  • 31. Data: 2004-10-12 08:42:50
    Temat: Re: Przedawnienie - uslugi TP SA
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Ponownie zwracam uwagę na słowo 'wiedząc' i różnicę między nim a na
    > przykład sformułowniem 'mogąc z łatwościę się dowiedzieć'.

    Ponownie zwracam uwagę na zwrot, którty napisałem wcześniej , i jako
    jedyny zostawiłem w cytacie w tej wiadomości ;)

    Dłużnik ZOSTAŁ POINFORMOWANY ...

    To, że NIE WIERZY to już raczej nie jest jednoznaczne z brakiem wiedzy ...

    ZNaczącą kwestią jest tu, czy IJ poinformowała/poinformował o tym
    fakcie listem poleconym, czyli czy opsiada dowód na to, że
    rzeczywiście informowała/informował o tym fakcie ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 32. Data: 2004-10-12 08:49:46
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Dłużnik ZOSTAŁ POINFORMOWANY ...
    >
    > To, że NIE WIERZY to już raczej nie jest jednoznaczne z brakiem wiedzy ...

    Został poinformowany w sposób, który może wzbudzić pewne wątpliwości
    (stwierdzenie 'jestem wierzycielem' niepoparte żadnym dokumentem).

    Pamiętaj, że sprawca ma _wiedzieć_ o tym, że nie było przestępstwa. A
    więc składając zawaidomienie działa z świadomością, że nie było
    przestępstwa. Jeśli okoliczności uzasadniają przypuszczenie, że takie
    mogło mieć miejsce, to nie popełni przestępstwa z art.238kk
    Wiedza o niepopełnieniu przestępstwa, a wiedza (czy możliwość jej
    uzyskania) o przelewie to dwie całkowicie odmienne sprawy.

    > ZNaczącą kwestią jest tu, czy IJ poinformowała/poinformował o tym fakcie
    > listem poleconym, czyli czy opsiada dowód na to, że rzeczywiście
    > informowała/informował o tym fakcie ...

    Nie ma znaczenia. Przecież własnie pismo z IJ jest podstawą powzięcia
    podejrzenia o próbie oszustwa. Nikt nie neguje tego, że takie pismo dotarło.

    KG

  • 33. Data: 2004-10-12 08:58:01
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Został poinformowany w sposób, który może wzbudzić pewne wątpliwości
    > (stwierdzenie 'jestem wierzycielem' niepoparte żadnym dokumentem).

    A jak miał być poinformowany ?
    Zakładasz, że wierzyciel winien wysłać co ? Oryginał umowy k-s
    pomiędzy IJ a TP ???

    Informuje, że na podstawie umowy cesji z dnia pomiędzy ... stał się
    wyerzycielem i po sprawie ...

> [...]
    > Wiedza o niepopełnieniu przestępstwa, a wiedza (czy możliwość jej
    > uzyskania) o przelewie to dwie całkowicie odmienne sprawy.

    Fakt, ale cały czas mówimy o syt, gdzie dłużnik został poinformowany o
    tym DLACZEGO TO IJ SIĘ DO NIEGO ZWRACA ... podejrzewam, że w
    jakiejkolwiek korespondencji IJ nie zwraca się w tym tonie :

    Szanowny Panie , piszemy do pana , bo taki mamy dziś kaprys ... ,
    Zdaje się, że dłużnika poinformowano o tym, dlaczego piszą i czego
    chcą ... Wskazano podstawę - scedowano na nas wierzytelność, więc
    chcielibyśmy w związku z tym odzyskać grosz (nie wnikam tu w kwestie
    przedawnienia i tym podobne , czy nawet podstawność tych roszczeń (czy
    wierzytelność istniała w dniu cesji, czy nie ) ...

    I jak już napisali DLACZEGO IM CHODZI, to przeszli do rzeczy pisząc o
    CO IM CHODZ - czytaj - Płać Pan ...

    > Nie ma znaczenia. Przecież własnie pismo z IJ jest podstawą powzięcia
    > podejrzenia o próbie oszustwa. Nikt nie neguje tego, że takie pismo
    > dotarło.

    Hmmm ... zatem jednak sugerujesz, że wystarczającym dowodem byłoby
    dopiero dostarczenie oryginału umowy cesji przez Prezydenta RP ???

    No to powiedz mi jak tą kwestię sobie wyobrażasz ...

  • 34. Data: 2004-10-12 09:07:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Stasio Podróżnik wrote:
    > A jak miał być poinformowany ?
    > Zakładasz, że wierzyciel winien wysłać co ? Oryginał umowy k-s pomiędzy
    > IJ a TP ???

    Poświadczoną kopię lub odpowiednie oświadczenie TP.

    > Fakt, ale cały czas mówimy o syt, gdzie dłużnik został poinformowany o
    > tym DLACZEGO TO IJ SIĘ DO NIEGO ZWRACA ...

    Uważasz, że pisma IJ to wystarczająca forma informacji?

> [...]
    > związku z tym odzyskać grosz (nie wnikam tu w kwestie przedawnienia i
    > tym podobne , czy nawet podstawność tych roszczeń (czy wierzytelność

    To wniknij w wiarygodność takiej informacji.

    > Hmmm ... zatem jednak sugerujesz, że wystarczającym dowodem

    Dowodem czego?
    Moze od drugiej strony - przedstaw dowód, że zawiadamiający _wiedział_ o
    istnieniu umowy między TP a IJ. Dowód inny niz oświadczenie IJ, bo to
    dla mnie dowodem wystarczającym do skazania nie jest.

