    From: "MK" <u...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawniony dług a przetwarzanie danych osobowych
    Date: Sat, 5 Feb 2005 22:13:28 +0100

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:cu3a7p$5po$1@news.onet.pl...

    > Dług nadal istnieje...

    Coś mącisz.

    1. http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/493/t/pdf/j/pl/

    2. Kodeks cywilny mówi, że przekazanie praw i obowiązków wynikających z
    umowy konsumenckiej bez wyraźnej zgody konsumenta wyrażonej w umowie, jest
    niedozwolone, jeśli pogarsza jego sytuację - twierdzi Małgorzata
    Kałużyńska-Jasak, rzeczniczka prasowa Głównego Inspektora Ochrony Danych
    Osobowych (GIODO). - Samo przekazanie danych osobowych firmie windykacyjnej
    to kwestia wtórna.
    (źródło:http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,wid,6480103
    ,wiadomosc.html)

    3. Dług przedawniony, więc _już_nie_istnieje_, bo z tego co wyczytałem nie
    może być:
    3.a. nie można uzyskać żadnego tytułu wykonawczego
    3.b. osoba trzecia nie może przetwarzać danych osobowych związanych z
    długiem.

    Jeśli się mylę (wszystko wynika z przytoczonych źródeł), to mnie popraw i
    przedstaw źródła i tok wnioskowania.

    pzdr
    MK