  • 61. Data: 2020-01-01 21:38:17
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.01.2020 o 11:43, WAM pisze:

    > Na pewno w użytku był jeszcze w połowie lat 80-tych.
    > Chociaż może to przypadek, bo do dziś w użytku są stare tablice
    > obszaru zabudowanego.

    Ja te STOP-y stare pamiętam właśnie długo poza drogami publicznymi. Na
    terenie jednostek wojskowych, przy wyjazdach z zakładów.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2020-01-02 08:41:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Też pamiętam. Zaryzykuję, że do 1976 roku, bo nie chce mi się szukać.

    wydawało mi się, że jeszcze na kartę rowerową jak zdawałem to się
    pojawiał, po przejrzeniu neta, widzę, że pewnie był to okres
    przejściowy, bo w Polsce w 83 wprowadzono ośmiokątny znak STOP.

    --
    http://kaczus.ppa.pl/art/promocja-ksiazek,28.html

  • 63. Data: 2020-01-02 09:20:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Bezsensowne ograniczenia prędkości na krajówkach przy przejściach dla
    > pieszych, to wynik tego, że tylko na drodze do 50 km/h można takie
    > przejście wyznaczyć.

    Jesteś pewien, że 50km/h, a nie 70?

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2020-01-02 09:22:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 09:20, Miroo pisze:

    > Jesteś pewien, że 50km/h, a nie 70?

    Na pewno są przejscia na 70.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2020-01-02 09:32:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-01 o 13:25, 'TomN' pisze:

    > A po polsku?

    Po polsku, to tu Jacek ma rację, podobnie, jak przy oznaczonym przejściu
    dla pieszych, tak i tu nie ma znaku dającego pierwszeństwo samochodom.
    Więc nawet nie wiem jak miałoby wyglądać oznaczenie stosowane do przejazdu.

    Jakby chciano by rowerzysta zmniejszył prędkość (no przynajmniej, aby
    usankcjonować to znakiem), to raczej należałoby postawić znak
    ograniczający prędkość...

    --
    http::;//kaczus.ppa.pl

  • 66. Data: 2020-01-02 09:38:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Aaaa! To o to Ci chodzi :-) No ale w tym konkretnym wypadku jest
    > likwidacja tego przejazdu i rowerzyści będą sobie spacerkiem przez
    > przejście szli. Ale idąc Twoim tokiem rozumowania, to na światłach też
    > powinni czerwonych jeździć, bo mają pierwszeństwo.

    Na początku myślałem podobnie, ale po zastanowieniu się przyznaję rację
    Jackowi. Przecież jak jest czerwone światło, to gdzie indziej jest
    zielone (a przynajmniej powinno być, bo wysyp inteligentnych inaczej
    sygnalizacji podpowiada, że z tym może być różnie, no ale przynajmniej
    tak powinno być) - ruch jest kierowany. Tu mamy sytuację przejazdu i
    ulicy, jakim znakiem chcesz nadać pierwszeństwo pojazdom na ulicy, jeśli
    masz przejazd specjalnie uprzywilejowany. Dlatego jestem zwolennikiem
    wydzielanych pasów na jezdni dla rowerów, bo to o wiele mniej komplikuje
    takie przypadki, na jezdni sprawa jest jasna, a tu mamy szczegolny
    przypadek, którego takie oznakowanie wprowadza więcej problemów niż
    rozwiązań.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 67. Data: 2020-01-02 10:41:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ulicy, jakim znakiem chcesz nadać pierwszeństwo pojazdom na ulicy, jeśli
    > masz przejazd specjalnie uprzywilejowany.
    Genralnie to nawet znak pierwszeństwa to niekoniecznie działa na
    przejazdy... Znaczy trzeba by rozważyć - na pierwszy rzut oka nie -
    działa na skrzyżowaniach. Na pierwszy rzut oka przejazd nie jest
    skrzyżowaniem. DDR sama z siebie nie jest drogą publiczną. Ale... jeśli
    jest częścią drogi publicznej? No to wtedy znaki są wyżej niż zasady
    ogólne (pierweszeństwo rowerzysty na przejeździe). Tak czy inaczej coś
    jest napisane źle, bo to powinno być jasne dla przeciętnego żula - w
    końcu z IQ 80 też można mieć prawko.

    Sami rowerzyści piszą na ten temat (moim zdaniem) bzdury.

    https://rowerowanie.com/prawo/pierwszenstwo-przejezd
    zie-rowerowym/

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-01-02 11:09:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 02 Jan 2020 10:41:09 +0100, użytkownik Shrek napisał:

    > Sami rowerzyści piszą na ten temat (moim zdaniem) bzdury.
    >
    > https://rowerowanie.com/prawo/pierwszenstwo-przejezd
    zie-rowerowym/

    Generalnie to masz rację. Oznakowanie miejsc gdzie się rowerzyści
    spotykają z kierowcami aut wciąż jest niedograne. Można mieć wiele
    wątpliwości w wielu wypadkach, także dwóch czy trzech z tych w
    przytoczonym linku.
    Tak sobie myślę że należy się posługiwać myślą przewodnią płynącą z
    Konwencji Wiedeńskiej. IMO brzmi ona: "Rowerzysta powinien jeździć
    oddzielnymi drogami a tam gdzie się one z konieczności krzyżują z drogami
    dla aut, powinien mieć pierwszeństwo". Fakt, zgodnie z PoRD można w tych
    miejscach ustanowić pierwszeństwo dla aut, lecz nie będzie to zgodne z
    duchem K. W. A co więcej, będzie prowadziło do nonsensów, nieporozumień i
    niekonsekwencji.

    --
    Jacek

  • 69. Data: 2020-01-02 12:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Aaaa! To o to Ci chodzi :-) No ale w tym konkretnym wypadku jest
    >likwidacja tego przejazdu i rowerzyści będą sobie spacerkiem przez
    >przejście szli.

    Nie ma likwidacji !

    W niektorych miastach jest strategia, ze na DDR przed skrzyzowaniem z
    ulica stawia sie znak
    "koniec DDR", i tym samym przejazd nie jest przejazdem.

    Ale tu DDR sie nie skonczyla, wiec jest to przejazd o zmienionym
    pierwszenstwie.

    Na ile to prawnie dopuszczone, to nie mnie decydowac.

    A propos - jest dlugie rozporzadzenie a zasadach ustawiania znakow, i
    projektant oznakowania/organizacji ruchu powinien wymagania tam
    zawarte spelnic.

    J.

  • 70. Data: 2020-01-02 12:37:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Fakt, zgodnie z PoRD można w tych
    > miejscach ustanowić pierwszeństwo dla aut,

    No właśnie pytanie czy można. Czy przejazd rowerowy jest skrzyżowaniem?

    --
    Shrek