  • 1. Data: 2008-03-25 07:14:59
    Temat: Przerwane przez ZUS zwolnienie lekarskie
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    mam do Was gorącą prośbę. Moja sytuacja wygląda następująco:
    20 grudnia ubiegłego roku miałem wypadek samochodowy. Skończyło się na
    ogólnych potłuczeniach całego ciała, wstrząśnieniu mózgu oraz na uszkodzeniu
    lewej łąkotki. W szpitalu włożyli mi nogę w gips. Od 20 grudnia jestem na
    zwonieniu lekarskim. Mój pracodawca widząc że moj powrót do zdrowia się
    przedłuża na moje miejsce zatrudnił inną osobę i poprosił ZUS o kontrolę
    mojego zwolnienia. Zus dzisiaj uznał że od jutra mogę iść do pracy (wiem że
    jak się tylko tam pokarzę to wręczą mi wypowiedzenie) a mój stan zdrowia nie
    pozwala na pracę. Chodzę o kuli, mam problemy z samodzielnym poruszaniem się i
    chodzę na rehabilitację której w żaden sposób nei da się połączyć z pracą. W
    zusie złożyłem odwołanie od decyzji orzecznika ale powtórna komisja odbędzie
    się dopiero za ok. miesiąc. Co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić aby nie iść
    do pracy a tym samym nie dostać wypowiedzenia i móc dokończyć leczenie. Macie
    jakieś pomysły?? Nadmienię że mój stan zdrowia w ZUSie oceniał nie ortopeda a
    lekarz internista. Ortopedka który mnie leczy twierdzi że potrzebuję jeszcze
    conajmniej 2 miesięcy do powrotu do zdrowia.

    Proszę o pomoc.
    A.

  • 2. Data: 2008-03-25 07:19:06
    Temat: Re: Przerwane przez ZUS zwolnienie lekarskie
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Nadmienię jeszcze, że ZUS kontrolował moje zwonienie dziś tj. 25.03 a
    zwolnienie obowiązuje do 26.03. Że im nie szkoda na to pieniędzy...
    Podejrzewam że zabranie mi jednego dnia zwolnienia kosztowało (pensja
    orzecznika) o wiele więcej niż ten jeden dzień za który ZUS miałby mi zapłacić.

  • 3. Data: 2008-03-25 10:37:33
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    <a...@W...gazeta.pl> napisał:
    > Co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić aby nie iść
    > do pracy a tym samym nie dostać wypowiedzenia i móc dokończyć leczenie.

    Jeśli rzeczywiście Twój stan zdrowia nie pozwala pracować, to chyba ortopeda
    to potwierdzi.
    A skoro tak, to idź po prostu do ortopedy (wiem, że rejestrują teraz
    pewnikiem na czerwiec, ale "wcisnąć" się można...) i niech Cię zbada. Jeśli
    uzna to za stosowne, to w zaleceniach napisze Ci, że powinieneś mieć
    zwolnienie z pracy.

  • 4. Data: 2008-03-25 14:25:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fsa8pj$5jp$1@inews.gazeta.pl a...@W...gazeta.pl
    <a...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > dopiero za ok. miesiąc. Co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić aby nie
    > iść do pracy a tym samym nie dostać wypowiedzenia i móc dokończyć
    Skontrolowali obecnie biegnące zwolnienie. Od jutra możesz mieć następne,
    nawet niekoniecznie na to samo.
    BTW - należałoby trochę lepiej prowadzić "politykę zwolnieniową" (krótkie
    zwolnienia i przemyślana zapadalność na zdrowiu) aby ZUSowi nie ułatwiać
    kontroli. Nie ma co mieć w stosunku do drani żadnych skrupułów, znam
    _osobiście_ przykład odebrania renty przez ZUS i uznania za zdolną do pracy
    osobę ze znacznie zaawansowanym SM.

    --
    Jotte

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-03-25 16:01:05
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    log.net.pl
    użytkownik *Jotte* napisał(a):

    > znam
    > _osobiście_ przykład odebrania renty przez ZUS i uznania za zdolną do
    > pracy osobę ze znacznie zaawansowanym SM.

    Ja natomiast kiedyś w jednej gazecie przeczytałem jak się człowiek który w
    wypadku stracił nogę ciągał do ZUS-u bo za każdym razem dostawał rentę na
    czas określony. Ale każda taka wizyta na komisji ZUS-wskiej musiała być
    podparta jakimś zaświadczeniem od lekarza prowadzącego. Pechem (a może
    szcześciem?) tego człowieka było, że ów lekarz nie wylewał za kołnierz i
    kiedy po raz kolejny pacjent przyszedł po takie samo zaświadczenie jak
    przychodził od lat lekarz był "w stanie" albo na kacu, w każym razie był
    zirytowany ciągłym wypisywaniem takiego samego zaświadczenia więc napisał
    "upierdoliło mu nogę i już mu kurwa nie odrośnie". Człowiek przedstawiając
    to zaświadczenie na komsiji ZUS dostał rentę na stałe :)

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2008-03-25 22:54:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > skrupułów, znam _osobiście_ przykład odebrania renty przez ZUS i
    > uznania za zdolną do pracy osobę ze znacznie zaawansowanym SM.

    słyszałem o pomyślę beatyfikacji prezesów zus ze względu na dobrze
    udokumentowane i mnogie przypadki cudów nagłego ozdrowienia.