  • 491. Data: 2019-04-18 12:14:24
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 06:21, Shrek pisze:
> [...]

    w USA jest zakaz picia alkoholu w miejscach publicznych, jankesi
    obchodzą go pijąc piwko w takich zabawnych torebkach:)

    > No właśnie po to jest. A wykorzystywany jest inaczej. Jeśli twierdzisz,
    > że się nie da, to wyjaśnij mi dlaczego w całej cywilizowanej Europie
    > mimo zakazu chodzenia na czerwonym, wszyscy na czerwonym chodzą, ba
    > chodzą poza przejściami (których na przykład w Berlinie, stolicy Niemców
    > ordnung mus sein, jest mało, bo zakłada się, że na mniejszych ulicach
    > nie są wogóle potrzebne), robią to na oczach policji i żadnych problemów
    > z tym nie ma.

    w Bolanda jest zakaz przechodzenia na czerwonym świetle, na zachodzie
    nie ma takiego zakazu, szrek tego nie może pojąć:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 492. Data: 2019-04-18 12:30:50
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 06:56, Shrek pisze:

    > Właśnie. Ja już kończę. Dla mnie strzelanie do ludzi ma na celu
    > zrobienie im kuku.

    co to jest kuku ? ano kuku to może być ranienie lub zabicie, ale
    pistolet ma również oddziaływanie odstraszające:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 493. Data: 2019-04-18 12:51:55
    Od: Kviat

    > E-e.

    > Mówimy o tym dlaczego ktoś zrobił coś, praktycznych powodach, a Ty
    > wyskakujesz z wartościami.

    Nie, z żadnymi wartościami nie wyskakuję.
    Te praktyczne powody, to właśnie dorabianie ideologii.
    Jakaś całkowicie dziwna próba racjonalizowania czy nawet
    racjonalizowanie wprost strzelania do ludzi.

    Co za różnica jakie kto ma "praktyczne powody"? Efekt jest dokładnie
    taki sam.

    > Wartości zaś, jak wiadomo, są kwestią
    > indywidualnej oceny, światopoglądu, zasad, norm społecznych... Ty masz
    > swoje, ja mam swoje, wyzynający mają swoje.

    I właśnie dlatego piszę, że te "wartości" (cudzysłów, bo trudno pisać o
    wartościach w kontekście zabijania ludzi) nie mają znaczenia.
    Szczególnie dla trupa.

    Nie mam pojęcia dlaczego twierdzisz, że to ja mieszam do tego jakieś
    wartości, skoro od kilku postów robię dokładnie coś wręcz przeciwnego.

    > To, że stwierdzam, że
    > wyżynają bo to czy tamto, nie oznacza, że sam bym wyżynał,

    Niczego takiego nawet nie sugerowałem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 494. Data: 2019-04-18 12:58:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >w USA jest zakaz picia alkoholu w miejscach publicznych, jankesi

    W USA jak w USA - to chyba prawo stanowe, albo jeszcze bardziej
    lokalne.

    >obchodzą go pijąc piwko w takich zabawnych torebkach:)

    Niuanse amerykanskiego prawa - nie wiedzac co w torebce, policjant nie
    moze ukarac/zatrzymac, a zajrzec do torebki tez nie moze, bo to juz
    przeszukanie, musi miec uzasadnione podejrzenie, a "on pewnie alkohol
    pije" to troche za malo :)

    Ale ... jesli celem przepisu jest to, zeby male dzieci nie widzialy
    osob pijących alkohol i nie braly w przyszlosci przykladu, to skutek
    zostal osiagniety.

    Nie to co u nas - na lawce przy deptaku zakaz, a metr dalej piwo sie
    leje, bo tu jest ogrodek piwny :-)

    >w Bolanda jest zakaz przechodzenia na czerwonym świetle, na zachodzie
    >nie ma takiego zakazu, szrek tego nie może pojąć:))))))))

    Tylko co lepsze:
    - pieszy, ktory moze przejsc wszedzie, ale musi uwazac, bo przejscia
    nie ma, a jesli jest, to ze swiatlami.

