  • 171. Data: 2019-04-10 17:51:33
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Każda jedna osoba w zakresie ograniczonym obowiazującymi przepisami? :)

    Skoro każda, to wymień jedną. Tylko wskaż od razu przepis proszę.

  • 172. Data: 2019-04-10 17:54:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak by się wydawało, ze postulujesz. Wieksza liberalizacja w dostepie do
    > broni z kryterium udzielania pozwoleń opartym głównie na badaniach
    > psychologicznych. Stąd moja niesmiała uwaga poparta świeżym przypadkiem
    > Stefana, który został na wskroś przebadany i uznany generalnie za w
    > porzo. Nie ma znaczenia, że jako osoba karana pozwolenia by nie dostał
    > bo nie chodzi przeciez o tego konkretnego Stefana, chodzi o jakość
    > badań. Takich Stefanów, całkiem niekaralnych są pewnie tysiące a i
    > Stefan nie zawsze był przeciez karany.

    Osobiście postuluję unormalnienie tego. Jeśli już wg przyjętej przez
    siebie metodologi jakąś osobę uznamy za na tyle bezpieczną, że może mieć
    broń palną, to nie widzę sensu piętrzenia problemu, czy to do sportu,
    kolekcji czy ochrony. Bo jak gdzieś przez sito przejdzie wariat, to
    rodzaj pozwolenia nie spowoduje większego, czy mniejszego zagrożenia. A
    pomyłk izawsze się będą zdarzały. Kluczowym, by było ich jak najmniej.

  • 173. Data: 2019-04-10 17:54:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2019 o 06:39, Shrek pisze:

    > No właśnie nie - to nie ty pisałeś, że skoro zabójstwa w kiblu nie są
    > wpisane w obowiązki kulsona, to w sposób ocvzywisty stanowią
    > przekroczenie uprawnień? No to masz analogiczną sytuację. Z naciskiem na
    > pierwsze cztery litery, bo cała heca z konstrukcją przekroczenia
    > uprawnień jest z dupy wzięta i stanowi co najwyżej satyrę na twoją
    > argumentacje;)

    Na pewno nie pisałem o żadnych kulsonach. Poszukaj sobie, kto to pisał.

  • 174. Data: 2019-04-10 17:56:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2019 o 09:02, Kviat pisze:

    > A jaki jest właściwy sposób użytkowania pistoletu?
    > Trzymanie go w gablocie, czy strzelanie?

    Pistolet jest do strzelania - ale nie do zabijania. Oczywiście może
    spowodować śmierć, ale śmierć może spowodować spadająca z dachu
    dachówka, co broni z niej nie czyni.

  • 175. Data: 2019-04-10 19:29:39
    Od: Kviat

    > Bo jak gdzieś przez sito przejdzie wariat,

    To argument za tym, żeby ograniczać dostępność do broni.

    > A pomyłk izawsze się będą zdarzały.

    Większa dostępność do broni, to większa ilość pomyłek.
    Co w tym jest tak trudnego do zrozumienia?

    > Kluczowym, by było ich jak najmniej.

    Żeby było ich mniej, to trzeba maksymalnie ograniczyć dostępność do broni.
    W drugą stronę to nie działa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 176. Data: 2019-04-10 19:47:42
    Od: Kviat

    > Pistolet jest do strzelania - ale nie do zabijania.

    LOL :):)

    Skoro tak, to spokojnie można pistolety sprzedawać w sklepie z zabawkami
    i dawać dzieciom w prezencie pod choinkę. Niech sobie postrzelają...

    Klockiem dziecko może się udławić, a klocek przecież nie służy do
    zabijania tylko do budowania domków.

    > Oczywiście może
    > spowodować śmierć, ale śmierć może spowodować spadająca z dachu
    > dachówka, co broni z niej nie czyni.

    Spróbuj zrobić dachówkę z pistoletów.

    Poziom twoich argumentów jest porażający.
    Albo uważasz, że rozmawiasz z debilami, albo masz umysł dziecka, który
    faktycznie nie rozumie do czego służą pistolety.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 177. Data: 2019-04-10 19:52:56
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.04.2019 o 19:29, Kviat pisze:

    > Większa dostępność do broni, to większa ilość pomyłek.
    > Co w tym jest tak trudnego do zrozumienia?

    ano, wariaci są potrzebni tylko na wojnie, a w czasach pokoju obowiązuje
    maksyma : si vis pacem, para bellum:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 178. Data: 2019-04-10 19:57:31
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 10.04.2019 o 19:47, Kviat pisze:

    > Spróbuj zrobić dachówkę z pistoletów.
    >
    > Poziom twoich argumentów jest porażający.
    > Albo uważasz, że rozmawiasz z debilami, albo masz umysł dziecka, który
    > faktycznie nie rozumie do czego służą pistolety.

    kwiatek zdaje się nie rozumieć, że broń palna czy niepalna istnieje,
    niezależnie od tego czy kwiatek tego chce, czy nie, a wojny są
    nieuniknione, im większa znajomość broni tym łatwiejsza obrona, po
    łacinie to brzmi "Si vis pacem, para bellum":)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 179. Data: 2019-04-10 20:19:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Co w tym jest tak trudnego do zrozumienia?
    > Żeby było ich mniej, to trzeba maksymalnie ograniczyć dostępność do broni.

    Działa. Terrorysta, czy morderca pozwoleniem na broń nie będzie się
    przejmował. O ile normalny obywatel boi się odpowiedzialności za
    posiadanie nielegalnie broni, to terrorysta, który i tak ma zamiar kogoś
    zamordować już nie. A zakup nielegalnej broni nie jest szczególnie
    trudny - uwierz na słowo, bo nie będę publikował stosunkowo prostych
    sposobów.

  • 180. Data: 2019-04-10 20:21:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2019 o 19:47, Kviat pisze:

    > Albo uważasz, że rozmawiasz z debilami, albo masz umysł dziecka, który
    > faktycznie nie rozumie do czego służą pistolety.

    Pierwsze soje zawody strzeleckie wygrałem w 1982 roku. Strzelam z pół
    roku dłużej. Faktycznie, że też nei wiedziałem, ze to służy do zabijania.