  • 21. Data: 2007-05-25 16:47:42
    Temat: Re: Przepisy pord - włączanie się do ruchu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebcio wrote:
    > Mówiąc obrazowo - mogę gnać 200km/h i jeśli wjadę w bok włączającego
    > się do ruchu, będzie stwierdzona wyłącznie jego wina. Ja co najwyżej
    > zostanę ukarany za jazdę z nadmierną prędkością.
    >
    > Ogólnie chodzi o to, że obowiązkiem włączającego się do ruchu jest
    > upewnić się, że istnieją warunki zapewniające bezpieczeństwo manewru,
    > wliczając w to wykrycie potencjalnych debili szarżujących z prędkością
    > ponadświetlną :)

    myślę jednak że z tą interpretacją mógłby sie nie zgodzić sąd szczególnie
    gdyby na drodze głównej przed skrzyżowaniem było ograniczenie prędkości
    wynikające np z bardzo ograniczonej widoczności drogi z drogi
    podporządkowanej.

    wtedy jazda kierowcy na głowenej z nadmierna prędkością może kompletnie
    uniemożliwić bezpieczne włączenie się do ruchu z drogi podporządkowanej.

  • 22. Data: 2007-05-25 17:57:18
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Sebcio napisał(a):
    > Nawet jeśli jadący drogą z pierwszeństwem jechałby z nadmierną
    > prędkością, w razie ewentualnej kolizji winny będzie wyłącznie
    > włączający się do ruchu.

    uważałbym z tym 'wyłącznie'

    KG

  • 23. Data: 2007-05-25 17:58:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Sebcio napisał(a):
    > Mówiąc obrazowo - mogę gnać 200km/h i jeśli wjadę w bok włączającego
    > się do ruchu, będzie stwierdzona wyłącznie jego wina. Ja co najwyżej
    > zostanę ukarany za jazdę z nadmierną prędkością.

    chyba że jadąc z dozwoloną prędkością mógłbyś uniknąć kolizji

    nie jest

    KG

  • 24. Data: 2007-05-25 19:21:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a jaka byla dozwolona?
    > to zalezy od odpowiedzi na powyzsze pytanie

    Dozwolona prędkości nie ma tu nic do rzeczy. Co najwyżej pytający popełnia
    wykroczenie przekroczenia prędkości, ale ten fakt nie upoważnia nikogo do
    zajeżdżania mu drogi.

  • 25. Data: 2007-05-25 19:21:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Jadę drogą z pierwszeństwem przejazdu. Dojeżdżając do skrzyżowania,
    > włącza się
    > samochód z podporządkowanej w ten sposób, że zmusza mnie do znacznego
    > zmniejszenia prędkości. Czyli krótko mówiąc zobaczył, że odległość jest
    > wystarczająca i wjechał. Ja powiedzmy z 70 km/h muszę zredukować na 30
    > żeby
    > dostosować się do jego prędkości i nie wjechać w tył.
    > Czy to jest prawidłowe zachowanie się pojazdu włączającego się do ruchu?

    Nie, on nie ma prawa Cię zmuszać do "istotnej zmiany prędkości".

  • 26. Data: 2007-05-25 19:23:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:bptii4-k5l.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jedno z dwojga: albo włącza się do ruchu, albo mamy skrzyżowanie.

    Teoretycznie w obrębie skrzyżowania można spokojnie włączyć sie do ruchu
    zjeżdżając przykładowo z chodnika. :-)

  • 27. Data: 2007-05-25 19:57:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
    > w wiadomości news:bptii4-k5l.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Teoretycznie w obrębie skrzyżowania można spokojnie włączyć sie do ruchu
    > zjeżdżając przykładowo z chodnika. :-)

    Teoretycznie. Ale nie z drogi podporządkowanej, o której była mowa.

    No, chyba że autor miał na myśli kogoś, kto wjeżdżał na skrzyżowanie z
    chodnika przy drodze podporządkowanej ;)

  • 28. Data: 2007-05-25 23:06:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-05-2007 o 14:30:35 Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

    > Policja na miejscu stwierdzi winę włączającego się do ruchu, jadący z
    > pierwszeństwem co najwyżej dostanie mandat za przekroczenie prędkości o
    > ile na miejscu będą ślady jednoznacznie na to wskazujące. W razie czego
    > proponuję konsultację z policjantem WRD, to co napisałem powyżej nie
    > jest moim wymysłem.

    Wlasnie wynalazles najprostsza metode wyludzania od ubezpieczalni kasy.
    Jechac caly czas prawym pasem 120km/h; a jak ktos sie wlaczy do ruchu to
    przywalic mu w tyl. Najlepiej bez hamowania - w koncu i tak bedzie jego
    wina... a ze stluczka miala miejsce 800 metrow za miejscem wlaczenia sie
    do ruchu to tylko detal.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 29. Data: 2007-05-25 23:27:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.05.2007 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:
    > nie jest

    Art. 3?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2007-05-26 00:07:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > tak jesli kolega jechal przepisowo

    > nie, jesli kolega jechal onad norme, wyjezdzajacy mial prawo przypuszczac
    > i slusznie, ze klega porusza sie np przepisowe 50 i i ze zdazy, a ze
    > kolega jechal prawie polowe za duzo, to niestety

    Nic nie miał prawa przypuszczać.
    Jak nie umie ocenić szybkosci pojazdu, to niech poczeka aż będzie pusto.