  • 1. Data: 2004-10-11 15:56:23
    Temat: Przedawnienie - uslugi TP SA
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    Witam
    W styczniu 2001 roku rozwiazalem umowe z TP SA. Standardowa usluga -
    telefon.
    Okazuje sie ze mialem nie zaplacone rachunki na kwote ok 165 zl.
    Dzis otrzymalem pismo z pewnej firmy o cesji naleznosci pomiedzy ta firma a
    TP SA i wzywaja mnie do zaplaty.
    Czy mozna uznac ze sprawa jest przedawniona?
    Znalazlem kilka dyskusji czy jest to swiadczenie okresowe i czy przedawnia
    sie po 2, 3 czy 10 latach ale brak jest potwierdzenia.

    pozdrawiam
    BP

  • 2. Data: 2004-10-11 16:38:04
    Temat: Re: Przedawnienie - uslugi TP SA
    Od: "Janusz P." <j...@p...pl>

    Uważam, iz skoro comiesięcznie płacony czynsz jest anlogiczny do opłat za
    telefon, to jest to niewątpliwie świadczenie okresowe. Tak odpisz odpisz
    tej firmie, iż przedawnienie wynosi 3 lata.Nie pamietam artykułu z kc, ale
    nie musisz pisać, niech się oni produkują.Już z takimi jednymi wygrałem i
    dali spokój. Powodzenia.Jano1

  • 3. Data: 2004-10-11 16:58:47
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Janusz P. wrote:

    > Uważam, iz skoro comiesięcznie płacony czynsz jest anlogiczny do opłat za
    > telefon, to jest to niewątpliwie świadczenie okresowe. Tak odpisz odpisz
    > tej firmie, iż przedawnienie wynosi 3 lata.

    To czy jest to świadczenie okresowe, czy też nie, nie ma najmniejszego
    znaczenia. I tak jest związane z prowadzoną działalnościa gospodarczą,
    więc przedawnienie będzie 3 lata.
    Niektórzy twierdzą, że 2 lata, ale...

    KG

  • 4. Data: 2004-10-11 17:04:18
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Nie pamietam artykułu z kc,

    Czy to czasem nie KC 117 do 125 ?

    Pozdr

  • 5. Data: 2004-10-11 17:12:49
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    Van Gogush wrote:

    > Czy to czasem nie KC 117 do 125 ?
    >
    > Pozdr

    118 :)

    Art. 118. (33) Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata.

    Hmm zobacze co oni na to.

    pozdrawiam
    BP

  • 6. Data: 2004-10-11 17:20:38
    Od: JFK <s...@g...com>

    Bede strzelac
    pismo z firmy typu intrum Justitia (pisze z pamieci wiec mozliwe ze cos
    wten desen)
    przyslane listem zwyklym i tak dalej
    olej to
    tylko strasza a tak nawiasem mowiac to serio miales te zaleglosc?
    bo ja takie samo dostalem (tez skonczylem umowe) nie majac zadnej
    zaleglosci (co z reszta mam pokwitowane na papierku od tpsa bo podreptalem
    do ich boku i wszystko wyrownywali sprawdzali tuz przed zakonczeniem umowy
    i wydali mi taki papier
    wiec ogolnie mozesz dac sprawie spokoj
    no chyba ze sprawa wyglada jakos inaczej (typu list polecony i faktyczne
    zadluzenie)
    pozdrawiam
    --
    JFK
    wbrew wszelkim pozorom adres

  • 7. Data: 2004-10-11 17:59:21
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    JFK wrote:
> [...]
    > zakonczeniem umowy i wydali mi taki papier
    > wiec ogolnie mozesz dac sprawie spokoj
    > no chyba ze sprawa wyglada jakos inaczej (typu list polecony i

    Tak zgadza sie Intrum Justitia... Dostalem zwyklym listem z informacja ze
    jak sie skontaktuje telefonicznie do 7 dni to mnie lagodnie potraktuja :)
    Faktycznie okazalo sie ze mam te zaleglosci :( Nie wiem jak sie to stalo bo
    bylem przekonany ze przy rozwiazaniu umowy by mnie zaczepili o zaleglosci.
    Uznalem ze jest wszystko OK ale teraz dokopalem sie tych faktur.

    pozdrawiam
    BP

  • 8. Data: 2004-10-11 18:15:21
    Od: "DJ" <d...@P...post.pl>

> [...]
    > Znalazlem kilka dyskusji czy jest to swiadczenie okresowe i czy przedawnia
    > sie po 2, 3 czy 10 latach ale brak jest potwierdzenia.

    Witam
    Przedawnienie to 3 lata na 100%, możesz im odpisać, żeby Cię cmoknęli w
    d***.

    Pozdr
    DJ

  • 9. Data: 2004-10-11 18:19:01
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Przedawnienie to 3 lata na 100%, możesz im odpisać, żeby Cię cmoknęli w
    > d***.

    Chyba ze im kawałek spłacisz wtedy liczy sie na nowo

    Pozdr
    VG

  • 10. Data: 2004-10-11 18:40:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba ze im kawałek spłacisz wtedy liczy sie na nowo

    A kto Cię tak okłamał? Załóżmy sytuację, że IJ przysyła mi po 4 latach
    od terminu płatności wezwanie do zapłaty 150 zł. Ponieważ sprawdzam moje
    faktury i okazuje się, że rzeczywiście zalegam tej firmie 30 zł. więc aby
    mieć czyste sumienie wpłacam im tą kwotę. Uważasz, że w ten sposób uznałem
    całą sporną kwotę, bo ja wręcz przeciwnie?
    Do czasu aż nie wystosujesz czegoś w stylu prośby o rozłożenie na raty
    itp. to jesteś czysty jak łza i mogą Ci naskoczyć.