    Subject: Re: Przejazd dla rowerów
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5...@g...com>
    <qug04j$rtm$2@dont-email.me> <5e0b8b46$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <quka66$154u$1@gioia.aioe.org>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 2 Jan 2020 10:41:09 +0100

    > Na początku myślałem podobnie, ale po zastanowieniu się przyznaję rację
    > Jackowi. Przecież jak jest czerwone światło, to gdzie indziej jest
    > zielone (a przynajmniej powinno być, bo wysyp inteligentnych inaczej
    > sygnalizacji podpowiada, że z tym może być różnie, no ale przynajmniej
    > tak powinno być) - ruch jest kierowany. Tu mamy sytuację przejazdu i
    > ulicy, jakim znakiem chcesz nadać pierwszeństwo pojazdom na ulicy, jeśli
    > masz przejazd specjalnie uprzywilejowany.
    Genralnie to nawet znak pierwszeństwa to niekoniecznie działa na
    przejazdy... Znaczy trzeba by rozważyć - na pierwszy rzut oka nie -
    działa na skrzyżowaniach. Na pierwszy rzut oka przejazd nie jest
    skrzyżowaniem. DDR sama z siebie nie jest drogą publiczną. Ale... jeśli
    jest częścią drogi publicznej? No to wtedy znaki są wyżej niż zasady
    ogólne (pierweszeństwo rowerzysty na przejeździe). Tak czy inaczej coś
    jest napisane źle, bo to powinno być jasne dla przeciętnego żula - w
    końcu z IQ 80 też można mieć prawko.

    Sami rowerzyści piszą na ten temat (moim zdaniem) bzdury.

    https://rowerowanie.com/prawo/pierwszenstwo-przejezd
    zie-rowerowym/

    --
    Shrek