  • 1. Data: 2008-02-14 19:47:59
    Temat: Przeniesienie praw głównego najemcy.
    Od: "KACPER." <s...@g...com>

    Witam.
    Czy ktoś oriętuje się jak można przekazać prawa głównego lokatora na
    osobę bliską.Wiem,że następuje to po śmierci ,ale czy jest prawna
    możliwość zrobienia tego za życia.Konkretnie: moja mama jest głównym
    najemcą mieszkania komunalnego wraz z nią
    w tym mieszkaniu mieszkam ja ze swoją rodziną.Jestem tam zameldowany
    od dziecka.Mama chce zrzec się praw głównego najemcy na mnie z powodu
    stanu zdrowia Jest inwalidą I grupy i nie może się poruszać więc nie
    jest w stanie pewnych spraw związanych z mieszkaniem załatwić, a są
    sytuacje gdy bez głównego najemcy nic sie nie załatwi.

  • 2. Data: 2008-02-14 20:21:31
    Temat: Re: Przeniesienie praw głównego najemcy.
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    KACPER. pisze:
> [...]
    > jest w stanie pewnych spraw związanych z mieszkaniem załatwić, a są
    > sytuacje gdy bez głównego najemcy nic sie nie załatwi.

    Czy naprawdę uważasz, ze łatwiej i sensowniej jest napisać post na
    usenet, przeczytać cały wątek, a potem pójść do administracji i
    sprawdzić, czy udzielono Ci dobrej rady, czy też, być, może twoja
    administracja ma inne zdanie?
    A może łatwiej i sensowniej byłoby zrobić odwrotnie, pójść do
    administracji, spytać czy możesz i jak to załatwić, a dopiero ewentualne
    wątpliwości spróbować rozwiązać przy pomocy m.in, tej grupy?

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 3. Data: 2008-02-14 21:01:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Roman Rumpel wrote:
    [...]
> [...]
    > administracji, spytać czy możesz i jak to załatwić, a dopiero ewentualne
    > wątpliwości spróbować rozwiązać przy pomocy m.in, tej grupy?

    A czy nie sądzisz że jeżeli nie ma się zielonego pojęcia o tym, to rozsądnie
    jest najpierw się zorientować w temacie (np. pytając na tej grupie), a
    dopiero mając jakiś background iść coś załatwiać?

    p. m.

  • 4. Data: 2008-02-14 21:04:33
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    A kto to jest glowny najemca i czym sie rozni od najecy nieglownego?

    sz.

  • 5. Data: 2008-02-14 21:37:27
    Od: "KACPER." <s...@g...com>

    On 14 Lut, 22:04, "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    wrote:
    > A kto to jest glowny najemca i czym sie rozni od najecy nieglownego?

    Główny najemca jest to osoba,która ma umowe na mieszkanie

  • 6. Data: 2008-02-14 22:16:56
    Temat: Re: Przeniesienie praw g3ównego najemcy.
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    f.googlegroups.com...
    wrote:
    > A kto to jest glowny najemca i czym sie rozni od najecy nieglownego?

    <zmien serwer!>
    Główny najemca jest to osoba,która ma umowe na mieszkanie
    </zmien serwer!>

    A czym i w swietle jakich przepisow rozni sie najemca od glownego najemcy?

    sz.

  • 7. Data: 2008-02-14 23:46:04
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > jest najpierw się zorientować w temacie (np. pytając na tej grupie), a
    > dopiero mając jakiś background iść coś załatwiać?

    Nie, nie sądzę.
    Background IMHO, to to, czego chce administracja, a nie co innego.
    Zwłaszcza, jak się nie ma zielonego pojęcia.

    Zwróć uwagę, ze zazwyczaj posty tutaj mają sensowny układ typu
    zrobiłem tak i tak...
    powiedziano mi, że...
    uważam, ze...
    jakie jest Wasze zdanie, ew, cze to co mi powiedziano ma sens

    Kacper nawet nie spróbował niczego sie dowiedzieć.

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 8. Data: 2008-02-14 23:51:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, szomiz wrote:

    > A kto to jest glowny najemca i czym sie rozni od najecy nieglownego?

    Stawiam na 99,4% :> tezę:

    - główny najemca to po polsku najemca
    - niegłówni najemcy to po polsku lokatorzy, którzy najemcami lokalu
    *nie są*, a na mocy różnych przepisów, od art. 688[2] Kodeksu
    Cywilnego zdanie drugie poczynając: "Zgoda wynajmujšcego nie
    jest wymagana co do osoby, względem której najemca jest obcišżony
    obowišzkiem alimentacyjnym" mają prawo mieszkać w najętym lokalu.

    Do wątkotwórcy: trafiłem? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-02-15 01:06:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Roman Rumpel wrote:

> [...]
    > powiedziano mi, że...
    > uważam, ze...
    > jakie jest Wasze zdanie, ew, cze to co mi powiedziano ma sens

    Cóż, każdy ma prawo sądzić jak mu wygodnie :).

    Ja uważam że jeżeli:
    - wie się co się chce zrobić, ale nie zna się na to nazwy :),
    - trzeba to zrobić "na terenie wroga" (a zazwyczaj administracje wszelkie
    bywają mniej lub bardziej wrogo nastawione),

    To dobrze jest najpierw wiedzieć na czym się stoi, żeby sobie nie dać kitu
    wcisnąć. I byłoby wręcz nierozsądne iść do takiej administracji, gdzie
    przepisy znają jak ten co przyszedł im przeszkadzać albo i gorzej, za
    wiedzą że tak się nie da i w ogóle proszę tutaj podpisać :).

    Owszem, możnaby najpierw przegooglać i tutaj się dowiedzieć tylko
    konkretnych rzeczy. Tyle że skoro nie wie się dokładnie jak się nazywa to
    co chcemy zrobić, to jak to wygooglać? :).

    p. m.

  • 10. Data: 2008-02-15 07:33:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 11:47:59 -0800, KACPER. napisał(a):

> [...]
    > jest w stanie pewnych spraw związanych z mieszkaniem załatwić, a są
    > sytuacje gdy bez głównego najemcy nic sie nie załatwi.

    Teoretycznie nie ma takiej możliwości. Nowy najemca musiałby normalnie tak
    jak wszyscy "bezdomni", oczekujący na eksmisję itp czekać w kolejce w
    celu otzrymania przydziału mieszkania kwaterunkowego. Przeskoczenie miejsca
    w tej kolejcej może spowodować dużo hałasu, bo inni oczekujący będą
    protestować.
    Praktycznie w ciągu ostatnich lat dwukrotnie słyszałem o takiej zmmianie
    lokatora. W oby wypadkach były to informacje o prowadzonych pzrez
    prokuraturę śledztwach w sprawach o łapownictwo.