04-18 05:04:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pytaj Roberta - to jego pytanie.

    > Rozjaśnij - kto dał dupy? I dlaczego przepis był kiedyś dobry a potem zły?

    A jakby tu nagle wysechł Bałtyk w przyszłości, to kto dałby dupy w
    kwestiach nagle martwych przepisów dotyczących np. morskiej żeglugi
    przybrzeżnej?

    --
    Marcin

  • 487. Data: 2019-04-18 06:00:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cholera wie, ale Robert coś ntt sugerował akurat przy meldunku (tzn. o
    > meldunku, nie o rowerze).

    NIe wiem co Robert sugerował, natomiast tłumaczenie, że kulsony musiały
    reagować na zgłoszenie o rowerzyscie w parku się w oczywisty sposób kupy
    nie trzyma.

    Shrek

  • 488. Data: 2019-04-18 06:21:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest zawsze kwestia pewnej równowagi

    Raczej braku równowagi. Powiem wprost - policjanci robili nagonki na
    rowerzystów, bo pozwalało im to podciągnąć statystykę przestępstw - tak
    przestępstw, nie wykroczeń. Innymi słowy w excelu u komendanta "pijany
    kierowca" roweru wyglądał równie dobrze, a nawet lepiej (bo od razu
    wykryty) jak dowolne inne przestępstwo. Cieżko nazwać to równowagą,
    jeszcze ciężej przyjąć nieudalone tłuimaczenia, że policjant nie jest od
    oceniania.

    > A co innego ma powiedzieć? :)

    Na przykład nic.

    > Piotr, ja wiem, że tak jest i że jest to norma.

    No to sprawa zamknięta - wszyscy wiemy, że Robert pisze bzdury i jego
    tłumaczenie jest jak z d4 wzięte. Można się rozejść. Pytanie tylko po co
    Robert takie bzdury pisze.

    > Ten zakaz picia to chyba wyłącznie po to aby można było
    > łatwo kogoś ukarać - nawet nie w celach mandatów i statystyki, a
    > zachowania spokoju w miejscu publicznym.

    No właśnie po to jest. A wykorzystywany jest inaczej. Jeśli twierdzisz,
    że się nie da, to wyjaśnij mi dlaczego w całej cywilizowanej Europie
    mimo zakazu chodzenia na czerwonym, wszyscy na czerwonym chodzą, ba
    chodzą poza przejściami (których na przykład w Berlinie, stolicy Niemców
    ordnung mus sein, jest mało, bo zakłada się, że na mniejszych ulicach
    nie są wogóle potrzebne), robią to na oczach policji i żadnych problemów
    z tym nie ma. Tamtejsi policjanci są w stanie oceniić i rutynowo to
    robią. Jeśli uważasz, że nasza policja nie jest w stanie takiemu
    problemowi podołać, to trzeba wprost napisać, że mają poważne deficyty
    intelektualne. Albo powód jest zupełnie inny. I w ostatnim zdaniu tkwi
    wyjaśnienie, bo mimo, że do policji tytni intelektu się raczej nie
    garną, to ciężko jednak uznać, że idą tam sami debile.

    Shrek

  • 489. Data: 2019-04-18 06:34:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jakby tu nagle wysechł Bałtyk w przyszłości, to kto dałby dupy w
    > kwestiach nagle martwych przepisów dotyczących np. morskiej żeglugi
    > przybrzeżnej?

    Trzymając się kimatów Barei, to kulsony by zatrzymywały samochody i
    żądały papierów od kapitana statku przybrzeżnego, bo panie - tu jest
    morze, a przepis jest przepis. Nic nie da się zrobić.

    Wracając do meldunku - okazało się, że jednak policjant może oceniać
    celowość interwencji i taki był powód tego przykładu. Przy okazji
    okazało się, że prawdopodobnie Robert niedopełnia obowiązku meldunkowego;)

    Shrek

  • 490. Data: 2019-04-18 06:56:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie mylisz powodu z usprawiedliwianiem?

    Nie. Raczej nie. Uprawiedliwienie jest różne od "ja wykonaywałem tylko
    rozkazy" przez "za ojczyznę" aż do odziełu NKWD z tyłu.

    > Niezupełnie, bo przepisy są dokładnie po to aby ograniczać czy
    > normalizować takie zachowania. Mają bronić pewnego konsensusu
    > społecznego.

    A co to ma do rzeczy? Tak jak pisałem, nad celem zawsze można wymyślić
    dowolny inny cel. Nie kasuje to celu "niższego". Przykład z kodeksu
    "kto... w celu" jest bardzo dobry. Na tej zasadzie nigdy byś niko na
    podstawie takiego przepisu nie skazał, bo może wymyślić dowolny mniej
    lub bardzie abstrakcyjcy cel "wyższy". To tak nie działa.

    > Nie jestem specjalistą, ale nie sądzę aby jedynym celem było trafić
    > któregoś a modus operandi nawalać na ślepo z kałasza.

    No mniej wiecej tak to wygląda - kałasz to nie snajperka i po prostu
    walisz tym w kierunku wroga. tłumaczenie, że masz przy tym nadzieję, że
    żadnego nie trafisz jest naciągane;)

    > Nie kombinuj,
    > tylko przyznaj, że jakbyś miał do wyboru unieszkodliwić jedną kulą
    > narzędzie będące podstawowym realnym zagrożeniem, a większym wysiłkiem
    > żołnieża to wybrałbyś to piewsze.

    Nie wiem co bym zrobił. Wojna to kurwewsko chujowa sprawa (tu akurat
    użycie wulgaryzmów jest w 100% usprawiedliwone) i nie wiem co bym w
    takiej ekstremalnej sytauacji zrobił. Pewnie bym próbował się nei
    wychylać, żeby mnie ktoś z drugiej stronuy (niechcący oczywiście) nie
    zabił. Pownieważ spotkałoby się to pewnie z dezprobatą "przełożonych"
    mających śreodki żeby moją postawę zmienic, to napierdalałbym z tego
    kałasza w strone wroga. Na pomysł celowania w "rakietnicę" napewno bym
    nie wpadał, a jeśli chodzi o czysto cyniczne i wyrachowane zachowanie,
    to zagrożenia na polu walki nie sprawia wróg wyeliminowany. Więc tak -
    starałbym się go po prostu wyeliminować - czyli zabić albo okaleczyć. Z
    tym, że jak napisałem - tak naprawdę to prawie nikt nie wie, o by zrobił.

    > A ile było wojen?

    Światowych - wszystkie dwie. Uważasz w związku z tym, że były mało
    reprezentatywne? Ameryki też są tylko dwie, a inne kontynenty to nawet w
    jednym egzemplarzu tylko występują;)

> [...]
    > oficerów i inteligencje czy też dlatego, że wiedzieli, że takie osoby
    > stanowią istotę wolnościową/tradycji narodu i mogą czynnie i skutecznie

    Przed chwilą (albo kilkoma) rozmawialiśmy żołnierzu, co strzela do
    innego wcale nie w celu żeby go zabić. Teraz rozmawiamy o ludobójstwie
    żeby uzasadnić, że broni na wojnie nie używa się w celu zabijania. Za
    daleko ta dyskusja idzie. Ja zostanę przy swoim - jeśli do kogoś
    strzelasz, to w celu zrobienia mu kuku. Dalsza dyskusja to dla mnie za
    wysoki poziom abstrakcji.

    > Nie, rozmawiamy do czego służy pistolet :)

    Właśnie. Ja już kończę. Dla mnie strzelanie do ludzi ma na celu
    zrobienie im kuku.

    Shrek