    KG

  • 35. Data: 2004-10-12 09:47:51
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Dowodem czego?
    > Moze od drugiej strony - przedstaw dowód, że zawiadamiający _wiedział_ o
    > istnieniu umowy między TP a IJ.

    No chciał zawiadomić prok o tym, że jakieś IJ próbuje wyłudzić kasę ...
    Składa dowód w prok ... pismo z IJ gdzie jest np napisane : Kupiliśmy
    dług , jesteś nam winien 1 000 PLN ... Płać ...
    Prok zwraca sie do TP - sprzedaliście ? TP odpowiada - NO BA ...
    Prok - to bujaj się pan panie dłużnik, przecież masz napisane , że
    sprzedano, kiedy i jak ... jak coś podejrzewałeś trzebabyło zapytać u
    źródeł ... Jeśli ktoś w towarzystwie powie , że ja powiedziałem o
    zenku, że to buc ... to nie bij mnie panie zenek w mordę, tylko
    podejdź i zapytaj : Mówiłeś o mnie, że jestem bucem ? Nie ? Aha ... to
    wporzo ...

  • 36. Data: 2004-10-12 09:57:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Stasio Podróżnik wrote:
> [...]
    > Prok - to bujaj się pan panie dłużnik, przecież masz napisane , że
    > sprzedano, kiedy i jak ... jak coś podejrzewałeś trzebabyło zapytać u

    Zmieniasz temat. Nikt nie twierdzi, że ktoś z IJ popełnia przestępstwo i
    że prokurator będzie prowadził postępowanie.

    KG

  • 37. Data: 2004-10-12 10:00:05
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    ckg15l$qqi$...@a...news.tpi.pl :

    Zwróć uwagę na to, że ciągniemy dyskusję pod tym postem ;)

  • 38. Data: 2004-10-12 10:05:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Stasio Podróżnik wrote:
    > Zwróć uwagę na to, że ciągniemy dyskusję pod tym postem ;)

    a także pod stwierdzeniem, że składając takie zawiadomienie popełnia się
    przestępstwo

    KG

  • 39. Data: 2004-10-12 10:13:02
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > a także pod stwierdzeniem, że składając takie zawiadomienie popełnia się
    > przestępstwo
    No dobra ... ja dalej obstaje przy swoim, ze dluznik zostal
    ZAWIADOMIONY , a reszta polega na jego NIEWIERZE ... a przeciez moze
    owe informacje zweryfikowac u zrodel ...

    Nie weryfikujac a skladajac bezsensowne zawiadomienie popelnia
    przestepstwo ... hmmm ... istnieje uzasadnione podejrzenie , ze
    popelnia przestepstwo ;)

    W przeciwienstwie do kwestii czy przestepstwem jest to, ze IJ dokonuje
    proby wyluldzenia kasy ... wszak to podejrzenie latwo wyjasnic,
    zweryfikowac pytajac "poprzedniego" wierzyciela ...

  • 40. Data: 2004-10-12 10:23:07
    Od: p...@o...pl

    Nie odpiszesz na to pismo, to dostaniesz pocztowke w stylu
    "Kaziu, nie moge sie z toba skontaktowac, a chcialem cie poinformowac ze umarla
    moja zona! Prosze odezwij sie do mnie bo chcialbym abys przyjechal na pogrzeb...
    (-) Nieczytelny podpis i w rogu numerek.
    Dzwonisz tam i pani prosi cie o numerek.

    I TU WPADLES.
    Jesli dzownisz z firmy - to IJ dotrze do twojego szefa, po drodze informujac
    wszystkich twoich wspolpracownikow o tym jaki to z ciebie dran i ze toczy sie
    przeciwko tobie karna sprawa sadowa!
    Jesli dzwonisz z domu, to mozesz przygotowac sie na telefony o 8 rano przed 21.
    Beda dzwonili i prosili ciebie, twierdzac ze dzwonia z urzedu w bardzo waznej
    sprwie urzedowej...

    Nastepnie moga pojawic sie kolejne pisma, za ktore IJ liczy sobie od 20 do 100
    zl! - Twierdzac ze maja takie prawo...

    W pismach moze pojawic sie czerwony nadruk (jakby pieczątka) "Przedsądowe
    wezwanie do zapłaty" "Komornicze wezwanie do zapłaty" i inne w tym stylu.

    W rozmowach będa ci także mówić o tym, że grozi ci do 2 lat pozbawienia
    wolności, przepadek mienia etc.

    Kolejna sprawa to, że pani (ciekawe że wszystkie pracujące tam mają na imię
    Żakilna) powie ci o tym że na posiedzieniu niejawnym w sądzie cywilnym zapadł
    wyrok ktory sie dzis uprawomocnil i jesli nie wpłacisz (jak byles winiem 100 zl
    to 300 zl) zasadzonej kwoty, to za kilka dni IJ majac uprawnienia komornicze
    zabierze ci wszystko.

    Jak to nic nie da, przesli ci ugode i ze skloni sa do umorzenia odsetek czy
    czesci dlugu - jak im na to odpiszesz znow twoj dlug powiekszy sie o kilka
    procent!

    Taka zabawa w straszenie, ktora kilka razy skonczyla sie na zagrozeniu zycia
    przez to ze nieznani sprawcy podpalili drzwi od mieszkania, pojawili sie u
    dluznikow smutni panowie bez naturalnego krycia czaszki w postaci wlosow.
    I ciekawe ze zawsze ludzie mieli problem z IJ...

    Wystarczy popatrzec na ludzi w ich biurze, ktorzy sie przestraszyli i placa jak
    jakiejs mafi haracz, ktory sie ciagle powieksza!