    From: xantiros <x...@y...com>
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przemoc w matriarchalnym społeczeństwie.
    Date: Mon, 27 May 2013 09:58:09 +0200

    W dniu 23.05.2013 19:56, Paweł pisze:

    > przyznam że nie nadążam. a jakby ofiara była w sądzie w obecności
    > sprawcy przesłuchiwana, to by to umożliwiło obronę? w jakiż sposób?

    To sobie wyobraź sytuację która np: by dotyczyła ciebie. Idziesz do
    laski na kawę, za tydzień ta laska zgłasza to ze ją zgwałciłeś - ma
    jakiś swój cel aby cię udupić, badania nic nie wykażą bo minął już jakiś
    czas. W sądzie bez jej obecności masz udowodnić ze tego nie zrobiłeś - a
    doskonale wiesz ze jak być w sądzie zadał jej pewne pytania, to laska by
    się na bank wysypała - a raczej protokołowi przesłuchania pytań
    niewygodnych nie zadasz. Zresztą laska po czasie może zapomnieć
    dokładnie co zeznawała do protokołu (kłamstwa), prawdy się nie zapomina.

    Dlatego o tyle jestem za ochroną ofiar gwałtów z tzw. mocnymi dowodami
    (ślady biologiczne) o tyle już do ofiar gwałtów po tzw. czasie bez tych
    śladów biologicznych bym podchodził jednak inaczej.