    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejecie domeny internetowej - M$ Corp.
    Date: Tue, 2 Dec 2003 12:19:28 +0100

    > Jedna sprawa mnie nurtuje - sek w tym, ze pod wskazana domena znajduje sie
    > wortal traktujacy o konsoli produkowanej przez M$ co czyni ich roszczenia
    > zasadnymi. Jesli jest tak jak mowicie i zmienilaby sie zawartosc strony to
    > chyba nie wystarczy - musialbym zarejestrowac jakis produkt (mam troche
    > luznych kodow gotowych do udostepnienia za free moze w ten sposob daloby
    sie
    > ominac jednak musialbym zarejestrowac je jako produkty tak?). I pytanie
    czy
> [...]

    IMO sprawa nurtuje słusznie.
    Nie jestem prawnikiem więc tylko powiem w którą stronę
    ja bym kombinował, bo nie ma co od razu kapitulować.

    Pierwsze - z grubsza przejrzeć ustawę, na która powołuje
    się M$ tudzież ustawę "Prawo własności przemysłowej" aby
    mniej więcej wiedziec na czym sie stoi (ze szczególnym uwzględnieniem
    przepisów traktujących o tym kiedy właściciel znaku może zakazać
    posługiwania się nim innym podmiotom)

    Drugie - sprawdzić kiedy i w jakich klasach towarowych M$ zgłosił do
    rejestracji swój znak w naszym Urzędzie Patentowym gdyz procedura
    rejestracji wlecze się u nas przez kilka lat.

    Trzecie - najpewniej M$ zgłosił swój znak do zastrzeżenia w klasach
    towarowych związanych z softem i podobnymi rzeczami, więc na
    umieszczanie pod spornym adresem czegokolwiek z tej dziedziny raczej
    chyba nie masz szans. Ale wydaje mi sie, że nic nie stałoby na przeszkodzie
    aby zachować adres przy całkowitej zmianie tematyki, zamiast naiwnie
    oddawać go M$.

    Czwarte - po uzbrojeniu w powyższą wiedzę udać się do jakiegoś
    fachowego rzecznika/prawnika i pogawędzić z nim na ten temat.

    Pix