  • 11. Data: 2003-12-02 12:01:27
    Temat: Re: Przejecie domeny internetowej - M$ Corp.
    Od: Arek <a...@e...net>

    freebsd rzecze:
    > Jedna sprawa mnie nurtuje - sek w tym, ze pod wskazana domena znajduje sie
    > wortal traktujacy o konsoli produkowanej przez M$ co czyni ich roszczenia
    > zasadnymi.

    Niby w jaki sposób?

    > Jesli jest tak jak mowicie i zmienilaby sie zawartosc strony to
    > chyba nie wystarczy - musialbym zarejestrowac jakis produkt

    Nie musisz rejestrować. I nie produkt, a usługę o takiej nazwie.
    I też ją sprzedawaj na tej stronie.

    > I pytanie czy nie jest za pozno na takie kroki skoro juz poczynili kroki by te
    domene
    > przejac?

    Nie. I jedyne dla Ciebie zagrożenie to NASK, który sobie sam zadecyduje o zmianie
    właściciela domeny.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 12. Data: 2003-12-02 21:16:06
    Temat: Re[2]: Przejecie domeny internetowej - M$ Corp.
    Od: p...@e...net (Robert Rudaś)

    Witaj Catbert,

    W Twoim liście datowanym 2 grudnia 2003 (11:22:07) można przeczytać:

    Ale już nie jest

    --
    Pozdrowienia,
    Robert mailto:p...@e...net

  • 13. Data: 2003-12-02 22:37:17
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    freebsd wrote:

    > [...] musialbym zarejestrowac jakis produkt (mam troche
    > luznych kodow gotowych do udostepnienia za free moze w ten sposob daloby sie
    > ominac jednak musialbym zarejestrowac je jako produkty tak?).

    Weź plastyka, niech Ci zaprojektuje kartonowe pudełko ozdobione
    sążnistymi znakami "X", nazwij je X-box i sprzedawaj (tylko zastrzeż
    wzornictwo).
    Aha - i nie pisz raczej, że to na akta, bo jeszcze się prawnicy od
    X-files przychrzanią ;)))

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 14. Data: 2003-12-03 01:17:23
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 22:16, Robert Rudaś wrote:

    > Ale już nie jest

    No Balta jest, co ją lubię osobiście. Mam nadzieję, że MS sie ich nie
    czepia.

    Pzdr: Catbert

  • 15. Data: 2003-12-03 20:18:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja się zastanawiam, ale coś mi się wydaje, że oni nie mają racji. W końcu
    domena, to po prostu adres. Z tego co wiem, to firma PEUGEOT ma
    zarejestrowane jako znaki towarowe trzycyfrowe numery z "0" w środku. Czy
    w tej sytuacji wszystkie osoby mieszkające w domach o numerach 101~109,
    201~209 itd. mają drżeć z tego tytułu?

    Proces o nieuczciwą konkurencję, czy też naruszenie ich własności
    przemysłowej mógłbyś przegrać, gdybyś oferował jakieś produkty
    informatyczne o tej samej co zastrzeżona nazwie. Albo gdybyś wprowadzał w
    błąd klientów i starał się adres wykorzystywać do promocji jakiegoś
    konkurencyjnego produktu na tym samym polu. Ale w opisanym przez Ciebie
    przypadku raczej nie o to chodzi. Sądzę, że oni by chcieli Twój adres
    jakoś wykorzystać do promocji swojego produktu i stąd próbują na razie
    straszyć, by Cię zmiękczyć.

    Nie mogę Ci zagwarantować, że jakiś sąd nie przyzna racji M$. Prawa
    autorskie w chwili obecnej rodzą się u nas. Zapadają różne, czasem
    sprzeczne ze sobą i zdrowym rozsądkiem wyroki, które wobec braku sprzeciwu
    adwersarza uprawomocniają się, tworząc jakieś tam nieformalne precedensy.
    Moim zdaniem możesz ewentualnie zarobić na swojej domenie, jeśli im na tym
    zależy, ale nie sądzę by byli Ci w stanie to wydrzeć siłą. Z tym, że - jak
    napisałem - nieprzewidziane są w tego typu sprawach wyroki sądów, więc nie
    mogę Ci nic zagwarantować.