  • 1. Data: 2003-12-02 07:36:53
    Temat: Przejecie domeny internetowej - M$ Corp.
    Od: "freebsd" <f...@g...pl>

    Witam,
    Mam spory klopot - jestem informatykiem, w zakresie prawa wiem tylko, na
    ktora grupe dyskusyjna pisac. Dostalem ostatnio list od kancelarii prawnej
    reprezentujacej firme Microsoft (tak ten Microsoft), w ktorym naklania sie
    mnie do przerejestrowania domeny stanowiacej zastrzezony znak towarowy tejze
    firmy. Pod posiadanym przeze mnie adresem internetowym znajduje sie wortal
    tematyczny opisujacy produkty firmy Microsoft (co prawdopodobnie jest
    najwiekszym bledem, gdyby nie tresc pewnie udawaloby sie tak jak w przypadku
    domeny microsoft.pl, ktora nie ma nic wspolnego z firma M$).
    Zostalem posadzony o nieuczciwa konkurencje.
    W pismie z kancelarii czytamy:
    - firma M$ dokonala zgloszen patentowych co do znakow towarowych, jednak nie
    obowiazuja jeszcze prawa ochronne, ktore maja byc uzyskane z koncem roku;
    - przytoczony jest art 153 ust 1 z Prawa wlasnosci przemyslowej (znalazlem
    link http://www.uprp.pl/ustawa2000.htm), oraz wziamkowane jest "dzialenie
    Panstwa moze juz w chwili obecnej zostac uznane za czyn nieuczciwej
    konkurencji, o ktorym mowa w art 3 i art 10 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993
    r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji".
    - obliguje sie mnie do niezwlocznego przeniesienia praw z rejestracji domeny
    na M$ za zwrotem kosztow rejestracji oraz rocznych oplat utrzymania domeny w
    NASK;
    - na koniec strasza mnie art. 479 k.p.c. i podaja termin do ktorego oferta
    jest wazna;

    Czy jest mozliwe, ze M$ wykorzystuje moja nieznajomosc prawa i czy jest
    jakakolwiek mozliwosc zatrzymania domeny? Ew. czy ze wzgledu na poznijeszy
    czas nabycia praw ochronnych przez M$ taka forma jaka proponuja jest
    legalna - domene nabylem w dobrej wierze, stworzylem duzy wortal tematyczny,
    ktory propagowal produkty M$ do dzis nie istniejace na rynku polskim i ta
    wielka korporacja chce mi za to zwrocic koszty, za 1,5 roku pracy (wazne:
    domene nabylem w lipcu ub. r.)?

    Jesli ktos moze cos doradzic, watpie zebym chcial aby sprawa rozbila sie o
    sad, gdyz z takim potentatem nie mam zadnych szans :) Prosze o zyczliwe
    potraktowanie tego listu - w Panstwie prawa czuje sie coraz bardziej
    niepewnie, skoro legalnie nabyta przeze mnie domena moze przepasc na rzecz
    firmy oczywiscie majacej prawo do niej, jednak w czasie rejestracji nie
    majacej zadnych praw do tego.

    Hipotetycznie czy M$ tworzac przykladowo M$ Onet moze przejac portal bo ma
    takie widzimisie?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za zyczliwe odpowiedzi
    Adrian

  • 2. Data: 2003-12-02 09:36:48
    Temat: Re: Przejecie domeny internetowej - M$ Corp.
    Od: Arek <a...@e...net>

    freebsd rzecze:
> [...]
    > firmy. Pod posiadanym przeze mnie adresem internetowym znajduje sie wortal

    Jaka to domena?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-12-02 10:06:29
    Od: "freebsd" <f...@g...pl>

    www.xbox.pl

  • 4. Data: 2003-12-02 10:13:16
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 11:06, freebsd wrote:

    > www.xbox.pl

    Może powinieneś skontaktowac sie posiadaczami www.microsoft.pl ?

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2003-12-02 10:14:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    freebsd rzecze:
    [..]
    > www.xbox.pl

    Skoro M$ próbuje zastrzec nazwę xbox w Polsce to złóż sprzeciw wobec tego do
    urzędu patentowego, tak na wszelki wypadek.