    - zmuszanie do przechodzenia przez przejscia, a na ktorych Shrek sie
    domaga pierwszenstwa dla pieszych, a obecnie ono jest takie niepelne
    ..

    J.

  • 495. Data: 2019-04-18 13:35:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-04-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Problem w tym, że reagują tendencyjnie i te tendecje mają nad wyraz
    >często więcej wspólnego z polityką i statystyką, niż z tzw. dobrem
    >społecznym.

    >Aż mnie kusi aby napisac jak to jest u mnie, bo tu policja robi
    >nagminnie to o czym tu dyskutujemy z tą istotną różnicą, że robi to z
    >sensem. Nie zajmują się czynnie pierdami póki się nie przegnie.

    No i dochodzimy do wniosku, ze przepisy sa do d*, a policja najlepiej
    wie co robic,
    a od zwyklego obywatela chce tylko "prosze mi tu nie mowic co ja mam
    robic" :-)

    J.

  • 496. Data: 2019-04-18 13:57:27
    Temat: Re: Konstytucje 1935 i 1952 [Was: Przestepstwa z uzyciem noza]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2019 o 19:48, J.F. pisze:

    >10 lat. milicjanty broniły lenina przez 10 lat. 10, 9....

    A, ten pomnik.
    Bo pomnikow w PRL bylo duzo, i jak piszesz - na ogol nie trzeba bylo
    ich bronic.

    Ten przez pare lat tez nie byl broniony ... ale faktycznie - po tym
    zamachu zorganizowano tam staly posterunek ?

    A propos - pomniki Stalina to wladza sama usunela, czy ich nie bylo ?

    J.

  • 497. Data: 2019-04-18 14:02:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >10 lat. milicjanty broniły lenina przez 10 lat. 10, 9....

    P.S. pomnik w Poroninie
    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,9201218,Gor
    alski_spor_o_pomnik_Lenina_w_Poroninie.html

    Jaki kraj, tacy terrorysci :-)

    J.

  • 498. Data: 2019-04-18 14:19:41
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.04.2019 o 13:57, J.F. pisze:

    > A propos - pomniki Stalina to wladza sama usunela, czy ich nie bylo ?

    https://nowiny24.pl/niezwykla-historia-pomnika-stali
    na-w-ustrzykach/ar/6127707

    Pomników Stalina jakoś nie zdążyli postawić. Był tylko jeden i to
    "podrzutek":

    https://nowiny24.pl/niezwykla-historia-pomnika-stali
    na-w-ustrzykach/ar/6127707

    MJ

  • 499. Data: 2019-04-18 14:49:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >https://nowiny24.pl/niezwykla-historia-pomnika-stal
    ina-w-ustrzykach/ar/6127707
    >Pomników Stalina jakoś nie zdążyli postawić. Był tylko jeden i to
    >"podrzutek":

    Ciekawe.

    Towarzysze radzieccy nie naciskali, a towarzysze wlasni nie czuli sie
    sami w obowiazku postawic ?
    Czy jakies silne poczucie w narodzie ciagle bylo, ze pomnik to tylko
    posmiertnie ?

    A moze czuli, ze to bedzie za duzo problemow ... z pilnowaniem ?

    No bo chyba nie dlatego, ze kraj potrzebuje wszystkie sily do
    odbudowy, a na pomniki to chwilowo nie ma ani pieniedzy, ani surowcow,
    ani mocy wykonawczych.

    J.

  • 500. Data: 2019-04-18 15:25:38
    Od: Kviat

    > Przeciętny żołniez jeśli nie działa w jakimś amoku nie zabija dla
    > zabijania.

    To dlaczego żołnierz zabija?
    Pomijając obronę własną.

    Co taki szeregowy żołnierz wysłany na drugi kontynent zyskuje za zabicie
    innego człowieka?
    I nie pytam tu o naszywki na mundurze za biegłość w zabijaniu i wartości
    krajoznawcze okolicy, do której trafił.

    Pozdrawiam
    Piotr