  • 1. Data: 2004-02-01 01:25:17
    Temat: Przepisy dot. max. dlugosci ostrza noza
    Od: "ZAX_lbn" <z...@n...lubi.spamu.pl>

    Witam.
    Interesuje mnie przepis dotyczacy posiadania "przy sobie" noza , a dokladnie
    na jak dlugie ostrze pozwalaja przepisy polskiego prawa. Łatwiej jest
    znalezc dokladne przepisy odnosnie artykulow obronnych takich jak bron
    palna, gazowa, wiatrowki (gladkolufowe , gwintowane), wszelkie gazy
    pieprzowe , zelowe itp. , a o nożach nigdzie nie ma zadnej wzmianki. Prosze
    mnie nie odwolywac do googli, poniewaz juz szukalem w internecie ale nie
    znalazlem nic sensownego poza wypowiedziami na forum internetowym ktore
    wydaje mi sie malo wiarygodne. Byla tam mowa o 17 cm ostrzu.

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-01 06:50:51
    Temat: Re: Przepisy dot. max. dlugosci ostrza noza
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZAX_lbn" napisał w wiadomości:

> [...]
    ktore
    > wydaje mi sie malo wiarygodne. Byla tam mowa o 17 cm ostrzu.

    Nie ma takowych przepisow, ktore by zabranialy posiadania noza ponad
    okreslone rozmiary. Samo posiadanie nie jest karalne, natomiast
    karalne i to z reguly z typu kwalifikowanego, jest uzycie noza.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-02-01 10:00:45
    Od: "Szymon Mielczarek" <m...@w...pl>

    No własnie chyba nie jest tak do końca. NIe wiem ile może mierzyć ostrze ale
    faktycznie jeżeli jest dłuższe niz coś tam w przepisach cm to jest
    traktowane jako broń i tym samym wymagane jest pozwolenie na posiadanie.

    --
    Szymon "COOLIo" Mielczarek
    GG: 2266305 e-mail: m...@w...pl

  • 4. Data: 2004-02-01 10:59:22
    Od: "Maciek" <mars@NoSpam_infinity.net.pl>

> [...]
    > faktycznie jeżeli jest dłuższe niz coś tam w przepisach cm to jest
    > traktowane jako broń i tym samym wymagane jest pozwolenie na posiadanie.

    Posiadanie w miejscu publicznym noża lub narzędzi ostrych, których
    długość ostrza przekracza 7 cm, traktowane jest przez policję na równi
    z posiadaniem broni.
    W związku z tym na posiadanie ww. przedmiotów wymagane jest
    stosowne zezwolenie władz miejscowych.

    Ale dotyczy to.... Islandii :))))
    http://www2.gazeta.pl/turystyka/824507,30716,5044223
    ,P_KRAJ.html
    --
    Maciek

  • 5. Data: 2004-02-01 15:04:10
    Od: "ZAX_lbn" <z...@n...lubi.spamu.pl>

> [...]
    > faktycznie jeżeli jest dłuższe niz coś tam w przepisach cm to jest
    > traktowane jako broń i tym samym wymagane jest pozwolenie na posiadanie.

    I wlasnie tutaj jest pies pogrzebany, bo nie moge znalezc nigdzie w polskim
    prawie przepisow dokladnie to okresalajacych. :/
    Zamowilem noz do rzucania o dlugosci ostrza 11,5 cm, oczywiscie w celach
    czysto sportowych. I tu sie pojawia problem ,przeciez w domu nie bede nim
    rzucal wiec musze sie z nim jakos przemieszczac do miejsca docelowego
    (dzialka itp.). Zalozmy ze zatrzyma mnie policja i zrewiduje (bylem kiedys
    nieslusznie posadzony i przeszedlem przez takie postepowanie) i znajdzie
    przy mnie ów nóż , czy samo posiadanie przy sobie bedzie traktowane jako
    przestepstwo czy nie? Oczywiscie jestem pelnoletni, bo podejrzewam ze to
    takze moze byc wazne.

    Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

  • 6. Data: 2004-02-01 15:22:34
    Od: "Maciej Stankiewicz" <m...@g...pl>

    ZAX_lbn <z...@n...lubi.spamu.pl> napisał(a):

> [...]
    > znalazlem nic sensownego poza wypowiedziami na forum internetowym ktore
    > wydaje mi sie malo wiarygodne. Byla tam mowa o 17 cm ostrzu.

    Z tego co wiem to nie ma żadnych ograniczeń w tej sprawie.
    Sam nalerze do bractwa rycerskiego i nawet na pisiadanie mieczy nie jest
    wymagane pozwolenie, a przecież miecz to nic innego tylko 1,5 metrowy nóż;)

  • 7. Data: 2004-02-02 20:43:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ZAX_lbn" <z...@n...lubi.spamu.pl> napisał w wiadomości

    Z tego co wiem żaden przepis tego nie określa. Na nóż nie jest wymagane
    zezwolenie. Gdyby było wymagane, to by noży stołowych nie można było w
    sklepie sprzedawać, czy jak pisze Maciek mieczy. Jedynie są pewne
    ograniczenia co do udziału z takim narzędziem w imprezie masowej i pewnie
    jeszcze gdzieś indziej, ale nie chce mi się teraz szukać, bo to nie na
    temat.

  • 8. Data: 2004-02-03 22:13:22
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "Maciek" <mars@NoSpam_infinity.net.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > Ale dotyczy to.... Islandii :))))
    > http://www2.gazeta.pl/turystyka/824507,30716,5044223
    ,P_KRAJ.html

    ...rany... To tam chleb kroi się nożyczkami? ;)

  • 9. Data: 2004-02-03 22:20:11
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > czysto sportowych. I tu sie pojawia problem ,przeciez w domu nie bede nim
    > rzucal wiec musze sie z nim jakos przemieszczac do miejsca docelowego

    AFAIR tylko przy przekraczaniu granicy trzeba zgłaszać - i chyba przy
    wchodzeniu na pokład samolotu.

    W przeciwnym przypadku trzeba by załatwiać zezwolenie kupując w sklepie nóż
    do chleba :)

    Ostrze mojego noża do chleba ma 19cm...