    Co do spraw związanych z domenami to zadzwoń do NASK i zapytaj czy działa już
    sąd arbitrażowy do rozstrzygania sporów domenowych.
    Bo jedyne zagrożenie jakie widzę to arbitralne odebranie Ci domeny przez NASK,
    w sądach to oni sobie mogą Ci skoczyć i obtoczyć.

    Ja na Twoim miejscu na ich ofertę bym im zaproponował odkupienie domeny
    za uczciwą cenę, powiedzmy 1 100 000 złotych.
    100 tys. to dla mnie za podpowiedź :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 6. Data: 2003-12-02 10:17:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Catbert rzecze:
    > Może powinieneś skontaktowac sie posiadaczami www.microsoft.pl ?

    No wiesz - to strona firmy o takiej samej nazwie.
    Ale pytający może w sumie też sprzedawać jakąś usługę o nazwie xbox tak dla
    zabezpieczenia przed NASKiem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 7. Data: 2003-12-02 10:22:07
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 11:17, Arek wrote:
    > Catbert rzecze:

    > No wiesz - to strona firmy o takiej samej nazwie.
    > Ale pytający może w sumie też sprzedawać jakąś usługę o nazwie xbox tak
    > dla zabezpieczenia przed NASKiem.

    Sprawdź link - kiedys pod nim była firma, co sprzedaje zioła :-)

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2003-12-02 10:43:36
    Od: "freebsd" <f...@g...pl>

    > Ja na Twoim miejscu na ich ofertę bym im zaproponował odkupienie domeny
    > za uczciwą cenę, powiedzmy 1 100 000 złotych.
> [...]
    Jedna sprawa mnie nurtuje - sek w tym, ze pod wskazana domena znajduje sie
    wortal traktujacy o konsoli produkowanej przez M$ co czyni ich roszczenia
    zasadnymi. Jesli jest tak jak mowicie i zmienilaby sie zawartosc strony to
    chyba nie wystarczy - musialbym zarejestrowac jakis produkt (mam troche
    luznych kodow gotowych do udostepnienia za free moze w ten sposob daloby sie
    ominac jednak musialbym zarejestrowac je jako produkty tak?). I pytanie czy
    nie jest za pozno na takie kroki skoro juz poczynili kroki by te domene
    przejac?

    Pozdrawiam
    Adrian

  • 9. Data: 2003-12-02 11:02:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Catbert rzecze:
    > Sprawdź link - kiedys pod nim była firma, co sprzedaje zioła :-)

    No dyć o tym mówię.
    Wątpię by M$ zastrzegał sobie nazwę xbox na polu domen internetowych.
    A tu obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 10. Data: 2003-12-02 11:19:28
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    czy
    > nie jest za pozno na takie kroki skoro juz poczynili kroki by te domene

    IMO sprawa nurtuje słusznie.
    Nie jestem prawnikiem więc tylko powiem w którą stronę
    ja bym kombinował, bo nie ma co od razu kapitulować.

    Pierwsze - z grubsza przejrzeć ustawę, na która powołuje
    się M$ tudzież ustawę "Prawo własności przemysłowej" aby
    mniej więcej wiedziec na czym sie stoi (ze szczególnym uwzględnieniem
    przepisów traktujących o tym kiedy właściciel znaku może zakazać
    posługiwania się nim innym podmiotom)

    Drugie - sprawdzić kiedy i w jakich klasach towarowych M$ zgłosił do
    rejestracji swój znak w naszym Urzędzie Patentowym gdyz procedura
    rejestracji wlecze się u nas przez kilka lat.

    Trzecie - najpewniej M$ zgłosił swój znak do zastrzeżenia w klasach
    towarowych związanych z softem i podobnymi rzeczami, więc na
    umieszczanie pod spornym adresem czegokolwiek z tej dziedziny raczej
    chyba nie masz szans. Ale wydaje mi sie, że nic nie stałoby na przeszkodzie
    aby zachować adres przy całkowitej zmianie tematyki, zamiast naiwnie
    oddawać go M$.

    Czwarte - po uzbrojeniu w powyższą wiedzę udać się do jakiegoś
    fachowego rzecznika/prawnika i pogawędzić z nim na ten temat.

    Pix