  • 1. Data: 2003-12-01 23:24:41
    Temat: Czy pracownicy - sprzedawcy muszą wydać faktury przy kontroli
    Od: "Jakub P." <k...@w...pl>

    Wymyśliłem taki mały zabieg.
    Czy jak mnie (właściciela) nie będzie w sklepie (np. jestem po towar 200km
    dalej) ale jestem dostępny komórką, pracownicy muszą wydać dokumenty
    księgowe firmy do kontroli biura do walki z piractwem (nie znam ich
    dokładnej nazwy). Czy mogą powiedzieć że szef zabrał
    faktury do księgowości.
    Szkoda mi ujawniać tyle adresów posiadaczy komputerów.

    P.S. Wiem że dla Was te kontrole to zwykłe plotki, ale ja się boję. I bardzo
    proszę o odpowiedz na moje hipotetyczne pytanie.

    Jakub P.
    k...@w...pl

  • 2. Data: 2003-12-02 00:23:35
    Od: "Kazik" <g...@p...fm>

    proponuje przejść na linux ( ma kompatybilne z MS-Office OpenOffice ) i
    zapomnieć o windowsach i pirackim oprogramowaniu .
    - jak to rejon Szczecina to pomogę nawet w instalacji najnowszego Linuxa (
    za drobną opłatą oczywiście - koszt dojazdu i płyt CD itp.)

  • 3. Data: 2003-12-02 06:04:08
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Kazik" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > - jak to rejon Szczecina to pomogę nawet w instalacji najnowszego
    > Linuxa ( za drobną opłatą oczywiście - koszt dojazdu i płyt CD itp.)

    On w firmie raczej ma legalne oprogramowanie.
    Sądzę iż tu chodzi o klientów którym sprzedawał
    komputery i na których instalował lewe windowsy.
    A wszystko to po to aby być "konkurencyjnym" w
    stosunku do innych sklepów które instalowały tylko
    legalny soft. (lub w ogóle) :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zamach na dyktatora mody potępią wszystkie żurnale.

  • 4. Data: 2003-12-02 12:13:13
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

> [...]
    > komputery i na których instalował lewe windowsy.
    > A wszystko to po to aby być "konkurencyjnym" w
    > stosunku do innych sklepów które instalowały tylko

    A kto by był na tyle durny aby sprzedać PC z lewym windowsem i wystawić na to jeszcze
    fakture.
    Niesadze aby był ktos na tyle głupi w polsce wiec proponuje szklanke wody dla
    ochłody.

  • 5. Data: 2003-12-02 12:49:58
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> napisał
    w wiadomości news:bqhvk6$5rb$1@atlantis.news.tpi.pl

    > A kto by był na tyle durny aby sprzedać PC z lewym windowsem i wystawić
    > na to jeszcze fakture.
    > Niesadze aby był ktos na tyle głupi w polsce wiec proponuje szklanke
    > wody dla ochłody.

    Ja Ci zaś proponuję abyś łyknął kilka kropel nerwosolu.
    Nie znasz tej branży więc nie zabawiaj się w psychiatrę
    w swoich opiniach_osądach.
    *Większość* sklepów sprzedaje składane komputery
    instalując pirackie systemy. Mówiąc "pirackie" mam
    na myśli system:
    1. Zainstalowany przez dany sklep "na prośbę" kupującego
    gdyż w innym wypadku klient powie - "to po co mi taki
    komputer?" (i go bez systemu nie kupi)
    2. Przyniesiony przez klienta na nieoryginalnej płytce bez
    licencji. (uzgodnione przed kupnem gdyż jeśli nie to...)
    3. Przyniesiona przez klienta oryginalna płytka z systemem
    , ale bez licencji. (oh, zapomiałem!, a to potrzebne?,
    mam gdzieś w domu)
    4. itp.

    Również proponuję abyś, chcąc zmienić swą opinię na ten
    temat, przeszedł się po kilku sklepach i w nich wyraził chęć
    zakupu komputera. Gdy dojdzie już do finału, czyli zabierzesz
    sprzedawcy czas na wspólną konfigurację sprzętu, zapytaj
    go, a co z systemem?, bo to takie drogie!. I zaproponuj
    któryś z powyższych wariantów.
    W obecnej sytuacji pewnie się to nie powiedzie, ale przed
    tą nagonką to gwarantuję Ci iż w 90% sklepach można to
    było załatwić. Mówimy oczywiście o nie firmowych sklepach.
    ale system jest bez licencji

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Rzeszów żąda dostępu do morza!."

  • 6. Data: 2003-12-02 12:57:30
    Od: "eF" <d...@p...com>

> [...]
    > fakture.
    > Niesadze aby był ktos na tyle głupi w polsce wiec proponuje szklanke wody

    a mi tak kiedys jak mialem pierwszy komputer sprzedali ;-)
    dodam ze dzis ta firma to jedna z powaznijeszych firm komputerowych w
    Poznaniu
    hihi

    pzdr

    Filip

  • 7. Data: 2003-12-02 13:40:56
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "eF" <d...@p...com> napisał w
    wiadomości news:bqi282$fai$1@topaz.icpnet.pl

    > a mi tak kiedys jak mialem pierwszy komputer sprzedali ;-)
    > dodam ze dzis ta firma to jedna z powaznijeszych firm komputerowych w
    > Poznaniu
    > hihi

    Pierwszy milion trzeba ukraść.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Samochód przede mną potrącił przechodnia,

  • 8. Data: 2003-12-03 19:52:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    na to jeszcze
    > fakture.
    > Niesadze aby był ktos na tyle głupi w polsce wiec proponuje szklanke

    Wskaż mi sklep, który tego nie robi. No dobra, może się kilka znajdzie.
    Ale nie sądzę, by to było więcej niż kilka procent. Generalnie większość
    zakupywanych komputerów idzie z systemem Windows, tylko tego na fakturze
    nie ma.

  • 9. Data: 2003-12-03 19:54:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie muszą nic wydawać. Kontrolę, faktur może przeprowadzić Urząd Skarbowy
    i inne pokrewne instytucje. Jeśli Policja będzie chciała, to albo
    przyjdzie z taką instytucją, albo z nakazem przeszukania. Wówczas policji
    raczej bym wydał, o ile są w sklepie. Ale to jedynie odwlecze sprawę.
    Wcześniej czy później i tak dostaną, więc nie wiem, czy warto się droczyć.